Pretraga

Milijuni za radove u centru: Napokon kreće rekonstrukcija najstarijih tramvajskih pruga u Zagrebu

A- A+

Zagreb ovog ljeta započinje rekonstrukciju dviju najstarijih tramvajskih trasa, Ribnjaka i Ksaverske – uz obustave linija i uvođenje privremenih autobusa, dok su za jesen planirane dodatne dvije obnove. Ukupna vrijednost radova doseže 14 milijuna eura, što je više nego dvostruko u odnosu na početno planiranih šest milijuna. Radovi će značajno utjecati na tramvajski promet, a ZET najavljuje izmjene linija 15, 14 i 8, nova stajališta i dodatne autobuse kako bi se osigurala povezanost.

Rekonstrukcija tramvajske pruge | Foto: Canva

Zagreb će i ovog ljeta biti veliko gradilište, jer započinju značajni radovi na dvjema najstarijim tramvajskim trasama u gradu, dok su za jesen i iduću godinu planirane još dvije rekonstrukcije. Ukupna vrijednost svih radova iznosi oko 14 milijuna eura, što je znatno više od prvotno planiranih 6 milijuna.

Prva na redu je modernizacija tramvajske pruge u Ulici Ribnjak, na dionici od Vlaške ulice do Ulice Nikole Grškovića te na Ksaverskoj cesti. Radovi počinju u ponedjeljak, 16. lipnja, a završetak se očekuje početkom rujna. Zbog toga će tramvajski promet na relaciji od Gračanskog dolja do Draškovićeve ulice biti obustavljen. Grad Zagreb je uoči ljetne građevinske sezone objavio i interaktivnu kartu s ukupno 20 gradilišta, od kojih su neka već aktivna.

Izdvojeni članak

Zagrebački prometni kaos: Tramvaji su stare rage, a mjesečno 500 vozača ZET-a na bolovanju

Kako će voziti tramvajske linije?

Zbog radova, tramvajska linija 15, koja prometuje na relaciji Mihaljevac – Gračansko dolje, bit će privremeno obustavljena. Linije 8 i 14 vozit će izmijenjenim trasama, pri čemu će osmica iz Zapruđa prometovati do Kvaternikovog trga, a četrnaestica iz istog smjera do Trga žrtava fašizma preko središnjih gradskih prometnica. Umjesto obustavljenih tramvaja, uvodi se privremena autobusna linija 613 koja će povezivati Kaptol i Gračansko dolje, vozeći preko Degenove, Medveščaka, Ksavera i Mihaljevca. Autobusi će radnim danima i subotom polaziti svakih 10 minuta, dok će nedjeljom voziti u razmacima od 14 minuta.

Noćna linija 33, koja inače prometuje između Mihaljevca i Savišća, također će djelomično biti preusmjerena na autobuse. U smjeru prema Mihaljevcu koristit će se privremeno stajalište Medveščak u Ulici Nike Grškovića, dok će stajalište Draškovićeva u smjeru Savišća biti premješteno južnije, na Trg hrvatskih velikana kod trgovine Mlinar. Stajalište Gračansko dolje, koje u smjeru Mihaljevca koriste i autobusi linije 233, bit će pomaknuto 30 metara južnije. Novi vozni redovi za sve tramvajske i autobusne linije bit će dostupni na početno-krajnjim stajalištima i na službenoj stranici ZET-a.

Izdvojeni članak

Važna cesta na istoku Zagreba trebala bi postati četverotračna, u planu i tramvajska pruga

Najstarije trase konačno na redu

Grad Zagreb je krajem travnja prošle godine pokrenuo nabavu za modernizaciju četiri dionice tramvajske pruge. Riječ je o lokacijama koje su među najopterećenijima u tramvajskom prometu, a dotrajali kolosijeci zahtijevaju temeljitu obnovu. Uz dionicu u Ulici Ribnjak i trasu na Ksaveru, previđene su i rekonstrukcije pruge u Ulici kneza Branimira te na raskrižju Savske i Tratinske ulice.

Iako je Grad u početku planirao za sve radove izdvojiti 6 milijuna eura, završetak postupka javne nabave pokazao je da će cijena ipak biti viša. Rekonstrukciju na Ribnjaku i Ksaverskoj, na potezu od Ulice Matije Jandrića do okretišta Mihaljevac, izvodit će zajednica ponuditelja OLM infra, P.G.P., Sitolor i Geograd, a vrijednost ugovora iznosi oko 7,4 milijuna eura. Upravo su Ribnjak i Zvonimirova ulica najstarije trase tramvajske mreže u Zagrebu. Preostale dvije dionice, Branimirova ulica od Glavnog kolodvora do Avenije Marina Držića te raskrižje Savske i Tratinske, rekonstruirat će druga zajednica ponuditelja (bez OLM infra), za ukupno 6,7 milijuna eura.

Izdvojeni članak

Obnova najstarijih tračnica u Zagrebu: Dotrajale su, tramvaj bi na nekim mjestima mogao iskočiti

Sigurniji i moderniji tramvajski promet

Posljednja veća rekonstrukcija tramvajske pruge u Ulici Ribnjak i na potezu od Ksaverske do Mihaljevca provedena je davne 1996. godine. S obzirom na godine korištenja i svakodnevno opterećenje, radovi su nužni kako bi se osigurala sigurnost, pouzdanost i dugotrajnost tramvajskog prometa. Po završetku trenutnih radova, planirano je da se već ove jeseni započne s obnovom infrastrukture u Branimirovoj ulici, na dionici od Glavnog kolodvora do Draškovićeve, kao i na raskrižju Savske i Tratinske.

Ljeto 2026. godine donosi novu fazu – rekonstrukciju Ulice kralja Zvonimira, od Trga žrtava fašizma do Heinzelove, uključujući i raskrižje sa Šubićevom. Nakon toga predviđena je obnova preostalog dijela Branimirove, od Draškovićeve do Držićeve. Za sve dionice potpisani su ugovori na razdoblje od 24 mjeseca, čime se jamči kontinuitet i nadzor nad radovima.

Izdvojeni članak

Nakon 63 godine konačno se betoniraju prvi novi kilometri tramvajske pruge kod susjeda

Novi kolosijek

Radovi obnove kolosijeka uključuju precizno iskolčenje trasa s visinskim osiguranjem potrebnim za iskop i izradu tamponskog sloja. Izvest će se posteljica s minimalnim stupnjem zbijenosti koja će potom biti dodatno sabijena vibracijskim valjkom s više prijelaza. U slučaju potrebe, izvodit će se produbljivanje iskopa i zamjena lošeg materijala, a kvaliteta podloge dokumentirat će se geotehničkim ispitivanjima. Geotekstil će se polagati po cijeloj širini i visini iskopa, čime se dodatno osigurava stabilnost konstrukcije.

Osim toga, uklonit će se postojeća kolnička konstrukcija, a na novoizgrađenu podlogu ugradit će se žljebaste tračnice, koje će se prema potrebi savijati. One će se potom zavarivati na betonsku ploču, korištenjem certificiranih metoda poput zavarivanja praškom punjenom žicom bez zaštitnog plina, ili sličnim tehnikama koje osiguravaju dugotrajnost spojeva. Sve navedeno dio je nastojanja da se zagrebački tramvajski sustav modernizira u skladu s europskim standardima i prilagodi potrebama budućeg prometa.

Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap