Pretraga

Kompletna rekonstrukcija Istočne obale u Splitu: 1000 novih parkirnih mjesta i nadvožnjak preko pruge

A- A+

Grad Split danas je predstavio vrlo zanimljivu kampanju naziva ‘Gradimo sve u 16, od A do ŽNJ, od Aglomeracije do Žnjana’. Kako samo ime sugerira, narednih 16 dana, iz Grada će svaki dan predstaviti po jedan novi projekt za unaprjeđenje funkcionalnosti i sigurnosti gradske infrastrukture. Krenulo se s predstavljanjem Idejnog prometnog rješenja za Istočnu obalu. Među ciljevima su navedeni izgradnja nadvožnjaka, odvajanje tranzitnog od javnog gradskog prometa te gradnja garaže sa ukupno tisuću mjesta.

Istočna obala Split | Grad Split

U Splitu je najavljen početak vrlo zanimljive kampanje ‘Gradimo sve u 16, od A do ŽNJ, od Aglomeracije do Žnjana’. U sklopu kampanje, grad će 16 dana zaredom najavljivati 16 projekata kojima bi se u Splitu trebala unaprijediti razni elementi gradske infrastrukture. Krenulo se dinamično – predstavljanjem Idejnog prometnog rješenja za Istočnu obalu.

Izdvojeni članak

Gradi se novi ulaz u Split: Imamo sve detalje o maritimnom mostu zbog kojeg će promet ‘prodisati’

– Prije dva dana rješenje smo predstavili resornom ministarstvu i Hrvatskim cestama. Pozitivno su na njega reagirali, sada slijedi formaliziranje i usuglašavanje daljnjih koraka. Vjerujem da ćemo uskoro partnerski krenuti s realizacijom, jer je ovaj projekt od vitalnog značaja i općeg interesa. Radili smo na njemu temeljito i tako ćemo pristupiti svim sljedećim koracima, do realizacije. Ona je kompleksna, zahtjeva rješavanje imovinsko-pravnih pitanja i niza drugih, ali vjerujem da će se sve to rješavati optimalnom dinamikom za ovako složene projekte. U konačnici ćemo dobiti kvalitetno rješenje za jedan od ključnih infrastrukturnih problema koji građane tišti godinama, rekao je gradonačelnik Splita Ivica Puljak.

Dvoetažne prometnice

Na stranicama grada, objavljeno je najbolje rješenje primjenjivo u okvirima važećeg Generalnog urbanističkog plana (GUP-a) koje je medijima predstavio profesor Dražen Cvitanić sa splitskog FGAG-a. Područje obuhvata, naime, redom su Zvonimirova ulica, Bijankijeva ulica, Pojišanska, Gat Svetog Duje, Obala kneza Domagoja, Zlodrina poljana, Ulica Majstora Radovana, kao i Ulica Svetog Petra starog, te dio Trga Mihovila Pavlinovića i Bregovita ulica. Obuhvaćeno će biti i raskrižje Zagrebačke ulice i Poljane kneza Trpimira.

izmjene, Istočna obala Split | Grad Split

Među glavnim ciljevima navedeno je razdvajanje tranzitnog prometa od javnog gradskog prijevoza. Pritom se traži integracija svih modaliteta prometa, odnosno motornog, pješačkog i biciklističkog prometa, s javnim autobusnim i željezničkim prijevozom. Isto tako, u okviru ovog projekta, planira se izgradnja dvoetažnih prometnica i kružnih tokova te novih garažnih kapaciteta, u svrhu povećanja funkcionalnosti i sigurnosti u prometu.

Garaža za tisuću vozila

Od ključnih karakteristika projekta, izdvojeni su dvoetažni objekti, od Ulice kralja Zvonimira do Gata Svetog Duje, koji će biti ukupne dužine 410 metara, s nagibima od 1 do 6 posto. Od nadvožnjaka i podvožnjaka, najavljena je gradnja iznad Pojašinske ulice, silazni kraj uz Pojašinsku ulicu, no i nadvožnjak u zoni autobusnog terminala te podvožnjak do Obale kneza Domagoja. Gradnjom pješačke i biciklističke staze te pješačkih hodnika unaprijedit će se biciklističku i pješačku infrastrukturu.

Izdvojeni članak

Gradilište koje uzima dah: Vila Rosina na stogodišnjim temeljima postaje dio novog kompleksa

Za Istočnu obalu najavljeno je i znatno širenje garažnih kapaciteta i to u vidu dva garažna ulaza ukupnog kapaciteta, oko tisuću parkirnih mjesta. S druge strane, prometna regulacija trebala bi se poboljšati novim raskrižjima i semaforskim uređajima.

Prilikom predstavljanja, kao značajna prednost projekta najavljeno je i smanjenje prometnih gužvi uvođenjem dodatnih prometnih traka, točnije racionalizacijom prometnih tokova. Sigurnost u dijelu Istočne obale trebala bi se poboljšati boljom regulacijom prometa, odvajanjem različitih modaliteta te smanjenjem konfliktnih točaka. U svemu će se isto tako voditi računa o smanjenju CO2 otiska i ozelenjavanju površina.

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Za redakcijskog posjeta Splitu iz prve ruke smo popratili smo najveće gradilište u gradu. Ovdje pogledajte kako izgleda.

Copy link
Powered by Social Snap