Pretraga

Ključna zaobilaznica u Istri dobiva nove prometne trake, ‘turbo rotor’ i LED svjetla

A- A+

Pula, urbano središte Istre, ima nekoliko važnih prometnica na kojima zna doći do gužvi. No, Ulica Prekomorskih brigada, poznata i kao ‘Pulska zaobilaznica’ nema konkurencije kad je u pitanju kapacitet vozila koja njome mogu proći. Taj najvažniji prometni pravac u gradu sada ide u djelomičnu rekonstrukciju. U trećoj fazi projekta ide proširenje kolnika i stiže novi ‘turbo rotor’, a sve će koštati više od 4 milijuna eura.

Pulska zaobilaznica | screenshot – projektna dokumentacija (EOJN)

Od prosinca 2020. godine šuška se o nastavku projekta Rekonstrukcija ceste Prekomorskih brigada u Puli, poznate i kao ‘pulska zaobilaznica’. Riječ je o 3. fazi rekonstrukcije koja će zahvatiti dionicu između križnog raskrižja s Medulinskom cestom i kružnim raskrižjem s Premanturskom cestom. Procjenjuje se da će posao biti ‘težak’ preko 4 milijuna eura.

Izdvojeni članak

Nakon 25 godina planiranja Pula dobiva svoj lukobran, osigurano financiranje

Milijunska rekonstrukcija

Iz kratkog pogleda na kartu jasno je da je Ulica Prekomorskih brigada glavna, odnosno najveća prometnica u Puli. Kreće od spoja na Vodnjansku cestu na zapadnom ulazu u grad, odakle prolazi čitavom Pulom. Završava kod pulske marine gdje ulazi na Verudu, a odatle je moguće nastaviti prema Verudeli ili se pak uputiti Verudom u smjeru popularne Stoje, gdje je i omiljeno kupalište s početka 20. stoljeća, a koje je u rekonstrukciji.

Konačno se realizira cestovna rekonstrukcija koja je iz Grada Pule najavljena još u prvom mjesecu 2024. godine. Tik pred drugi krug lokalnih izbora u prethodnom savjetovanju našao se predmet nabave za proširenje dionice jedne od najvažnijih cesta u Puli. U trećoj fazi izvedbe, predviđaju se dogradnja dviju prometnih traka, izgradnja nove priključne ceste, ali i turbo rotora. Ovaj i drugi zadaci procijenjeni su na vrijednost od 4,06 milijuna eura.

S odabranim izvođačem sklopit će se okvirni sporazum u trajanju od dvije godine dok bi sama izvedba trebala trajati najviše sedam mjeseci od prvih radova.

Izdvojeni članak

Uoči sezone završena urbana šuma u Istri, zelena oaza ima sve, a i lakše se diše

Ostale novosti

Osim kolničke dogradnje i novogg rotora na križanju s Ulicom Marsovog polja i Premanturskom cestom, dokumentacija predviđa i rekonstrukciju Premanturske ceste, a nova infrastruktura dobit će i oborinsku odvodnju. Također, na cijeloj dužini prometnice trebala bi se zamijeniti kompletna kolnička konstrukcija. Uz cestu će se k tome postavljati nova LED javna rasvjeta.

U sklopu prve faze, prije skoro osam godina, ova prometnica dobila je 1,2 kilometra novih prometnih traka. Trake su izgrađene od nekadašnjeg skretanja za Valmade do privoza rotora na Medulinskoj cesti. Uz to su djelomično rekonstruirane priključne prometnice ovoj većoj, a ukupna duljina zahvata bila je oko 2,2 kilometra.

Izgrađene su tada i pješačke te biciklističke staze, kao i odvodnja oborinskih voda, te nova javna rasvjeta – ukratko, sve što čeka novu dionicu za rekonstrukciju. Ti radovi na prvoj fazi vrijedili su preko 25 milijuna kuna, dakle oko 3,32 milijuna eura. Ovdje pročitajte što smo o urbanizmu u Puli čuli od pročelnice Ureda za prostorno planiranje, Samante Barić.

Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap