Hrvatske ceste grade mega kružni tok na jugu, gradilište se otvara u kolovozu
Hrvatske ceste raspisale su javnu nabavu za konstrukciju mega kružnog toka na križanju kod mosta preko Neretve u Metkoviću. Riječ je o ključnoj lokaciji za tranzitni promet kroz dolinu Neretve na kojoj zastarjelo križanje i semafori više nisu dovoljni za adekvatnu regulaciju prometa. Projekt je ‘težak’ 740.000 eura, rok za dostavu ponuda je 1. kolovoza 2025., a očekuje se da bi se gradilište ovdje moglo otvoriti već u kolovozu.

rotor | foto: Freepik
Križanje državne ceste D9 (GP Metković – Opuzen (D8)) i državne ceste D62 (Ravča – Metković) u strogom centru Metkovića, uz gradski park i most preko Neretve i u neposrednoj blizini cestovnog graničnog prijelaza Metković-Doljani uskoro bi trebalo doživjeti veliku transformaciju. Stara prometna regulacija odlazi u povijest, a umjesto za potrebe grada i tranzitnog prometa nedostatnog starog raskrižja ovdje bi do kraja godine trebao biti konstruiran veliki kružni tok.
U sklopu projekta predviđa se uređenje prometnih površina prema projektnom zadatku s tehničkim elementima u skladu sa zahtjevima suvremenog prometa te položajem predmetnog križanja u uličnoj mreži Grada Metkovića i cestovnoj mreži šire zone zahvata. Uz napomenu kako se pri izradi projektnog rješenja posebno se vodilo se računa o sigurnosti kolnog i pješačkog prometa na trasi i lokaciji križanja.
Investitor su Hrvatske ceste koje su za ovaj projekt upravo raspisale javnu nabavu vrijednu 740.000 eura. Otvorenje gradilišta planirano je početkom kolovoza, a ako se bude radilo prema planiranoj dinamici sve će bit završeno unutar 100 dana, odnosno svakako do kraja godine.
Postojeće stanje
Prometna oprema ceste te horizontalna i vertikalna signalizacija nedovoljno je prilagođena postojećoj dispoziciji T-križanja te ju je potrebno u cijelosti rekonstruirati. Semaforska signalizacija je dotrajala i tehnološki zastarjela. Vođenje prometa kroz križanje osigurano je iscrtanom horizontalnom signalizacijom te uređenim fizičkim rubovima kolnika. Križanje je opremljeno sustavom javne rasvjete smještenom uz rub pločnika i zelenoj površini.
Oborinska odvodnja predmetnih prometnica i pločnika riješena je uzdužnim i poprečnim nagibom njihovih površina (obje prometnice izvedene su s dvostrešnim poprečnim nagibom kolnih površina) kao i sustavom oborinske odvodnje, odnosno slivnika smještenih uz lijevi i desni rub kolnika (slivnici spojeni na mješoviti sustav odvodnje). Također, unutar zahvata zatečene su instalacije vodovoda i fekalne odvodnje kao i EKI.
Obzirom da se radi o najfrekventnijim gradskim prometnicama od kojih je D9 dodatno opterećena sustavom uličnog parkiranja osobnih vozila, predmetno križanje ne omogućava potrebnu razinu prometne uslužnosti za referentni prometni tok velike gustoće što rezultira prometnim gužvama na križanju i susjednim prometnicama, a posljedično i smanjenom sigurnošću odvijanja, kako kolnog tako i pješačkog prometa.

kružni tok, Metković | foto: screen shot EOJN
Obuhvat radova
Ukupna duljina zahvata odnosni se na prometno područje od 0.35 kilometra u okviru kojega je predviđeno formiranje kružnog križanja (os R) s trima privozima (os 1, os 2, os 3). Kao i uređenje postojećeg javnog parkirališta te pripadajućih pješačkih i zelenih površina sa svim njihovim konstruktivnim dijelovima (nosivi slojevi, potporni zid, infrastrukturne instalacije javne rasvjete, elektroničko-komunikacijske infrastrukture i oborinske odvodnje) te opremanje zahvata prometnom signalizacijom i opremom.
Osim formiranja kolnih i pješačkih prometnih površina predmetne ulice, na dijelovima trase osi R na kojem bi izvođenje novoprojektiranog nogostupa uzrokovalo neprimjereno zauzeće zelene površine Gradskog parka Metković, odnosno nepovoljan učinak na okolni korisni prostor, projektom je predviđeno izvođenje armiranobetonskog potpornog zida sa pločom. Ona će konzolno pridržavati nogostup na predmetnom dijelu.

kružni tok, Metković | foto: screen shot EOJN
Oborinska odvodnja
Projektom je predviđeno rješavanje odvodnje s kolnih i pješačkih površina. Odvodnja oborinskih voda s površine kolnika i nogostupa omogućena je uzdužnim i poprečnim nagibom kolnih i pješačkih površina. Za odvodnju vode s projektiranih površina predviđeni su slivnici – os 3 i perforirani rubnjaci s integriranim kanalom – os 1 i os 2.
Slivnici i perforirani rubnjaci s integriranim kanalom spajaju se na postojeći mješoviti sustav odvodnje, koji će se nakon završetka radova Aglomeracije Metković i izvedbe fekalnog kolektora, prenamijeniti u sustav oborinske odvodnje.

kružni tok, Metković | foto: screen shot EOJN
Parkiralište
Projektom je predviđeno uređenje 13 parkirnih mjesta u režimu jednosmjernog kosog parkiranja s kutom od 30° u odnosu na os prometnice na lokaciji između kolnika osi 1 i gradskog parka sjeverno od osi 1 te 3 parkirna mjesta u režimu uzdužnog parkiranja, paralelno sa osi prometnice. Projektirana širina parkirnog traka je 2.40 (2.25) m, a provozno-manipulativnog traka parkirnog platoa 3.50 m.
Obzirom da je na krajnjem dijelu postojećeg parkirališta zatečena automatizirana stanica s javnim gradskim biciklima, ista će biti izmještena na novu lokaciju u dogovoru s investitorom.

kružni tok, Metković | foto: screen shot EOJN
Dubrovnik tjera aute od zidina, grade mega kompleks ‘težak’ 6,2 milijuna eura, doznajte ovdje detalje.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.