Pretraga

Bitka za slobodno mjesto: Ovo su veliki planovi za parkiranje u četiri najveća hrvatska grada

A- A+

Nedostatak parkirnih mjesta jedan je od gorućih problema u hrvatskim gradovima, a potraga za slobodnim mjestom mnogima predstavlja svakodnevni izvor stresa. Ova situacija posebno pogađa veće urbane sredine poput Zagreba, Splita, Rijeke i Osijeka. Ipak, gradovi postupno uvode mjere i pokreću projekte kako bi odgovorili na ovaj izazov. U nastavku donosimo pregled aktualnih projekata izgradnje parkirališnih mjesta i javnih garaža, koji bi trebali poboljšati stanje na terenu.

Parkirališna mjesta | Foto: Canva

Parkiranje je jedan od najvećih izazova u hrvatskim gradovima, a pronalazak slobodnog mjesta često postaje dnevna frustracija građana. Problem posebno dolazi do izražaja u velikim urbanim sredinama poput Zagreba, Splita, Rijeke i Osijeka. No, stvari se počinju mijenjati – u nastavku donosimo pregled mjera i projekata koje provode gradske vlasti kako bi se riješio kronični nedostatak parkirališnih mjesta.

Grad Zagreb

Krećemo od glavnog grada jer je riječ o najmnogoljudnijem gradu u kojem svakodnevno prometuje velik broj vozila, što dovodi do zagušenih avenija i gužvi u centru. Neki će reći da je prometni kaos u Splitu izraženiji nego u Zagrebu, no nećemo ulaziti u usporedbe. U Zagrebu je svakako jedan od najvećih problema – pronalazak slobodnog parkirnog mjesta. Blokovsko parkiranje nije donijelo značajnije promjene, a broj automobila u gradu nikada nije bio veći. S druge strane, nekoliko novih pravila i rješenja donekle je izmijenilo situaciju. Riječ je o produljenju naplate parkiranja u 1. zoni te ukidanje mogućnosti kupnje povlaštene parkirališne karte vlasnicima nekretnina koji nisu stanari, što je oslobodilo 580 novih parkirnih mjesta.

Izdvojeni članak

Rotacijski parking kao rješenje za Zagreb? Evo što kaže jedan od kandidata za gradonačelnika

Najvažnija vijest odnosi se na izgradnju garaže u Klaićevoj, što je ujedno i jedini značajnije najavljeni projekt vezan uz parkiranje. Nakon odabira projektanta u kolovozu, nedavno je podnesen zahtjev za ishođenje lokacijske dozvole za izgradnju javne podzemne garaže u Klaićevoj ulici, ispod srednjoškolskog igrališta. Vrijednost ovog dugoočekivanog projekta, koji bi trebao bitno riješiti problem nedostatka parkirnih mjesta u tom dijelu grada, procjenjuje se na oko 26 milijuna eura.

Planirana je izgradnja garaže s tri podrumske etaže i ukupno 860 parkirnih mjesta, uključujući i mjesta za osobe s invaliditetom. Naglasak će biti na suvremenom dizajnu, visokoj funkcionalnosti te usklađenosti s konzervatorskim uvjetima i okolnom arhitekturom. Kolni i pješački pristupi bit će omogućeni iz Klaićeve ulice i Ulice Izidora Kršnjavog, a pristupačnost osobama s invaliditetom i smanjene pokretljivosti osigurat će se rampama i dizalima.

garaža u Klaićevoj | foto: Grad Zagreb

Grad Split

Od četiri najveća hrvatska grada, Split je najavio i realizirao najviše projekata, osobito kad je riječ o javnim garažama. Jedna od njih je Park & Ride Lovinac – moderna garaža u neposrednoj blizini gradskog groblja, na prometno frekventnoj južnoj strani. Predviđa se izgradnja dviju nadzemnih i dviju podzemnih etaža s gotovo 1.000 parkirnih mjesta, uključujući mjesta za motocikle, bicikle, autobuse i taksije. Na krovu garaže planirani su objekti za prodaju cvijeća i ostalih potrepština za potrebe groblja, kao i ugostiteljski te popratni sadržaji. Garaža će biti povezana s grobljem pomoću dva mosta, a ulaz u groblje bit će u potpunosti rekonstruiran.

Ukupna površina objekta iznosit će 33.720 četvornih metara. Planirani kapacitet garaže uključuje 6 autobusnih stajališta, 875 parkirališnih mjesta za automobile, 45 za taksi i car sharing sustav, 84 mjesta za bicikle i električne bicikle te 53 parkirališna mjesta za motocikle.

Izdvojeni članak

Opskurni skladišni prostori postaju parking-mjesta, građevinski ‘div’ izvest će radove od pola milijuna

Drugi važan projekt je Park & Ride garaža Turska kula. Riječ je o prvoj javnoj garaži koja integrira parkiralište s javnim gradskim prijevozom, čime se želi značajno rasteretiti gradske prometnice. Garaža će imati dvije podzemne i tri nadzemne etaže te ukupno 620 parkirnih mjesta. U sklopu Turske kule planira se i stajalište za autobuse, parking za kratko zadržavanje, 20 mjesta za taksi vozila te 50 mjesta za bicikle i romobile, uz očuvanje i proširenje zelene površine.

Od već započetih i dovršenih projekata, vrijedi spomenuti radove na sanaciji garaže u Vrančićevoj ulici, čime će Split 3 dobiti 94 nova parkirna mjesta. Ovo je sedma garaža u nizu koju sanira Split parking, s ciljem modernizacije i sigurnosti. Nedavno su završene i dvije garaže – u Sižgorićevoj ulici na Lokvama, s 64 mjesta u garaži, 17 za motore te 65 na krovu, te javna garaža u Dobrilinoj na Splitu 3. U potonjoj je na raspolaganju ukupno 411 parkirnih mjesta, od čega je 20 namijenjeno osobama s invaliditetom.

Park & Ride garaža Lovinac | Foto: Grad Split

Park & Ride garaža Lovinac | Foto: Grad Split

Park & Ride garaža Triska kula | Foto: Grad Split

Park & Ride garaža Triska kula | Foto: Grad Split

Grad Rijeka

U Rijeci je sva pažnja usmjerena na kapitalni projekt autobusnog kolodvora Žabica, koji će, osim što će prometno rasteretiti taj dio grada, donijeti i nova parkirna mjesta. Prva faza, koja je obuhvaćala najsloženije radove, već je dovršena. No, ono što se već dulje vrijeme spominje jest izgradnja kvartovskih garaža.

U ožujku su predstavnici gradske uprave najavili izgradnju garaža na Krimeji i Podpinjolu. Time će se poboljšati kvaliteta života stanovnika tih četvrti, kao i dostupnost parkirališta. Garaža na Krimeji imat će 292 parkirna mjesta i koštat će gotovo 9 milijuna eura, dok će ona na Podpinjolu imati kapacitet od 437 mjesta. Planira se na mjestu sadašnjeg parkirališta, a djelomično će biti financirana prodajom kompleksa Žabica. Iako postoje određeni problemi s konzervatorskim odjelom, projektanti su istaknuli da će obje garaže biti usklađene sa zelenim prostorima Rijeke.

Važno je spomenuti i da je od travnja u Bračovoj ulici uveden park & ride sustav, s nešto više od 200 parkirnih mjesta. Također, na području Srednje Delte prošlog je ljeta otvoren novi parkirni prostor s kapacitetom od 600 mjesta.

Garaža na Podpinjolu | Foto: Grad Rijeka

Garaža Krimeja | Foto: Grad Rijeka

Grad Osijek

I grad na Dravi – Osijek, suočava se s ozbiljnim problemima vezanim uz parkiranje, osobito nakon što je preuzeo upravljanje nad parkiralištima. Parkiranje je trenutno besplatno dok se ne uspostavi novi sustav naplate, što je izazvalo veće probleme nego koristi.

Zbog ukidanja naplate, broj vozila u središtu naglo je porastao. Stanovnici se žale da više ne mogu pronaći slobodno mjesto jer automobili ostaju parkirani cijeli dan. Povećan je i broj nepropisno parkiranih vozila – na pločnicima, zelenim površinama i ispred ulaza u zgrade. Prema podacima gradske uprave, broj uklanjanja nepropisno parkiranih automobila porastao je za čak 40 posto u tri tjedna, piše osijeknews.hr.

Grad najavljuje skoro uvođenje novog sustava i potiče građane na korištenje javnog prijevoza. Gradonačelnik Ivan Radić najavio je izgradnju pet novih nadzemnih garaža, od kojih će neke biti u centru, a neke po kvartovima. Uz to, uvode se i nove zone naplate, uređaji, kamere i sustavi za kontrolu.

Neki projekti su već realizirani – u Retfali je završeno novo parkiralište s 59 mjesta, uključujući tri za osobe s invaliditetom. U Reisnerovoj ulici uskoro će biti otvoren parking s oko 200 mjesta. Iako je parkiranje još uvijek besplatno, najavljeno naplatno parkiralište omogućit će građanima brže pronalaženje slobodnog mjesta, prenosi komarilos.com.

Parkiralište Retfala | Foto: Grad Osijek

 

Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap