Na granici sa Slovenijom: Uskoro kreće rekonstrukcija važnog raskrižja koja spaja državnu i županijsku cestu
U sklopu sve intenzivnijeg ulaganja u cestovnu infrastrukturu, Hrvatska uskoro započinje preuređenje ključnog raskrižja u Murskom Središću, na spoju državne ceste DC209 i županijske ŽC2003. Projekt, vrijedan 340.000 eura, obuhvaća uvođenje semaforske signalizacije, modernizaciju javne rasvjete, obnovu kolnika te uređenje sustava oborinske odvodnje. Zbog nepreglednosti postojećeg raskrižja i povećanog rizika za pješake i bicikliste, nova regulacija prometa donosi znatno višu razinu sigurnosti.

Raskrižje Mursko Središće | Foto: EOJN. Mursko Središće
Građevinski projekti u Hrvatskoj su u punom zamahu, a posebno se ističu oni cestovni. Među najzanimljivijima je izgradnja novih rotora, od kojih su neki iznimno impozantni – poput onih koji se trenutačno dovršavaju u Šibeniku, ali i gradnja brzih cesta, primjerice one koja će povezivati Varaždin i Krapinu. No, znatno sjevernije od Šibenika, u Murskom Središću, uskoro počinje rekonstrukcija raskrižja državne ceste DC209 i županijske ceste ŽC2003. Hrvatske ceste raspisale su javni natječaj za izvođača radova, a vrijednost projekta procjenjuje se na 340.000 eura.
Na inicijativu investitora, izrađen je izvedbeni projekt kojim je predviđena semaforizacija raskrižja, obnova javne rasvjete, rješenje sustava oborinske odvodnje te rekonstrukcija kolnika u zoni zahvata. Postojeće raskrižje, koje uključuje četiri privoza, pokazalo se nepreglednim, osobito u sporednim pravcima, zbog čega je radi povećanja sigurnosti, osobito za pješake i bicikliste, planirano postavljanje uređaja za upravljanje prometom, odnosno semafora.
Postojeće stanje
Raskrižje se nalazi na ravničarskom području i spaja državnu cestu DC209 (Ulicu Josipa Broza Tita i Trg bana Josipa Jelačića) sa županijskom cestom ŽC2003 (Trg bana Josipa Jelačića i Frankopansku ulicu). Trenutačno se sastoji od četiri privoza, pri čemu svaki ima po jednu prometnu traku za svaki smjer, bez jasno definiranih lijevih skretača. Dva privoza dolaze sa državne, a dva sa županijske ceste.
Zbog nepreglednosti pristupa iz sporednih pravaca, nemogućnosti formiranja lijevih skretača, velike frekvencije pješaka – osobito djece, budući da se raskrižje nalazi u središtu grada, kao i znatnog prometa osobnih i teretnih vozila prema obližnjem graničnom prijelazu sa Slovenijom, sigurnost u prometu je ozbiljno narušena. To je glavni razlog za planirano uređenje raskrižja postavljanjem semaforske regulacije.
Kolnik državne ceste širok je približno 7,1 metar i opremljen je uzdignutim rubnjacima te pješačkim stazama koje su dovoljno široke, dok kolnik županijske ceste ima širinu od oko 6,3 metra i također sadrži pješačke staze, koje su mjestimice odvojene zelenom površinom. Poprečni nagibi kolnika u skladu su s konfiguracijom ravničarskog terena, a uzdužni nagibi variraju od jedan do dva posto. Iako su pješački prijelazi označeni horizontalnom signalizacijom i djelomično osvijetljeni, intenzitet rasvjete nije dovoljan.
Premda DC209 u zoni zahvata ima zadovoljavajuće geometrijske karakteristike i uređene pješačke površine, nepovoljna konfiguracija pristupa iz sporednih smjerova stvara nepreglednost raskrižja te otežava uključivanje i isključivanje vozila. Sustav odvodnje riješen je slivnicima povezanima na zatvoreni sustav mješovite odvodnje. No, zbog prometnog opterećenja, na kolniku su uočene deformacije, kolotrazi i lokalna oštećenja, što upućuje na potrebu za njegovom rekonstrukcijom. U obuhvatu zahvata nalaze se instalacije vodovoda, mješovite kanalizacije, plinovoda, elektroenergetskih vodova (niskonaponskih i srednjonaponskih), javne rasvjete, kao i instalacije elektroničke komunikacijske infrastrukture, što je sve detaljno prikazano u grafičkim prilozima projekta.

Raskrižje Mursko Središće | Foto: EOJN. Mursko Središće

Raskrižje Mursko Središće | Foto: EOJN. Mursko Središće
Potpuna semaforizacija
Projektom je predviđena potpuna semaforizacija raskrižja između državne ceste DC209 i županijske ceste ŽC2003 u Murskom Središću, uz istodobnu obnovu kolnika uklanjanjem postojećeg asfaltnog sloja debljine do četiri centimetra te postavljanjem novog. Na dijelovima gdje će se kolnik proširivati, predviđena je i izgradnja nove kolničke konstrukcije s odgovarajućim slojevima asfalta.
Uz prometnu rekonstrukciju, planirana je i potpuna obnova javne rasvjete te rješavanje sustava oborinske odvodnje. Osim toga, izgradit će se nova DTK kanalizacija za potrebe budućih telekomunikacija te nova kanalizacija za semaforski sustav. Cijelo raskrižje bit će opremljeno novom horizontalnom i vertikalnom prometnom signalizacijom, dok će se dio postojeće zadržati.
Iako državna cesta u obuhvatu radova ima primjerene prometne i infrastrukturne elemente, nepregledni privozi i povećanje prometa – osobito u vrijeme vršnih opterećenja, dodatno otežavaju prometovanje. Kako bi se osigurala ravnoteža i sigurnost za sve sudionike u prometu, posebno za vozila koja dolaze iz podređenog pravca, raskrižje će biti regulirano semaforima.
– Duljina zahvata na državnoj cesti DC209 iznosi oko 107 metara, dok na županijskoj cesti ŽC2003 iznosi približno 105 metara. Početak i završetak radova usklađeni su s postojećim stanjem prometne infrastrukture, piše u tehničkoj dokumentaciji.

Raskrižje Mursko Središće | Foto: EOJN. Mursko Središće
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.