Pretraga

Hrvatske ceste izmještaju važnu cestu prema moru, gradi se obilaznica koja će spasiti jedan grad

A- A+

Velika vijest stiže iz Hrvatskih cesta za stanovnike Jastrebarskog. Otvoren je natječaj za izradu idejnog rješenja i studije utjecaja na okoliš  za izgradnju obilaznice oko ovog grada o kojoj se priča godinama. Obilaznica bi trebala biti duga približno 4,3 kilometra, a svrha joj je izmještanje postojeće državne ceste D1 izvan centra grada. Obilaznica će se nastavljati na nadvožnjak preko pruge Zagreb – Karlovac i rotora u južnoj građevinskoj zoni.

raskrižje

raskrižje | foto: freepik

Državna cesta D1 proteže se od graničnog prijelaza Macelj preko Zagreba, Karlovca, Gračaca, Knina, do Splita. Jedna od kritičnih dionica državne ceste D1 je na području grada Jastrebarskog jer prolazi kroz centar grada. Na tom djelu uz tranzitni promet u kojem je veliki udjel kamionskog prometa, velik je i lokalni promet iz okolnih mjesta i sela te urbanih cjelina grada. Problem su i semafori koji reguliraju gradski promet, ali pri tomu  dovode do smanjenja protočnosti prometa.

Izdvojeni članak

Gradi se brza cesta s tunelom do Hrvatima omiljenog svetišta, ulog od 60 milijuna eura

Ovo su osnovni razlozi za izgradnju obilaznice Jastrebarskog, odnosno pokretanje projekta izmještanja postojeće državne ceste D1 izvan centra grada. Obilaznica je predviđena oko naselja Jastrebarsko kao spoj državne ceste D1 (stara Karlovačka) s državnom cestom D310 (spojna cesta Autoceste Rijeka – Zagreb s D1). Hrvatske ceste upravo su raspisale natječaj za izradu idejnog rješenja obilaznice i pripadajuće studije utjecaja na okoliš.

obilaznica Jastrebarsko

obilaznica Jastrebarsko | foto: EOJN

Nastavak na nadvožnjak

Projektom izgradnje obilaznice koja se nastavlja na nadvožnjak preko pruge Zagreb – Karlovac i rotor u južnoj građevinskoj zoni, dobiva se alternativni prometni pravac koji bi u velikoj mjeri rasteretio odvijanje prometa centralnom jaskanskom prometnicom na D1. Kao i povećao sigurnost u prometu.

Planirana obilaznica Jastrebarskog se prema prostorno-planskoj dokumentaciji odvaja od postojeće državne ceste D1 prije početka gradske zone i pruža se zapadno sve do postojeće željezničke pruge M202 (GK Zagreb – Rijeka). Nakon čega paralelno slijedi željezničku prugu po trasi postojeće prometnice koja će se time rekonstruirati, te da bi se u zoni Cvetković spojila na postojeću državnu cestu D1.

– Trasa prikazana kroz prostorne planove ne smatra se konačnom već ju je potrebno dodatno razraditi i dopuniti u skladu sa zahtjevima projektnog zadatka te nakon detaljnog upoznavanja s prilikama na terenu. Kroz idejno rješenje potrebno je istražiti sve mogućnosti za optimalno postavljanje trase na predmetnom području. U konačnici je potrebno napraviti međusobnu usporedbu izrađenih varijanti kroz višekriterijsku analizu te predložiti optimalno rješenje. Nakon izvedbe planiranog koridora, predlaže se ovu prometnicu unutar obuhvata Plana kategorizirati kao državnu cestu D1, stoji u uputama za potencijale ponuđače.

obilaznica Jastrebarsko

obilaznica Jastrebarsko | foto: EOJN

Studija utjecaja na okoliš

Na temelju izrađenog idejnog rješenja potrebno je izraditi studiju o utjecaju na okoliš (SUO) koja obuhvaća, definira i prepoznaje utjecaje zahvata na promatrani prostor te u skladu s analizom utjecaja donosi mjere zaštite i program praćenja stanja okoliša. Studijom o utjecaju na okoliš potrebno je obuhvatiti analizu početnog stanja kao i analizu utjecaja na okoliš te prijedlog mjera zaštite i mjera ublažavanja za sve sastavnice okoliša sukladno svim propisima. Studija se izrađuje na temelju Uredbe o procjeni utjecaja zahvata na okoliš.

Ovdje treba reći da je za prostor kroz koji prolazi trasa ceste izrađena je sljedeća prostorno-planska dokumentacija unutar prostornog plana Zagrebačke županije, prostornog plana uređenja grada Jastrebarskog i Prostornog plana Grada Jastrebarsko.

Doznajte ovdje sve o rekonstrukciji dvorca Erdödy u Jastrebarskom.

Copy link
Powered by Social Snap