Pretraga

Gradi se 72 kilometra duga elektrificirana željeznička pruga, od Skradnika do Tijana 160 km/h

A- A+

Ugovorena su sredstva za dva milijunska projekta razvoja željezničke infrastrukture. Riječ je o velikoj rekonstrukciji infrastrukturnog podsustavu na dionicama Ivanić-Grad – Popovača i Popovača – Kutina, ali i izradi idejnog rješenja za novu dvokolosiječnu željezničku prugu na dionici Skradnik – Krasica – Tijani koja treba biti projektirana za brzinu do 160 kilometara na sat.

Pruga, ilustracija | Foto: Unsplash

HŽ Infrastruktura potpisala je dva vrijedna ugovora s Europskom izvršnom agencijom za klimu, infrastrukturu i okoliš (CINEA) kojima će osigurati bespovratna sredstava iz Instrumenta za povezivanje Europe (CEF). Sredstva će biti iskorištena za financiranje projekta ‘Izrada idejnog projekta za novu dvokolosiječnu željezničku prugu na dionici Skradnik – Krasica – Tijani’, te za financiranje radova na dijelu projekta ‘Unaprjeđenje, obnova, izgradnja drugog kolosijeka te izgradnja nove dvokolosiječne pruge na dionicama  željezničke pruge na dionici Dugo Selo – Novska’.

Izdvojeni članak

Nastavlja se suradnja Končara i HŽ-a: Dogovorena proizvodnja 7 dizel-električnih vlakova

Idejno rješenje za novu prugu

Financiranje projekta ‘Izrada idejnog projekta za novu dvokolosiječnu željezničku prugu na dionici Skradnik – Krasica – Tijani‘ odnosi se na izradu idejnog projekta s ishođenjem lokacijskih dozvola  za novu dvokolosiječnu željezničku prugu na dionici Skradnik –  Krasica – Tijani. Vrijednost investicije iznosi 5,8 milijuna eura, od čega se 85 posto ili 4,9 milijuna eura financira iz CEF-a. Izvor preostalih 15 posto je Državni proračun Republike Hrvatske.

Nova dionica dvokolosiječne elektrificirane željezničke pruge duljine 72 kilometra bit će projektirana za brzinu do 160 kilometara na sat. Projektom su također obuhvaćeni izgradnja spojnih pruga s postojećom željezničkom mrežom te izgradnja svih novih željezničkih objekata: tunela, vijadukata, mostova, kolodvora, zidova za zaštitu od buke i vjetra te podvožnjaka i nadvožnjaka za postojeću cestovnu mrežu.

Izdvojeni članak

Velike promjene: Hoće li Zagreb dobiti željezničku prugu na stupovima?

Za rekonstrukciju 289 milijuna eura

Ugovor za prvi projekt odnosi se na financiranje radova na građevinskome i elektroenergetskome željezničkom infrastrukturnom podsustavu na dionicama Ivanić-Grad – Popovača i Popovača – Kutina. Ukupna procijenjena vrijednost prihvatljivih troškova za navedene radove iznosi 289 milijuna eura, od čega je iz CEF-a osigurano 85 posto sredstava, odnosno 246 milijuna eura. Preostalih 15 posto iznosa financira se iz Državnog proračuna Republike Hrvatske.

Navedeni radovi ukupne su vrijednost od približno 670 milijuna eura, a projekt je podijeljen na četiri dionice: Dugo Selo – Ivanić-Grad,  Ivanić-Grad – Popovača, Popovača – Kutina i Kutina – Novska. U sklopu rekonstrukcije postojećega i izgradnje drugoga kolosijeka modernizirat će se i elektroenergetski te prometno-upravljački i signalno-sigurnosni željeznički podsustavi.

Pogledajte ovdje kako izgleda veliku transformaciju centralne željezničke stanice iz 19. stoljeća.

Copy link
Powered by Social Snap