Nikša Božić: Vlak bi trebao biti najbolji način prijevoza u Zagrebu
Zagrebački promet je sve sporiji, a na cestama su sve veće gužve. Jedan od problema je i tramvajska mreža koja se preklapa s automobilskim prometom. Zagreb je neprohodan, a velik dio stanovnika prometuje vlastitim automobilima. Zbog tog se ponovno otvaraju teme poput izgradnje zagrebačkog metroa i obnove željeznice, ali i pitanje koji je oblik javnog prijevoza najbolji. Više o tome u novom bauštela.hr podcastu govori ravnatelj Zavoda za prostorno uređenje Grada Zagreba, arhitekt i urbanist Nikša Božić.
Zagreb već duže vrijeme ima velikih problema s javnim prijevozom. Velika većina stanovnika koristi osobni automobil, a glavni razlog je spori i neučinkovit javni prijevoz te nedovoljna prohodnost grada. O tome koji bi način javnog prijevoza trebao biti najbolji u Zagrebu, ispričao je Ardijanu Karlu Gashiju u bauštela.hr podcastu ravnatelj Zavoda za prostorno uređenje Grada Zagreba, arhitekt i urbanist Nikša Božić.
Vlak kao najbolja opcija
Već neko vrijeme postavlja se ozbiljno pitanje o zagrebačkoj tramvajskoj mreži. Postoji projekt povezivanja Heinzlove, ali to zasigurno nije dovoljno za rješavanje problema. Također, dugi niz godina se neprestano otvara tema izgradnje zagrebačkog metroa, a često se priča i o prometovanju vlakom te izgradnju novog željezničkog kolodvora. Kako kaže Boži, najbolja opcija bi trebao biti vlak.
– Trebao bi biti vlak. Mi smo tramvaj već doveli do ruba nekakve održive mogućnosti širenja tramvajske mreže. Ako se zaputite od Jaruna do Dubrave, trebate ponijeti sendvič i vodu. Grad s manje od milijun stanovnika ne bi smio biti toliko neprohodan, rekao je Božić.
Budimpešta kao primjer
Budimpešta je jedan od prohodnijih europskih gradova. Njihov metro izgrađen je još krajem 19. stoljeća, a dnevno prevozi više od oko 900.000 putnika. Često se i u kontekstu Zagreba priča o metrou, ali to je za sad samo jedan neostvareni, a možda i neostvarivi san.
– Ja sam ovog ljeta bio u Budimpešti gdje sam prošao cijelu trasu linije Metroa 4. Duga je preko 19 kilometara, a vi to prijeđete u 12 minuta. Kad imate takav sustav, ne pomišljate sjedati u automobil. Mi svakako moramo promišljati o brzim sustavima, učinkovitijim od tramvaja. Logično je uključiti željeznicu, a o metrou ćemo još sanjati, izjavio je Božić.
Zapratite nas na Facebooku, Instagramu, Youtubeu i Tik Toku te uskoro očekujte još ovakvih edukativnih podcasta i zanimljivog sadržaja s vašeg digitalnog glasa gradilišta. Cijelu epizodu podcasta i razgovor našeg voditelja i arhitekta Ardiana Gashija s ravnateljem Zavoda za prostorno planiranje Grada Zagreba, arhitektom i urbanistom Nikšom Božićem pogledajte ovdje.