Riga – ‘Rail Baltica’ donosi veliku transformaciju centralne željezničke stanice iz 19. stoljeća
U sklopu projekta željezničkog povezivanja glavnih gradova baltičkih zemalja s Varšavom i Helsinkijem ‘Rail Baltica’, velika transformacija očekuje centralnu željezničku stanicu u Rigi čija osnovna struktura datira iz 1861. godine. Nova moderna zgrada bit će građena uz integraciju postojećeg objekta.
Projekt modernizacije centralne željezničke stranice u Rigi u okviru projekta ‘Rail Baltica’ preuzela je grupacija BERERIX koju čine razvojne tvrtke BESIX Group, RERE Būve i Rizzani de Eccher. Grupacija je izradila dizajn, te će biti zadužena i za konstrukciju zgrade. Kao i u projekt inkorporiranog željezničkog mosta preko rijeke Daugava.
Maksimalna mobilnost kroz prostor
Nova željeznička stanica projektirana je tako da može dugoročno ponijeti veliko prometno i teretno opterećenje. Arhitekti su prilikom izrade nacrta imali na umu i zahtjev da zgrada mora biti maksimalno energetski učinkovita, te da u njenoj izgradnji treba koristiti materijale proizvođača koji brinu o zaštiti okoliša.
Kako bi pak nova centralna željeznička postaja dobro služila tisućama ljudi koji će svakodnevno njom prolaziti, projektanti su poseban trud uložili u olakšavanje mobilnosti kroz prostor. Tako će zgrada sadržavati 12 dizala, 21 pokretno stepenište, 25 standardnih stepeništa i jednostavne izlaze na platforme koji mogu podnijeti veliki priljev putnika. Čekaonice će biti prostrane, te će se protezati ukupnom površinom između 6.000 i 6.500 kvadrata. U zgradu će se moći ući sa svih strana, a svi će ulazi biti intuitivno povezani s platformama što će pak omogućiti brži protok putnika.
Aerodromski sustav brige o prtljagi
Prilikom projektiranja zgrade mislilo se i na prostor koji ju okružuje, te njegovu povezanost sa zgradom i središtem Rige. Tako je će duž ulaza biti osigurana zaustavna traka za motorna vozila u svrhu iskrcaj i ukrcaj putnika. Prema zgradi će biti konstruirane i upućene pješačke i biciklističke staze koje će također biti povezane s internacionalnom autobusnom postajom u Rigi.
Zanimljivo je i da će nova željeznička postaja biti opremljena sustavom razvrstavanja prtljage po uzoru na aerodrome. Tako će putnici koji, primjerice, iz Rige krenu prema Vilniusu moći na početnoj točki prijaviti prtljagu i zaboraviti na nju dok ne stignu na odredište.
Novo ruho starog mosta promijenit će vizuru grada
Kada se govori o ovome projektu nikako se ne smije niti zaboraviti dio koji se odnosi na jedan kilometar dug željeznički most preko rijeke Daugava koji će također doživjeti veliku transformaciju. No, njegova postojeća struktura bit će uklopljena u novi dizajn tako da šarm stare željezničke neće biti u potpunosti izgubljen.
No, ipak, do velike vizualne promjene će doći i ona će zauvijek izmijeniti prepoznatljivu vizuru Rige. Kada projekt bude završen most će imati dva željeznička traka, te usporedne pješačku i biciklističku stazu. Pogledajte video:
Sve o projektu ‘Rail Baltica’ koji obuhvaća povezivanju željeznicom glavnih gradova baltičkih zemalja s Varšavom i Helsinkijem doznajte ovdje.