‘Master plan’: Novi most preko Save s vijaduktom povezat će dva grada pored Zagreba i rasteretiti obilaznicu
Oko Zagreba ‘fali’ mostova te su postojeći pravci poput Zagrebačke obilaznice totalno preopterećeni. To znamo svi, pogotovo vozači koji svakodnevno putuju na relaciji Zagreb-Zagrebačka županija. Jedan novi most već je na vidiku, a projekt ceste na kojoj bi se nalazio odobrilo je Ministarstva zaštite okoliša. Bio bi dio izravnog pravca između Zaprešića i Svete Nedelje. Sve je dio prometnog Master plana!

Ilustracija, most preko Save | Foto: AI Chat GPT
Za put između Zaprešića i Svete Nedelje ne postoji jedinstvena prometnica, već dvije postojeće rute preko ionako preopterećenih pravaca. U jednom slučaju, za prijeći 20 kilometara udaljenosti putuje se oko 20 minuta, a u drugom slučaju put od 15,5 kilometara traje čak 25 minuta.
Kasnije ćemo navesti o kojim je rutama riječ iako oni koji njima prolaze to već znaju. No, što kad bi i jedan i drugi slučaj postali alternative, a nova ‘glavna’ cesta udaljenost bi smanjila na 10 kilometara, a vrijeme puta na 10 do 15 minuta?
Takvo rješenje plan je Županijskih cesta Zagrebačke županije, s mostom preko Save i vijaduktom. Ministarstvo zaštite okoliša i zelene tranzicije (MZOZT) projekt je nedavno ocijenilo prihvatljivim za okoliš.
Nema ‘direktnog’ puta
Između Zaprešića i Svete Nedelje trenutno postoje dvije rute. Prva je pravac čvor Sveta Nedelja-A3-čvor Jankomir-A2-čvor Zaprešić, druga Ulica dr. Franje Tuđmana-Podsusedski most-Samoborska cesta-Ulica Velimira Škorpika-Aleja Bolonje-Avenija hrvatskih branitelja. Prvom put u prosjeku traje 20, a u drugom 25 minuta, iako je udaljenost kraća.
Tako je jer ne postoji ‘direktna’ cesta koja bi povezala dva grada, može se pročitati u Studiji utjecaja na okoliš koja se odnosi na zahvat nove prometnice koja bi trebala riješiti problem. Procjena kaže da bi se njenom izgradnjom vrijeme putovanja smanjilo za 40 posto, odnosno za 25 posto, ovisno o ruti, a vrijeme putovanja bilo bi duplo, ili barem za 35 posto kraće.
Istovremeno se očekuje rasterećenje zapadnog dijela Grada Zagreba, posebno Samoborske ceste, Ulice Velimira Škorpika i Aleje Bolonje. Očekuje se i pozitivan učinak na vrijeme putovanja autobusnih linija javnog prijevoza, što bi moglo povećati broj korisnika istoga, navodi se u Studiji.

Postojeće dvije rute između dva grada | Foto: screenshot Studija o utjecaju na okoliš

Vrijeme putovanja za Rutu 1 i za Rutu 2 | Foto: screenshot Studija o utjecaju na okoliš
‘Fali’ mostova oko Zagreba
Kako navodi, nova izravna prometnica dio je Master plana prometnog sustava Grada Zagreba, Zagrebačke županije i Krapinsko-zagorske županije prema kojemu manjka mostova na urbanom području Zagreba. Skela na lokaciji Medsave nema zadovoljavajući kapacitet, a korištenje obilaznice od strane lokalnog prometa stvara svakodnevne zastoje.
Radijalna mreža Zagrebačke županije usmjerava promet prema Zagrebu, bez kvalitetnih međusobnih veza razvojnih središta županije, navodi Master plan. Baš stoga je u planu prometnica koja bi uključivala i most i vijadukt.
Iako projekt neće biti megalomanski, smatra se da bi novih 8 kilometara potpuno transformiralo promet između dva popularna grada blizu Zagreba kojima Zagrepčani sve više gravitiraju. Konkretno, predviđena je izgradnja nove županijske ceste koja će povezati istočni dio Zaprešića, od kružnog raskrižja ulice Ruševje do postojećeg raskrižja na Industrijskoj cesti. Dva grada na koncu bi se povezala denivelacijom iznad kružnog raskrižja državne ceste DC225, mostom na Savi te spojem na Staru cestu u Bestovju.
Bolja povezanost ‘zagrebačke regije’
Nova cesta predviđena je za dvosmjeran promet svih vozila, uz dvosmjernu biciklističku stazu. Trasa nastavlja mostom preko Save i vijaduktom preko državne ceste DC225.
Raskrižje s Ulicom Ruševje riješeno je kao kružno raskrižje, dok je raskrižje s Ulicom Pere Devčića projektirano kao T-raskrižje s trakama za skretanje i ubrzanje. Nakon Krapinske ulice nalazi se most preko kanala Črnec, a zahvat završava spojem na postojeće kružno raskrižje s Industrijskom cestom.
Svrha planiranog zahvata jest povećanje kvalitete cestovne povezanosti zagrebačke regije izgradnjom sigurne i kvalitetne prometnice, čime se poboljšava dostupnost i stvaraju preduvjeti za lokalni gospodarski rast, osobito na području Zaprešića, Svete Nedelje i zapadnog dijela Zagreba, a riješit će se i tranzitnog i lokalnog prometa.
Manje zastoja na cestama
Planirani zahvat projektiran je s ciljem rasterećenja postojećih prometnih pravaca i smanjenja zastoja, u skladu s važećim strateškim i prostornim dokumentima. Cilj je povećanje povezanosti i mobilnosti na području zagrebačke regije te skraćenje vremena putovanja između urbanih središta.
Studija o utjecaju na okoliš odnosi se na izvedbu županijske ceste Bestovje – most na Savi – Zaprešić, a kako smo napisali, Ministarstvo je odobrilo zahvat u rujnu ove godine. Potvrdili su da zahvat ne bi negativno utjecao na okoliš.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.