Autocesta od milijardu eura najiščekivaniji je projekt u Hrvatskoj nakon Pelješkog mosta, evo što se događa
Jug Hrvatske čeka izgradnju nekoliko važnih cesta koje će olakšati prometovanje ‘razbijajući’ težak teren i čineći ga prohodnim. No, od svega što se sprema, ipak je najiščekivaniji spoj autoceste do Dubrovnika sačinjen od tri poddionice. Gradnja cijele te trase prema procjenama bi mogla prijeći milijardu eura, a predsjednik Vlade, Andrej Plenković, isti je projekt neki dan nazvao najvažnijim na jugu Hrvatske nakon izgradnje Pelješkog mosta. Istražili smo napredak projekta.

Čeka se autocesta do Dubrovnika, ilustracija | foto: Pixabay
Pelješki most bio je posljednji mega projekt cestogradnje na jugu Hrvatske. Nakon što je poslije 1.277 dana izgradnje most 26. srpnja 2022. godine konačno otvoren za promet, najiščekivaniji cestograditeljski projekt ostao je završetak autoceste na krajnjem jugu.
Poznato je da će sa spojem do Dubrovnika, te s onim do Žute Lokve Hrvatska biti do kraja premrežena autocestama, a o prvom projektu govori se kao o najskupljoj dionici autoceste u Hrvatskoj. Predsjednik Vlade Andrej Plenković taj projekt nedavno je nazvao najvažnijom strateškom gradnjom na jugu nakon realizacije Pelješkog mosta.
Strateški značajna autocesta
Tijekom prošlotjednog boravka u Dubrovniku, predsjednik Vlade Andrej Plenković sastao se sa županom Dubrovačko-neretvanske županije Blažom Pezom i gradonačelnikom Grada Dubrovnika, Matom Frankovićem. Prilikom posjeta, govorilo se o projektima na području Dubrovnika pa je bilo neizbježno spomenuti važne cestovne projekte koji bi se ondje trebali realizirati. Posebno su istaknuti cesta između Brijesta i Orebića, spoj Dubrovnik sa Zračnom lukom te dovršetak autoceste do Dubrovnika, poznatom kao najskuplja dionica u Hrvatskoj.
Podsjećamo, radi se o gradnji ukupno tri poddionice između Rudina i Osojnika, od kojih samo jedna košta više od 200 milijuna eura. Projekt sa sve tri poddionice zasigurno će koštati puno više, a trenutno ga koče određeni zastoji u administraciji, doznali smo od Hrvatskih autocesta (HAC).
Zadnja poveznica na jugu
Jadransko-jonski koridor cestovna je poveznica od iznimne važnosti, koja kako joj ime kaže, prolazi uz istočnu obalu Jadrana i jonskog mora. Koridor u Hrvatskoj nije izgrađen do kraja, a jedna od dvije posljednje karike da bude završen famozna je dionica između Dubrovnika i Metkovića.
Gradnja ceste na jugu Hrvatske značila bi završetak autoceste A1 koja vodi od Zagreba do Dubrovnika. Kako smo u travnju doznali od Hrvatskih autocesta, dionica službenog naziva Rudine-Osojnik, od ranije su pokrenuti natječaji prve dvije od tri dionice – za Rudine-Slano i Slano-PUO Mravinjac. Kad smo kontaktirali HAC, očekivalo se skoro pokretanje nabave i za treću i posljednju poddionicu.
– Od posljednje točke druge poddionice do Osojnika u tijeku pravni postupak koji uključuje i Studiju o procjeni utjecaja na okoliš. Za treću poddionicu tako se trenutno provode istražni radovi za potrebe provedbe studije utjecaja na okoliš, rekli su nam polovicom travnja iz HAC-a.
Skuplje od milijarde eura
Za treću poddionicu trebala je krenuti izrada projektne dokumentacije, da bi se pripremio teren za nadmetanje. No, postupak za prve dvije pod-trase usporile su žalbe iznesene DKOM-u na izmjene u dokumentaciji, što ipak nije trebalo omesti pokretanje nabave za posljednju dionicu.
Naime, za taj treći i posljednji dio Ministarstvo zaštite okoliša i zelene tranzicije upravo 1. travnja prosudilo da se ne treba provesti postupak ocjene utjecaja na okoliš. Teren za izgradnju težak je pa ne čudi da bi se samo prva dionica mogla graditi za 201 milijun eura, dok bi po nekim procjenama sve poddionice mogle prijeći milijardu eura. Više o svemu pročitajte ovdje.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.