Najveće britansko gradilište: Od Londona do Briminghama, grade se peroni, tuneli i vijadukti
Najveći britanski infrastrukturni projekt gradi se i napreduje punom parom. Riječ je o HS2 – brzoj željezničkoj liniji High Speed 2, čija je izgradnja započela 2019. godine. Linija će povezivati Handsacre s Londonom, uz dodatni ogranak prema Birminghamu. Trenutačno su aktivna tri velika gradilišta. Na jednom je započela instalacija prvih perona, na drugom se tuneli grade uz pomoć takozvanih tunelskih krtica, dok se na trećem gradi veliki vijadukt uz autocestu M6.

HS2 | Foto: HS2
High Speed 2 (HS2) trenutačno je najveći i najambiciozniji infrastrukturni projekt u Ujedinjenom Kraljevstvu. Riječ je o brzoj željezničkoj liniji čija je izgradnja započela 2019. godine, a koja će povezivati Handsacre u južnom Staffordshireu s Londonom, uz dodatni ogranak prema Birminghamu. HS2 će biti druga britanska pruga namijenjena isključivo brzim vlakovima, nakon High Speed 1, koja povezuje London s Eurotunnelom ispod La Manchea.
Započela instalacija prvih perona
Prema službenim informacijama objavljenima na stranici projekta, krajem svibnja započela je ugradnja prvih perona na stanici HS2 Old Oak Common. Ova stanica, smještena unutar goleme podzemne konstrukcije, imat će šest perona za brze vlakove, a svaki će moći primiti vlakove duljine do 400 metara.
Zanimljivo je da se tih šest podzemnih perona gradi prije dodatnih osam površinskih, koji će služiti linijama Great Western Mainline, Elizabeth Line i Heathrow Express. Peroni se grade istodobno, s oba kraja stanice, i raspoređeni su u tri otočna bloka. Ovo su prvi peroni koji su javno prikazani bilo gdje duž HS2 trase i daju uvid u ono što putnici mogu očekivati u budućnosti.
Peroni se sastoje od inverznih zidova visine 1,59 metara, na koje se postavlja ukupno 1.960 prefabriciranih betonskih ploča dimenzija do 4 x 2 metra. Ispod ploča ostavlja se prostor za instalacije poput električnih vodova. Ploče proizvodi tvrtka Explore Manufacturing iz Worksopa u Nottinghamshireu, čime se dodatno ističe uloga britanske proizvodne industrije u ovom povijesnom projektu.
Stanica se gradi pod vodstvom konzorcija Balfour Beatty VINCI SYTRA (BBVS JV), koji je s radovima započeo nakon što je u lipnju 2021. godine dobiveno odobrenje Ministarstva prometa. Konstrukcija podzemne stanice duljine 850 metara dovršena je ove godine, uključujući i temeljnu ploču površine 45.000 četvornih metara.

HS2 | Foto: HS2
Na gradilištu i tunelske ‘krtice’
Na drugom kraju projekta, na lokaciji Green Park Way u Greenfordu, iz zemlje je izvučen stroj za bušenje tunela (TBM) nazvan Caroline. Inženjeri su prošlog tjedna, uz pomoć velike portalne dizalice, iz zemlje podigli reznu glavu TBM-a promjera 9,48 metara te štitove ukupne mase 850 tona.
TBM Caroline je dovršila osam kilometara dugu trasu iz West Ruislipa u travnju, tijekom koje je iskopano više od 1,2 milijuna tona zemlje i postavljeno 4.217 tunelskih prstenova. Ime je dobila prema astronomkinji Caroline Herschel, a predložila ga je lokalna škola.
Ovaj stroj bušio je dio Northolt tunela, koji će u konačnici biti dug 13,7 kilometara, a gradi se pomoću četiri TBM-a. Tunel će omogućiti prolazak vlakova između stanice Old Oak Common i periferije Londona. Prvi stroj koji je stigao u Green Park Way, nazvan Sushila, uklonjen je još u ožujku.

HS2 | Foto: HS2
Vijadukt u izgradnji
Paralelno s tunelima gradi se i niz vijadukata koji će omogućiti prolazak vlakova HS2 preko autoceste M6, u blizini zračne luke Birmingham. Projekt je nedavno ostvario važan napredak – prvi segment čelične konstrukcije uspješno je sastavljen.
Radi smanjenja smetnji u prometu, dva južna vijadukta, svaki duljine 320 metara, sastavljaju se sa strane i potom će se postupno prebacivati preko autoceste tijekom vikenda. Svaki segment bit će guran prema naprijed, dok će se novi dodavati straga.
Prvi u izgradnji je vijadukt East Deck, namijenjen vlakovima u smjeru Londona. Njegov prvi dio, dug 119 metara, planira se izvući preko autoceste tijekom vikenda 7. i 8. lipnja. Preostale faze, koje uključuju prijelaz preko M6 i spojne ceste M6 – M42, izvodit će se u još dva navrata, uz potpuno zatvaranje prometa.
Kako projekt napreduje, težina čitave čelične ploče postupno će rasti – od početnih 1.300 tona do konačnih 3.000 tona. Dodatni izazov predstavlja blagi uspon na trasi, zbog čega će platforma, čija će ukupna masa biti jednaka masi 214 dvokatnih autobusa, biti pažljivo pomicana uz 4,2 metra visinskog uspona, uz preciznu kontrolu pokreta.

HS2 | Foto: HS2
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.