Ima li Zagreb dovoljno savskih mostova? Pogledajte gdje je predviđena izgradnja 11 novih
Iako kroz Grad Zagreb gotovo cijelom njegovom dužinom prolazi rijeka Sava, ne postoji puno mostova preko kojih se Sava može prijeći. Postoji deset ‘savskih’ mostova, a najnoviji je pušten u promet prije više od 15 godina. Zagrebački GUP predviđa izgradnju još nekoliko mostova, koji bi trebali rasteretiti prometnice i poboljšati povezanost Novog Zagreba s ostatkom grada.
U Zagrebu postoji deset mostova preko kojih se može preći Sava – njih sedam je namijenjeno cestovnom prometu, dva su željeznička i jedan je pješački. Posljednji koji je sagrađen je Domovinski most, koji je otvoren 2007. godine, u sklopu projekta Centralnog uređaja pročišćavanja otpadnih voda Zagreba (CUPOVZ).
Kada se usporedi trenutno stanje mostova u Zagrebu s onime koliko bi mostova trebalo biti izgrađeno prema GUP-u (Generalnom urbanističkom planu) iz 2016. godine, postaje jasno koliko je prometno pitanje i dalje nedovršeno. Analizirali smo sve dostupne podatke. Kako bi situacija bila što preglednija, mostove ćemo obrađivati počevši od Podsusedskog mosta – sa zapada, prema istoku.
Na karti ispod možete vidjeti sljedeće oznake:
- Svijetlo plava boja – glavna gradska ulica
- Tamno plava boja – gradska ulica
- Crvena boja – gradska avenija
- Isprekidana crvena boja – rezervacija proširenja postojeće ulice
- Isprekidana zelena boja – biciklistička staza
- Žuta boja – pješačke površine
- Ljubičasta boja – pruga tramvaja i lakošinske željeznice
Dionica Podsusedski most – Jankomirski most
Između ova dva mosta, predviđena je izgradnja čak tri mosta. U sklopu prvog bi se gradile biciklistička staza i gradska avenija, drugi bi bio gradska avenija s pješačkom površinom, a treći bi bio isključivo pješački.
Dionica Jankomirski most – Jadranski most
Na nešto duljoj dionici između Jankomirskog mosta i Jadranskog mosta, također je predviđena izgradnja tri mosta. Prvi most bi trebao povezati Ljubljansku aveniju s Jadranskom avenijom, a predvieđna je izgradnja biciklističke staze, glavne gradske ulice i dvije gradske avenije.
Drugi most bi prolazio sa zapadne strane jezera Jarun, a također bi povezao Ljubljansku aveniju iz Prečka s Jadranskom avenijom, spajajući se na istu prometnicu. Predviđena je izgradnja tri gradske avenije, tramvajske/lakošinske pruge, pješačke površine i biciklističke staze, a ostavljena je i mogućnost dodatnog proširenja postojeće ulice.
Treći most bi pak prolazio s istočne strane Jaruna, direktno spajajući Trešnjevku s Novi Zagrebom. Gradile bi se gradska avenija, gradska ulica i biciklistička staza, a također je ostavljen prostor za dodatno proširenje postojeće ulice.
Dionica Hendrixov most – Most slobode
Između željezničkog mosta poznatog i pod imenom Henrixov, te Mosta slobode, predviđena je izgradnja još dva mosta. Prvi bi spajao Slavonsku aveniju i Prisavlje s Novi Zagrebom – gradile bi se glavna gradska ulica, biciklistička staza i dvije gradske avenije. Drugi most, udaljen tek 600-ak metara, sadržavao bi dvije gradske avenije, pješačku površinu i biciklističku stazu.
Dionica Most slobode – Most mladosti
Između ova dva mosta, predviđena je izgradnja jednog mosta. Most bi spajao Ulicu Savezne Republike Njemačke s Trnjem pa čak sve do Vukovarske ulice, ali bi uvelike rasteretio promet na Mostu slobode i Mostu mladosti. Predviđena je izgradnja gradske avenije, glavne gradske ulice, biciklističke staze, ali i tramvajske/lakošinske pruge. Ostavljena je i mogućnost proširenja postojeće ulice.
Dionica Most mladosti – Željeznički most Sava – Jakuševec
Na ovom potezu je predviđena izgradnja jednog dodatnog mosta. Tim mostom bi se povezala Peščenica s Novim Zagrebom, i to preko Vatikanske ulice. Zanimljivo je da je GUP-om predviđeno i produljenje Vatikanske ulice, čime bi se dobila dodatna avenija u Novom Zagrebu. Predviđena je izgradnja biciklističke staze i dvije gradske avenije, a ostavljena je i mogućnost proširenja.
Dionica Domovinski most – Most Sava-Ivanja Reka
Na ovoj dionici, dugačkoj oko 5 kilometara, predviđena je izgradnja samo jednog, pješačkog mosta.