Osijek ulaže više od 60 milijuna eura u modernizaciju tramvajskog prometa, 2025. stižu niskopodni tramvaji
Grad Osijek ugovorio je nabavu 10 novih najsuvremenijih niskopodnih tramvaja ukupne vrijednosti 25 mlijuna eura za potrebe modernizacije tramvajskog voznog parka. Riječ je o vozilima Končarevog modela ‘2500’, dugačkim 20,8 metara, s kapacitetom za 135 putnika i 44 sjedeća mjesta. U Osijeku stižu 2025. godine do kada trebala biti završena lani započeta generalna rekonstrukcija tramvajske infrastrukture koja predstavlja investiciju vrijednu 35,4 milijuna eura.
Uz povećanje kapaciteta, brzine i kvalitete usluge, novi tramvaji smanjit će negativan utjecaj na okoliš, a bit će i pristupačniji osobama s invaliditetom. Vrijednost investicije iznosi 25 milijuna eura od čega je bespovratnih gotovo 20 milijuna. Končar se ugovorom obvezao na isporuku prvoga tramvaja za 18 mjeseci, a zadnjega za 24 mjeseca.
Riječ je o tramvajima Končarevog modela ‘2500’. Dugački su 20,8 metara, te imaju kapacitet za 135 putnika i 44 sjedeća mjesta. Osijek i Zagreb jedini su hrvatski gradovi koji imaju tramvajski prijevoz, a isporukom novih osječkih tramvaja u oba grada prometovat će ova vozila gradskog prijevoza koja su razvili i usavršili domaći stručnjaci.
Na tračnicama 2025. godine
Iz Grada Osijeka ističu kako je financiranje novih tramvaja uvelike osigurano kroz Nacionalni plan oporavka i otpornosti (NPOO). Kao i da će svi novi tramvaju Osijekom prometovati do kraja 2025. godine.
– Kroz NPOO ugovoren je dolazak 10 najsuvremenijih niskopodnih tramvaja vrijednih 25 milijuna eura, od čega je bespovratnih gotovo 20 milijuna. Novi osječki tramvaji izrađivat će se u Končar – Električnim vozilima koji se ugovorom obvezao na isporuku prvoga tramvaja za 18 mjeseci, a zadnjega za 24 mjeseca. To bi značilo da prvi niskopodni tramvaj u Osijek stiže početkom ožujka 2025., a svih 10 u Osijeku trebaju biti do početka rujna 2025. Oni će značajno podići kvalitetu javnog prijevoza u Osijeku. Ovdje želim istaknuti da su posljednji novi tramvaji nabavljeni prije 40-ak godina, rekao je osječki gradonačelnik, Ivan Radić dodavši kako je Osijek je grad prvog hrvatskog tramvaja, te da kao ekološki prihvatljivo prijevozno sredstvo tramvaj u Osijeku ima budućnost.
Velika rekonstrukcija tramvajske pruge
Preduvjet za dolazak niskopodnih tramvaja u Osijek je modernizacija tramvajske infrastrukture koja je u tijeku. Njome je predviđena obnova 9,5 kilometara tramvajske pruge, 23 tramvajska stajališta, oko 10 kilometara kontaktne mreže i 7,5 kilometara podzemne kabelske mreže te izgradnja jedne nove i modernizacija dviju postojećih ispravljačkih stanica.
Ukupna vrijednost projekta je 35,4 milijuna eura od čega je iz EU fondova sufinancirano 26,5 milijuna eura. Radovi su započeli sredinom ožujka prošle godine, a trenutna izvršenost radova je na 60% ugovorene vrijednosti.
Tomašević je najavio izgradnju novih tramvajskih ruta u Zagrebu, pogledajte ovdje trasu kojom bi trebali prolaziti.