Nakon obnove mosta, preobrazba najprometnijeg zagrebačkog raskrižja: Dogradit će se trake, maknuti stajališta
Oko devet mjeseci nakon sanacije prvog prometnog savskog mosta u Zagrebu, sprema se rekonstrukcija raskrižja na jednom njegovom kraju. Sa sjeverne strane most ‘izlazi’ na svakim danom sve više opterećeno križanje sa Savskom i Selskom cestom pa je promjena neophodna. Prvi korak je izvedba projektne dokumentacije ‘teška’ 100 tisuća eura. Tko će to napraviti?

sanacija Jadranskog mosta privodila se kraju početkom prosinca 2024. godine | Foto: Bauštela.hr
Kako grad raste, postojeće prometnice više nije dovoljno samo redovito održavati, već treba promisliti i o tome kako prometnu infrastrukturu prilagoditi sve većoj opterećenosti. Iz tog razloga, Zagreb upravo sprema projektnu rekonstrukciju frekventnog raskrižja Selska cesta-Jadranski most-Savska cesta na zapadu grada. Traže tko će za oko 100 tisuća eura izvesti nezaobilaznu projektnu dokumentaciju.
Bolja protočnost
Prisjetimo se, u travnju ove godine pročelnik Gradskog ureda za promet Grada Zagreba, Andro Pavuna predstavio je glavne projekte povećanja protočnosti prometa u Zagrebu. Od njih šest predstavljenih, jedan se odnosio na iznimno frekventno gradsko raskrižje – ono Selske, Jadranskog mosta i Savske ceste.
– Na Jadranskom mostu povećat će se protočnost iz smjera Selske, potom Savske, a onda i pražnjenje mosta. Planira se iskoristiti postojeće površine za razdvajanje prometnih tokova i dodavanje traka. Time će se smanjiti zastoji na izlazu prema sjeveru te povećati kapacitet lijevog skretanja iz Savske ceste na most, kao i značajno produžiti zeleno vrijeme za desno skretanje iz smjera Selske prema Jadranskom mostu, najavili su iz Zagreba, a sada traže izvedbu projektne dokumentacije za projekt.

Sprema se rekonstrukcija prometnog raskrižja u Zagrebu | foto: screenshot Projektna dokumentacija
Sanacija mosta
U Projektnom zadatku sve je detaljnije opisano. Pojašnjeno je da je povodom izvođenja radova na sanaciji Jadranskog mosta utvrđena potreba za rekonstrukcijom i uređenjem tog raskrižja, sukladno idejno-varijantnom rješenju iz Studije predizvodljivosti i isplativosti intermodalnog terminala Savski most, koji je izradila tvrtka Elipsa S.Z.. Sprema se nekoliko važnih promjena.
– Na raskrižju se sprema izvedba zasebnih kolničkih traka za lijevo i desno skretanje s Jadranskog mosta na Selsku cestu te zasebnih kolničkih traka za lijevo i desno skretanje s Jadranskog mosta na Selsku cestu te zasebnih kolničkih traka na Jadranskom mostu za skretanje iz Selske ceste iz privoza istok i zapad, sukladno situaciji iz Studije predizvodljivosti i isplativosti intermodalnog terminala Savski most, piše u prvoj točki projektnog zadatka.
Prema tome moguće je uređenje u fazama, pri čemu se kao međufaza predlaže rekonstrukcija i uređenje dijela Selske ceste između Jarunske ulice i Jadranskog mosta. Smatra se da bi se na taj način značajno podigla propusna moć ovog raskrižja te kvaliteta gradskog autobusnog prijevoza koji se ovdje odvija.

Sprema se rekonstrukcija prometnog raskrižja u Zagrebu | foto: screenshot GoogleMaps
Što s autobusima?
Samo autobusno stajalište na Selskoj, između Jarunske ulice i Jadranskog mosta razmjestilo bi se južnije od postojećeg na način da se odvoji od prometnih traka na Selskoj cesti iz privoza zapad, a uz izvedbu zasebne prometne trake za ubrzavanje na Jadranskom mostu u smjeru juga. Zona stajališta morala bi imati svu potrebnu horizontalnu i vertikalnu prometnu signalizaciju u skladu s Pravilnikom, dok bi se kod planiranja autobusnog stajališta projektanti svakako trebali konzultirati sa stručnim službama – Zagrebačkog električnog stajališta.
Ovaj prostor, piše u PZ, ne bi se mogao završiti bez biciklističke staze, odvojene i denivelirane drugim materijalom od nogostupa kosim rubnjakom visine od 3 do 5 centimetara. Pješačka površina iznosila bi najmanje dva metra, a upuštanje rubnjaka u zoni pješačkih prijelaza planirano je u širini prijelaza.

Sanacija Jadranskog mosta završila je prošle godine | Foto: Bauštela.hr
Nadležna imena
Napominjemo, predmet je ‘pušten’ u sustav javne nabave nakon što u srpnju ove godine Grad Zagreb donio Zaključak o imenovanju članova Stručnog povjerenstva za javnu nabavu za izradu projekta predmetne rekonstrukcije. U tom dokumentu poimence su navedeni članovi Stručnost povjerenstva za javnu nabavu te su definirani njihovi obveze i ovlasti.
Već tada je određeno da je procijenjena vrijednost nabave 100 tisuća eura, te da postupak ulazi u ovogodišnji Proračun Grada Zagreba. Uz to, kao druge osobe koje imaju utjecaj na odlučivanje u vezi s javnom nabavom istaknuti su pročelnik Gradskog ureda za obnovu, izgradnju i prostorno uređenje Stanko Kordić te pročelnica za javnu nabavu Daniela Juroš Pečnik. Ovdje pročitajte koja ulica zbog radova zadaje glavobolje na istoku grada.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.