Kinezi ‘napadaju’ Kvanj, tunel će imati dvije cijevi dužine od 2,7 kilometara
Započeli su pripremni radovi na dugoočekivanoj dionici Koridora V c kroz Bosnu i Hercegovinu. Riječ je o dvocijevnom tunelu Kvanj koji slovi za najzahtjevniji zahvat na cijeloj trasi kod susjeda. Radove izvodi konzorcij koji predvodi velika kineska kompanija China Road and Bridge Corporation, uz azerbejdžansku tvrtku Azvirt Limited Liability Company i Hering Široki Brijeg. Tunela Kvanj bit će dugačak približno 2,7 kilometara.
Jugoistočno od Mostara u visokom stupnju pripreme je gradilište za tunel Kvanj na trasi Koridora V c, odnosno za dionicu Tunel Kvanj – Buna. Rok izgradnje je 30 mjeseci, a projekt se financira iz sredstava osiguranih kod Europske investicijske banke (EIB) i bespovratnim sredstvima iz EU fondova. Vrijednost investicije procijenjena je na oko 125 milijuna eura bez PDV-a (250 milijuna KM bez PDV-a).
Tunel će imati dvije cijevi. Dužinu desne cijevi iznosit će 2.645 metar, a lijeve od 2.720 metar. Radove izvodi konzorcij koji čine China Road and Bridge Corporation, Azvirt Limited Liability Company i Hering Široki Brijeg.
Obuhvat radova
Radovi uključuju izgradnju autoceste s odvojenim prometnim trakama, dvocijevnog cestovnog tunela s dvije trake u svakoj cijevi. Kao i zemljane radove, cestovni kolnik, geotehničke radove, drenaže, vodonepropusne radova, komunikaciju autoceste, rasvjetu, ograde, označavanja.
U sklopu izgradnje dionice na kojoj se tunel nalazi, planirana je i izgradnja priključne prometnice za naselje Hodbina, dužine 1.415 metara, a ista je predviđena kao privremeni priključak autoceste do izgradnje petlje Mostar jug. Ističe se kako je dionica Tunel Kvanj – Buna od iznimne važnosti za završetak južnog dijela Koridor Vc, jer spaja već izgrađenu dionicu Buna – Počitelj na M-17.
Pozicija
Dionica Tunel Kvanj – Buna u startnoj poziciji prolazi kroz brdo Kvanj, na koje će se nastavljati vijadukt Rotimski potok u dužini od 330 metara. Vijadukt će se spuštati prema mjestu Stanojevići neposredno prije odmorišta Rotimski potok, gdje će se ova dionica spojiti na izgrađenu dionicu Buna – Počitelj.
Treba reći da se dionica sa južne strane naslanja na dio autoceste koji je izgrađen sve do hrvatske granice u Bijači. No, isto tako valja naglasiti kako prva dionica s južne strane, Buna – Počitelj duga 7,2 kilometra, još nije u upotrebi, već se koristi dio od Počitelja do granice.
No, kada se izgradi dionica sa tunelom Kvanj, kao i dionica Mostar jug – tunel Kvanj duga 9,2 kilometara za koju je navodno već izabran izvođač radova, moći ćemo praktično od Mostara putovati na more autocestom, piše hercegovina.info.
Doznajte ovdje sve o izgradnji Koridora V c.