Pretraga

Objavljeni podaci za 2022. godinu: Niska potražnja za čak tri zanimanja iz građevinskog sektora

A- A+

Ekonomski institut, Zagreb je objavio nove podatke o potražnji za radom u 2022. godini. Indeks slobodnih radnih mjesta OVI je u 2022. godini porastao za čak 26 posto, a najveći doprinos tome su imali oglasi u kojima se traže radnici nižih kvalifikacija te oni sa srednjom stručnom spremom. Ipak, kada je u pitanju sektor graditeljstva, došlo je do pada – čak tri zanimanja su se našla među onima s negativnim doprinosima.

OVI indeks 2022.

OVI indeks 2022., foto: Ekonomski institut, Zagreb

U odnosu na pretkriznu 2019. godinu, ukupan broj online oglasa u 2022. bio je viši za gotovo trećinu ili 32,3 posto, što upućuje na to da je potražnja na hrvatskom tržištu rada na povijesno najvišim razinama.  Potražnja za zaposlenicima s visokom stručnom spremom rasla po stopi od 12,1 posto i doprinijela rastu ukupnog broja oglasa sa svega 2,4 postotna boda.

Najveći doprinos ukupnom godišnjem rastu potražnje za radom zabilježili su oglasi u kojima se traže prodavači, skladištari, knjigovođe, konobari, hotelijeri/ugostitelji i referenti, dok su se među vrlo rijetkim negativnim doprinosima pronašli programeri, građevinski radnici, stolari i zidari.

U 2022. godini zabilježeno je i veće povećanje broja ugovora na određeno u odnosu na ugovore na neodređeno što je dovelo do toga da je udio ugovora na određeno u godinu dana ostao gotovo nepromijenjen, sa 46,2 smanjio se na 46,1 posto svih oglasa, ali je broj oglasa s ugovorima na neodređeno zabilježio smanjenje udjela te je dosegnuo 43,7 posto ukupnih oglasa u usporedbi s 44,0 posto u 2021.

Izdvojeni članak

Preračunali smo minimalce iz kolektivnog ugovora za graditeljstvo: Direktorima skoro 2 tisuće eura

Što je OVI?

Online Vacancy Index (OVI) mjesečni je indeks online oglasa slobodnih radnih mjesta razvijen na Ekonomskom institutu, Zagreb u suradnji s portalom MojPosao. Svrha indeksa je pružanje pravovremenih informacija o trenutnom stanju potražnje za radom. OVI indeks izrađuje se jednostavnim prebrojavanjem broja jedinstvenih novih oglasa čiji rokovi prijave završavaju u mjesecu za koji se indeks izračunava.

S obzirom na to da se uzimaju oglasi objavljeni putem samo jednog portala, broj oglasa izražava se kao indeks (bazna godina je 2015.). Indeks se tumači tako da vrijednosti veće od 100 predstavljaju rast u odnosu na 2015. godinu, a vrijednosti manje od 100 smanjenje u odnosu na baznu godinu. Indeks je desezoniran metodom X-12-ARIMA.

Copy link
Powered by Social Snap