Pretraga

HŽ sprema neviđeni projekt u Zagrebu: U planu vlak do aerodroma i nova stajališta

A- A+

HŽ radi na projektu koji bi mogao riješiti probleme prometnih gužvi u Zagrebu i potaknuti građane na svakodnevne vožnje vlakom. Većini je, vjerujem, dosta automobila te bi radije samo sjeli u vlak, bilo da stanuju u Zagrebu ili okolici, te se bez misli u glavi dovezli do stanice odakle bi mogli dalje svojim putem. No, prvo treba ojačati gradsku željezničku mrežu. Što se sve treba popraviti, dograditi ili izmjestiti pokazat će Studija o zagrebačkom čvoru koja se upravo radi, a potom će se moći u projektiranje. Detalje doznajemo od HŽ Infrastrukture.

Nakon desetljeća planiranja, čvor Zagreb postaje stvarnost? | foto: Studija razvoja/HŽ Infrastruktura/Canva

Željeznički čvor Zagreb mogao bi biti ključ u rješavanju gradskih gužvi. U planovima je od davnina te već postoji iskoristiva infrastruktura, ali ju treba preurediti i dograditi. Znaju to u Gradu, u Hrvatskim željeznicama, a isto je poznato i prometnim stručnjacima koji zagovaraju povećano korištenje vlakova u gradu i okolici pa – gdje je dosad zapelo?

Iz HŽ-a tvrde da se kotač nakon dugo čekanja konačno okreće budući da je u visokoj fazi izrade Studija razvoja nakon koje slijedi projektiranje, a onda negdje u budućnosti i izvedba čvora koji će riješiti neke prometne tegobe Zagreba. Evo na čemu konkretno se sada radi.

Izdvojeni članak

HŽ uz prugu ima prostrana zapuštena zemljišta, neće još dugo biti prazna, evo plana

Vlakom do zračne luke

Zagrebački željeznički čvor nije novost u planiranju. O tom rješenju koje bi Zagreb povezalo s okolnim područjem te omogućilo dalja putovanja bez korištenja automobila i na taj način postalo okosnicom integriranog prometa kojemu teži svako veće gradsko središte govori se dugo – no je li se nešto pomaklo s ‘mrtve točke’? Iz HŽ-a kažu, planiranje je ozbiljno u tijeku.

– Izrada Studije za čvor Zagreb je pokrenuta u ožujku 2024.. Sama studija ima nekoliko ciljeva, jedan je izmicanje teretnog prometa van grada. To će se morat riješiti kako bi se željeznička infrastruktura stavila što više u funkciju putničkog prometa, poručio je na nedavnom panelu na temu gradskog prometa u Uraniji voditelj projekta zagrabačkog čvora iz HŽ Infrastrukture, Domagoj Bublić.

Napomenuo je da je izrada Studije podijeljena u dvije faze, ali i da je prva faza gotovo završena – a kad bude gotova krenut će se u realizaciju druge faze. Prva faza, na upit nam je potvrđeno iz HŽ Infrastrukture, odnosi se na povezivanje Međunarodne Zračne luke Zagreb s Glavnim kolodvorom, dok se druga faza odnosi na cjelokupno područje obuhvata željezničkog čvora Zagreb. Oni pak tvrde – drugi dio već je u razradi.

Odavno HŽ analizira postojeću mrežu i mogućnosti daljnjeg razvoja | foto: Studija razvoja željezničkog čvora Zagreb (iz 2016.), screenshot

– Paralelno s dovršetkom prve faze Studije, započela je izrada druge faze u kojoj će se razrađivati varijantna rješenja izgradnje novih pruga unutar čvora Zagreb, dogradnje i modernizacije postojećih, izmještanja i izgradnje novih stajališta, rekonstrukcije postojećih kolodvora i slično, navode.

Ništa nije ‘za džabe’

Vrijedi istaknuti da će se razrađena verzija koncepta razvoja cjelokupnog područja čvora, kad bude finalizirana u narednim mjesecima korigirati zajedno s idejnim rješenjima. Na taj način, pojasnili su iz HŽ Infrastrukture, utvrdit će se jasna dinamika razvoja i redoslijed implementacije određenih projekata unutar željezničkog čvora Zagreb.

Vrijednost studije, dodali su, iznosi milijun i pol eura, a trebao bi, kažu, biti završen do rujna dogodine. Zatim slijedi izrada projekta, a onda i implementacija pripremljenih rješenja.

Vlak Hrvatskih željeznica

Vlak Hrvatskih željeznica | Foto: screenshot Klc-Marin Railfan/YouTube

– Uzimajući u obzir postojeće aktivnosti HŽ Infrastrukture na dva najvažnija željeznička koridora, RH 1 i RH2, jasno je kako se u budućnosti očekuje znatno povećanje kapaciteta željezničkih pruga, a time i povećanje putničkog i teretnog prometa zbog čega je nužno razviti rješenja razvoja čvora Zagreb, dodaju iz HŽ-a.

Kažu da se očekuje kako će nova rješenja značajno doprinijeti razvoju integriranog prijevoza putnika na području Zagreba, gdje bi, idealno, putnici u gradu i okolici odabirali upravo vlak kao glavno prijevozno sredstvo. Gdje bi trebale biti tri nove stanice za vlak na koje Zagreb čeka tri godine pročitajte ovdje.

Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap