Na Turskoj kuli u Splitu nova garaža: Uz 620 parkirnih mjesta, park ostaje netaknut?
Grad Split jučer je predstavio gradsku kampanju ‘Gradimo sve u 16’. U okviru ove kampanje, svaki će dan, krenuvši s 10. srpnjem, najaviti i prezentirati javnosti po jedan novi projekt za unaprjeđenje gradske infrastrukture. Već je predstavljena rekonstrukcija Istočne obale, a danas je najavljeno idejno rješenje garaže na Turskoj kuli, zamišljene po ‘Park&Ride’ principu. Trebala bi imati preko 600 mjesta i uz parking integrirati javni i taxi prijevoz. Do kraja godine očekuje se odabir izvođača radova.
Grad Split jučer je najavio gradsku kampanju ‘Gradimo sve u 16’. U sklopu kampanje iz grada će svaki dan, krenuvši od 10. srpnja predstaviti po jedan novi projekt za unaprjeđenje gradske infrastrukture. Prvi je predstavljen projekt rekonstrukcije Istočne obale, a danas je gradonačelnik Ivica Puljak, uz zamjenika Bojana Ivoševića i direktora ‘Split parkinga’ Davora Matošića javnosti predstavio i drugi projekt idejnog rješenja nove Park&Ride garaže na Turskoj kuli.
Galerija 5 Fotografija
OtvoriIntegracija s javnim prijevozom
Iz Grada su naveli kako se Park&Ride garaža sa preko 600 mjesta može smatrati prvim infrastrukturnim i urbanim konceptom javne garaže koji će na jednom mjestu integrirati nova parkirna mjesta i vožnju javnim gradskim prijevozom ili taxi vozilima. Vjeruje se kako će ovakva ideja znatno rasteretiti grad od gužvi, čemu se u Splitu uvijek teži. Puljak je istaknuo da se radi o investiciji od 15-ak milijuna eura.
– Garaža će biti potpuno integrirana u konfiguraciju terena Turske kule i sačuvat će oblik ovog područja kao parka kojeg ćemo razvijati u budućnosti. Tursku kulu sačuvat ćemo kao zelenu površinu bez gradnje, kao veliki gradski park. Buduća garaža imat će 620 parkirnih mjesta, od čega 31 mjesto za osobe sa invaliditetom, rekao je.
Do kraja godine odabir izvođača
– Predvidjeli smo i stajalište za autobuse javnog gradskog prometa, parking za kratko zadržavanje, potom 20 stajališta za taxi vozila te mjesta za 50 bicikala i romobila. Do kraja godine planiramo javnu nabavu za projektiranje i odabir izvođača radova. Početak izgradnje garaže očekujemo krajem slijedeće godine te bi izgradnja trajala dvije godine, izložio je Puljak.
Garaža bi ukupno imala dvije podzemne i tri nadzemne etaže. U prostoru garaža, na prizemnoj razini predviđene su prostorije sa sanitarnim čvorovima, no i reciklažno dvorište. Uz garažu bi se u za to namijenjenim prostorijama mogli nalaziti i dodatni sadržaji koji bi privlačili posjetitelje, a istovremeno služili za očuvanje i revitalizaciju zelenih površina. Idejni projekt garaže, napominjemo, osmislio je splitski ured za urbanizam i arhitekturu ‘Prostorne taktike’.
Novu javnu garažu čeka i zagrebački gradski centar. Za rješavanje prometne zagušenosti, najavljena je nova javna garaža s 800 parkirnih mjesta, a više o tome pročitajte ovdje.