Mega projekt brze ceste u Slavoniji: Kinezi grade dvije dionice, a Austrijanci i Hrvati treću
U sklopu jednog od najvećih infrastrukturnih projekata u Hrvatskoj, izgradnje brze ceste prema čvorištu Godinjak, tzv. čvoru Požega, vrijednog 160 milijuna eura, HAC je odabrao i izvođače za treću fazu radova. Poddionicu vrijednu 15,5 milijuna eura gradit će tri kompanije, a uključuje i tehnički zahtjevne zahvate poput izgradnje više nadvožnjaka. Nova brza cesta znatno će poboljšati povezanost Požege s autocestom A3.

Autocesta, ilustracija | foto: Vlada Republike Hrvatske
Nakon što je u Brestovcu službeno uveden izvođač radova u projekt izgradnje brze ceste Brestovac – čvorište Godinjak, započela je realizacija jednog od najvećih infrastrukturnih zahvata u Požeško-slavonskoj županiji. Projekt vrijedan gotovo 160 milijuna eura omogućit će Požegi izravno povezivanje s autocestom A3. Izgradnja dionice duge 14,75 kilometara povjerena je kineskoj kompaniji China Road and Bridge Corporation, a očekuje se da će nova brza cesta u sljedeće četiri godine značajno promijeniti prometnu i gospodarsku sliku županije.
U sklopu velikog projekta predviđene su tri faze, odnosno tri poddionice. Nakon nekoliko mjeseci čekanja i dva neuspjela natječaja, odabrani su izvođači i za treću poddionicu. Posao vrijedan 15,5 milijuna eura preuzele su kompanije STRABAG, Osijek-Koteks i Belfry. Ova poddionica nadovezuje se na trasu brze ceste Požega – Staro Petrovo Selo (A3), neposredno iza planiranog čvorišta Godinjak, koje nije obuhvaćeno ovim natječajem. Dakle, riječ je o trećoj fazi šireg projekta izgradnje brze ceste koja će Požegu spojiti s autocestom A3, što potvrđuju i Hrvatske autoceste. Prve dvije faze projekta nisu u nadležnosti Hrvatskih autocesta, već Hrvatskih cesta.
Uključeni i mostovi
Infrastrukturni zahvati ne obuhvaćaju samo cestovni kolnik, već uključuju i nekoliko nadvožnjaka i mostova. Među njima se ističe nadvožnjak Mukovci, koji omogućuje prijelaz preko autoceste A3, te nadvožnjak Jelaši, koji premošćuje željezničku prugu M104.
Nadvožnjak Mukovci, smješten u čvorištu Požega, bit će izveden kao polumontažna prednapeta armirano-betonska konstrukcija dužine oko 92 metra. Služit će kao prijelaz za krak čvora Požega preko autoceste. Nadvožnjak Jelaši služit će za prijelaz preko željezničke pruge, a njegova konstrukcija sastojat će se od tri raspona različitih duljina, s temeljenjem na pilotima promjera 150 centimetara.
Također će biti izgrađeno nekoliko manjih mostova koji će omogućiti prijelaz preko vodnih tokova i kanala. Most 1, smješten na Adžamovskom potoku, imat će jedan raspon i bit će izveden u armirano-betonskoj tehnologiji. Most preko lateralnog kanala bit će slične konstrukcije, ali većeg raspona. Svi mostovi bit će temeljeni na pilotima promjera 150 cm, što osigurava stabilnost na geološki zahtjevnom terenu.

brza cesta Požega | foto: Požeško-slavonska županija
Važna dionica
Autocesta A3 Bregana – Zagreb – Lipovac povezuje zapadnu Hrvatsku, na granici sa Slovenijom, s istočnim dijelom zemlje, na granici sa Srbijom. Ova važna prometnica, označena kao E70, dio je Paneuropskog cestovnog koridora X, koji povezuje istok i zapad Europe. Autocesta ima ključnu ulogu u povezivanju gradova i regija, omogućujući brz transport između istoka i zapada Hrvatske te izravnu vezu između Srbije i Slovenije.
Planirani čvor Staro Petrovo Selo (Požega) nalazi se na autocesti A3, otprilike 4,5 km nakon čvora Nova Gradiška u smjeru Lipovca, u Brodsko-posavskoj županiji. Obuhvaća općine Rešetari i Staro Petrovo Selo te četiri katastarske općine: Brđani, Laze, Bodovaljci i Godinjak. Poddionica prelazi magistralnu željezničku prugu M104 Novska – Tovarnik – državna granica te autocestu A3, dok rampe čvorišta premošćuju potok Adžamovka. Također, lokacija izvođenja radova smještena je na području poljoprivrednog zemljišta i šuma.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.