Kaos u Zadru, iz čistog mira propada nova cesta: Građani zgroženi, kako dalje?
U cestogradnji kao i svakoj drugoj domeni graditeljstva, sudjeluju razni akteri. Od investitora, preko izvođača i nadzornih inženjera, do revidenta u svakoj fazi može ‘zapeti’. Rezultat greške može biti cesta koja propada u zemlju, a upravo to se događa u jednoj ulici u Zadru. Građani su zgroženi, a kako dalje?
Prometne površine djeluju kao stabilni i čvrsti dijelovi komunalne infrastrukture. Iako prometnice imaju projektirani vijek od najmanje 20 godina prije nego su potrebne veće intervencije, neke ceste i nakon kratkog razdoblja korištena budu u lošem stanju. Jedan takav problem zgrozio je Zadrane.
Propadaju šahtovi
Naime, u Zagrebačkoj ulici u Zadru građani su zamijetili da su šahtovi na prometnici potonuli, i to između 5 i 10 centimetara. Da stvar bude gora, ovakva zabrinjavajuća situacija navodno nije neuobičajen na zadarskim prometnicama.
U ovom pak slučaju situacija je ostavila prolaznike u čudu jer je u pitanju nova prometnica, piše 057info.hr. No, čini se da se nadležni cestu spremaju srediti.
– Već je izdan nalog za sanaciju ali s obzirom na stanje na drugim prometnicama čekamo pravi trenutak kada ćemo zatvoriti cestu kada bismo mogli izvesti radove, rekao je lokalnom portalu direktor Odvodnje, izvođača radova, Ante Josip Šikić.
Više faktora
Zašto dolazi do propadanja cesta i koje sve vrste štete se mogu utvrditi te što kad se utvrdi da asfaltu na prometnici nema spasa? Vrijedi imati na umu kako su u lošu izvedbu cesta uključeni razni akteri, kao i u realizaciju bilo koje druge građevine. Svoje ‘prste’ u cestogradnji tako imaju investitor, projektant, nadzorni inženjer, izvođač i konačno revident.
Jasno je da se greška može dogoditi u bilo kojem dijelu ovog procesa. Kako bilo, loša kvaliteta izvedbe mjeri se po mekanošću asfalta, runjenju zrna agregata, nestanku bitumena, točnije stršenju agregata.
Pogreške se mogu javiti pri proizvodnji asfaltne mješavine, pri ugradnji asfaltnog sloja, pri proizvodnji asfaltne mješavine ili pak prilikom izlijevanja asfaltnog sloja. Laboratorijska ispitivanja nastavno na vizualni pregled mogu utvrditi točan razlog. U svakom slučaju, nakon detekcije ‘greške’, slijedi rekonstrukcija prometnice po svim propisima.
Ovdje pročitajte gdje se grade ceste bez buke i zagađenja. Prvijenci u tihim gradilišta su, očekivano, sa ‘sjevera’.