Nova dionica pruge Zadar – Knin završena, stigli novi pragovi i tračnice, sve grade Austrijanci
Obnova željezničke pruge Knin – Zadar u punom je jeku. Završena je obnova dijela pruge koji prolazi kroz Arbanase, uz Biogradsku cestu i kod nadvožnjaka. Zamijenjeni su stari drveni pragovi novima od drva i betona, a postavljene su i nove tračnice koje će omogućiti veću brzinu vlakova. Cijeli projekt vrijedan je 87 milijuna eura, a sanaciju 95 kilometara pruge provodi austrijski građevinski div Swietelsky. Također, Austrijanci će obnavljati i prugu na sjeveroistoku Hrvatske do Daruvara, dok je HŽ uložio milijune u nove tračnice.

Pruga Knin – Zadar | Foto: sihz
Završeni su radovi modernizacije dijela željezničke pruge Knin – Zadar koja prolazi kroz Arbanase uz Biogradsku cestu i kod nadvožnjaka. Stari drveni pragovi zamijenjeni su novim od drva i betona te su postavljene i nove tračnice koje će omogućiti veću brzinu vlakova sa sadašnjih 50 na 80 kilometara na sat, objavio je Sindikat infrastrukture Hrvatskih željeznica.
Veliki projekt od 95 kilometara
Radovi na obnovi i modernizaciji željezničke pruge Knin – Zadar, dionice duge 95 kilometara, započeli su u listopadu 2024. godine. Obuhvaćaju kompletnu sanaciju gornjeg pružnog ustroja – zamjenu tračnica i pragova, obnovu prolaznih kolosijeka i skretnica u kolodvorima te sanaciju željezničko-cestovnih prijelaza.
Obnova pruge povećat će njezinu propusnu moć. Na zahtjevnim dijelovima, poput krivina malih radijusa i visokih roliranih nasipa, ugrađuju se novi drveni pragovi, dok se na manje zahtjevnim dijelovima koriste drveni pragovi s remontiranih koridorskih pruga.
Radove, ukupne vrijednosti 87 milijuna eura, izvodi zagrebačka podružnica austrijske tvrtke Swietelsky, specijalizirane za velike infrastrukturne projekte. Rok završetka radova je 48 mjeseci od početka izvođenja. Radovi su započeli iz smjera Zadra, a do kraja godine trebala bi biti obnovljena cijela dionica do Benkovca.
Natječaj privukao i turske tvrtke
Za ovaj projekt interes su pokazale tri turske tvrtke – Cengiz Insaat Sanayi, Doğuş i Yapı Merkezi İnşaat ve Sanayi A.Ş., koje su se natjecale u partnerstvu s hrvatskom tvrtkom. Ponude su također predale španjolska tvrtka Comsa i kineska China Civil Engineering Construction Corporation, no na kraju je posao pripao Austrijancima.
Obnova pruge financira se zajmom Europske investicijske banke, a projekt uključuje obnovu 22 tunela i rekonstrukciju željezničkih prijelaza. Na nekoliko lokacija planirano je izmještanje trase pruge. Sanacija pruge Zadar – Knin tek je prvi korak velikog projekta, čiji je cilj povezati luku Gaženica željezničkom mrežom. Time bi se omogućila brža i učinkovitija distribucija tereta iz luke prema ostatku Hrvatske i Europe.
Austrijanci grade i na sjeveroistoku
U ožujku će krenuti obnova dionice pruge Banova Jaruga – Daruvar. Riječ je dionici dugoj 53,4 kilometara čiju je obnovu vrijednu 47 milijuna eura izvršiti austrijska tvrtka Swietelsky. Obnova podrazumijeva zamjenu starog materijala novim te izmjenu kolosiječne rešetke s novim drvenim i betonskim pragovima.
Također, predviđeni su radovi na gornjem i donjem ustroju te sanacija i održavanje mostova. Riječ je o važnoj pruzi koja povezuje dvije županije s ostatkom Županije, Bjelovarsko – bilogorsku i Virovitičko – podravsku. Više o svemu pročitajte ovdje.
HŽ ulaže u nove tračnice
HŽ Infrastruktura pokreće ogromno ulaganje u nove tračnice. Naručuju čak 12.000 tona tračnica za skoro 16 milijuna eura. Iako su u pitanju ogromne količine, skupa nabava ne iznenađuje uslijed modernizacije zastarjelih pruga na raznim dionicama kojima prolazi vlak, o čemu više možete saznati ovdje.
Kao dodatni podaci navedeno je da isporučene tračnice moraju biti minimalne dužine 100 metara, a pravo na provjeru kvalitete robe na mjestu proizvodnje zadržava naručitelj. Naručuju se dva tipa, tračnice tipa 49E1-R260 te 60E1-R260, mjere i kakvoće prema najnovijim HRN EN 13674-1 normama najvišeg izdanja.