Pretraga

Jedan od najprometnijih tunela na tromeđi alpskih država kreće u obnovu vrijednu 34 milijuna eura

A- A+

Jedan od najprometnijih austrijskih tunela, Pfänder, uskoro kreće u opsežnu obnovu vrijednu 34 milijuna eura. Većina radova odvijat će se noću, dok će usporedno obavljati radovi obnove mostova i kolnika na području čvorova Bregenz i Wolfurt-Lauterach, u koju će biti uloženo dodatnih 13 milijuna eura. Radovi će se izvoditi u dvije faze – glavni radovi obnove zapadnog tunela započinju sredinom travnja, dok će istočni tunel biti saniran 2026. godine. Cjelokupna obnova trebala bi biti dovršena do jeseni.

tunel Pfänder | Foto: Autopay DE

Austrijska tvrtka Asfinag najavila je početak renovacije tunela Pfänder na autocesti Rheintalautobahn (A14). Većina radova odvijat će se noću, a ukupna ulaganja dosežu 34 milijuna eura. Dodatno, 17. ožujka počinje obnova mostova i kolnika na području čvorova Bregenz i Wolfurt-Lauterach, za što će biti uloženo još 13 milijuna eura. Tijekom radova osigurano je da dvije trake u svakom smjeru na A14 ostanu slobodne za promet.

Dvije faze radova

Obnova radne i sigurnosne tehnike zapadnog tunela planirana je za 2025. godinu. Glavni radovi započinju 14. travnja, kada će u istočnom tunelu biti uspostavljena dvosmjerna prometna traka. Izvan noćnih zatvaranja, obje cijevi tunela ostat će otvorene za promet. Prema informacijama iz Asfinaga, tijekom ključnih prometnih dana – poput državnih praznika u svibnju, vikenda i festivala u Bregenzu – radovi neće biti izvođeni. No, zbog obnove mosta od 17. ožujka, neke pokrajinske i općinske ceste ispod mosta bit će zatvorene, dok će noću biti uvedene privremene obilaznice.

Izdvojeni članak

Bauštelska reportaža: Rekonstrukcija starog tunela Učka, iz 1981. u novi milenij

Obnova istočne cijevi tunela Pfänder predviđena je za 2026. godinu, a radovi na obnovi kolnika i mostova nastavit će se i iduće godine. Cjelokupna sanacija trebala bi biti dovršena do jeseni 2026. godine. Tunel Pfänder iznimno je prometan, s više od 40.000 vozila dnevno, a autocesta A14 jedno je od najopterećenijih prometnih područja u Vorarlbergu.

Druga cijev postavljena 2012.

Do 2012. godine promet se odvijao samo kroz jednu cijev tunela. No, od 26. srpnja te godine u rad je puštena i druga cijev, čime je znatno smanjena prometna zagušenost. Prije toga, jednocijevni tunel bio je najopterećeniji autocestovni tunel u Austriji, s prosjekom od 27.000 vozila dnevno.

Bušenje nove tunelske cijevi započelo je u rujnu 2008. godine pomoću TBM stroja nazvanog ‘Angelika’. Bio je to prvi put da je cestovni tunel u Austriji izgrađen korištenjem ovog stroja. Štit promjera 11,835 milimetara probio je tunel dužine 6.500 metara u samo 14 mjeseci, a završetak tih radova obilježen je 13. studenog 2009. godine.

Izdvojeni članak

Ovaj most – tunel spada u sedam inženjerskih čuda svijeta, sada se širi, a buši ga stroj od 7.000 kW

Pfänder – simbol regije

Pfänder je planina u zapadnoj Austriji, smještena u blizini Bodenskog jezera. Grad Bregenz leži u njezinu podnožju, uz samu obalu jezera. Zahvaljujući panoramskom pogledu na jezero i okolne planinske vrhove, Pfänder je jedno od najpoznatijih vidikovaca u regiji. Po vedrom vremenu s vrha se pruža pogled na Alpe – od dolina Allgäu i Lech na istoku, preko šume Bregenz, planinskih lanaca Arlberga, Silvrette i Rätikona, pa sve do švicarskih Alpa i podnožja Schwarzwalda na zapadu.

Pfänder je popularno turističko odredište s brojnim pješačkim stazama, alpskim parkom divljih životinja i restoranima. Tunel Pfänder omogućuje prolazak autoceste A14 ispod planine, zaobilazeći grad Bregenz. Do vrha Pfändera moguće je doći žičarom Pfänderbahn, koja polazi iz Bregenza. Donja stanica smještena je oko 600 metara od luke Bregenz Hafen i 1,2 km od željezničke stanice Bregenz. Žičara savladava visinsku razliku veću od 600 metara za otprilike šest minuta.

Norvežani grade prvi tunel na svijetu za brodove. Više o svemu tome pročitajte ovdje.

Copy link
Powered by Social Snap