U Zagrebu je prije tri godine predstavljen obuhvatan plan obnove čak 17 gradskih pothodnika. Ovi dijelovi gradske infrastrukture od neizmjerne su važnosti za pristup građanima javnom prijevozu, a projekt ‘Modernizacija pješačkih pothodnika povezanih s javnim prijevozom’ trebao je novim liftovima pristup pothodnicima omogućiti svim građanima. Međutim, korisnici jednog požalili su se kako ni mjesecima nakon završetka radova liftovi – ne rade.
Prije tri godine, u Zagrebu su se u okviru projekta ‘Modernizacija pješačkih pothodnika povezanih s javnim prijevozom na području Grada Zagreba’ krenuli obnavljati gradski pothodnici. Kako bi se omogućila sigurna kretanja pješaka te da bi se osigurala pristupačnost korištenja javnog prijevoza, Gradu Zagrebu bila su dodijeljena sredstva u iznosu 47.742.520 eura. Pothodnici su obnovljeni, no građani imaju ozbiljnu zamjerku.
Opseg projekta
Projektom se u Zagrebu trebalo obnoviti šest pothodnika u Novom Zagrebu, na Ulici SR Njemačke, te u naseljima Utrine-Zapruđe, Savski gaj, Siget, Trnsko, Sopot, kao i pothodnici Avenija Marina Držića-Folnegovićevo naselje i onaj koji spaja Ulicu kneza Branimira s Ulicom Divka Budaka. Prema specifikacijama za prijavu Grada Zagreba, isti projekt je obuhvaćao i izradu projektno-tehničke dokumentacije na rekonstrukciji, odnosno modernizaciji devet pothodnika povezanih s javnim gradskim prijevozom u nekoliko zagrebačkih četvrti.
Nekoliko mjeseci nakon početka radova na obnovi pothodnika između Folnegovićevog naselja i zagrebačke Savice, pothodnik je od zime opet u funkciji. Otad, građani prolaze uređenim prolazom, na kojem su najveći novitet novi liftovi koji su trebali povećati dostupnost pothodnika za korisnike koji nisu u mogućnosti koristiti stepenice. Međutim, upravo su liftovi najveći problem ovog prolaza ispod Avenije Marina Držića, jer, piše index.hr – ne rade.
Liftovi ne rade
Radovi na pothodniku trajali su cijelo ljeto, sve do kasne jeseni, zbog čega se nekoliko mjeseci tramvajske stanice u oba smjera nisu mogle koristiti. Nakon što su radnici napokon napustili gradilište, jedna od najvećih prednosti obnove trebalo je biti da građani koji nisu u mogućnosti koristiti stepenice mogu vožnjom liftom samostalno sići u i uspeti se iz pothodnika. Međutim, pokazalo se da od tog rješenja naime neće biti ništa. Gotovo pola godine nakon kraja radova, građani su se požalili da liftovi i dalje nisu u funkciji.
– Liftovi u pothodniku kao i platforme za osobe u invalidskim kolicima više od pola godine ne rade. Stanovnici oba kvarta, Savice i Folnegovićevog naselja, čekali su od ljeta do jeseni da se pothodnik obnovi jer su radovi stvarali gužve prilikom prolaska pothodnikom. K tome, zbog radova cijelo ljeto nismo mogli ići na stanicu koja nam je u kvartu jer tramvaj nije stajao, već smo morali ići u susjedne kvartove. Također, radovi su i produljeni, a trebali su biti gotovi u srpnju, požalio se jedan korisnik pothodnika.
Isto stanje je i na pothodniku kod okretišta Borongaj, koje se radilo izrazito dugo, odnedavno je u funkciji, ali liftovi i dalje ne rade na obje strane.
Pogledajte ovdje kako je nakon obnove izgledao jedan od obnovljenih pothodnika u Novom Zagrebu i zašto su ga točno nazivali ‘disco’.