Otočna država gradi najduži cestovni tunel, bit će dio milijunske obilaznice duge 45 km
Veliki projekt na Filipinima bliži se realizaciji. Riječ je o izgradnji dvocijevnog tunela dužine 2,3 kilometra, koji će nakon završetka postati najduži cestovni planinski tunel u toj otočnoj zemlji. Ovaj tunel dio je šireg projekta izgradnje obilaznice Davao, ali i dio još većeg državnog programa ‘Build Better More’, čiji je cilj modernizacija filipinskih cesta. Trenutno napreduju radovi na sjevernoj strani tunela, dok je južna strana već dovršena više od 90 posto.

Davao tunel | Foto: PIA
Odjel za javne radove i autoceste (DPWH) ušao je u važnu fazu izgradnje dvocijevnog tunela, koji će biti dug 2,3 kilometra i nakon dovršetka postati najduži cestovni planinski tunel na Filipinima. Tunel je ključna komponenta Projekta izgradnje gradske obilaznice Davao (DCBCP), čija ukupna dužina iznosi 45,5 kilometara.
Dio šireg programa
Ovaj infrastrukturni projekt dio je programa Build Better More, koji provodi predsjednik Ferdinand R. Marcos Jr., a koji ima za cilj modernizaciju prometne mreže u zemlji i poticanje ravnomjernog razvoja. To se savršeno uklapa u viziju Bagong Pilipinas – izgradnje novih i boljih Filipina.
Prema izvještaju višeg podtajnika DPWH-a, Emila K. Sadaina, projekt je nedavno dosegao važnu prekretnicu: sjeverni i južni portali tunela, koji vode prema sjeveru, konačno su spojeni. Tunel je smješten na izazovnom planinskom terenu, a dovršetkom će vozačima omogućiti bržu, sigurniju i učinkovitiju alternativu postojećim prometnicama. Time će se rasteretiti promet u samom gradu Davao i poboljšati povezanost regije.
Značajan napredak i inspekcija radova
U izvješću tajniku DPWH-a, Manuelu M. Bonoanu, Sadain je naglasio napredak na radovima na sjevernoj strani tunela, dok je južni tunel dovršen 91 posto, s preostalim 202 metra radova. To pokazuje značajan napredak ovog strateškog infrastrukturnog projekta. Dana 11. travnja 2025., viši podtajnik Sadain predvodio je inspekciju radova na planinskom tunelu koji je dio Ugovornog paketa CP I-1. Ovaj paket obuhvaća 10,7 kilometara trase i trenutno je dovršen 58,7 posto, dok radove izvodi konzorcij Shimizu-Ulticon-Takenaka.
Tijekom inspekcije, pridružili su mu se i ključni projektni dužnosnici, među kojima su Benjamin A. Bautista, Rodrigo I. Delos Reyes i Randy R. Del Rosario. Tim je također nadgledao napredak na CP II-1, koji obuhvaća izgradnju više mostova, a izvodi ga konzorcij CavDeal – WECI – Coastland Joint Venture, uz podršku voditelja projekta Joselita B. Reyesa i njegovog tima.
Napredak na ostalim dijelovima obilaznice
Lokalno financirani dijelovi obilaznice unutar CP II-1 i CP II-2 trenutno su završeni u postotcima: 72,83 posto za CP II-1 i 63,89 posto za CP II-2. CP II-1 obuhvaća 2,54 kilometra trase, uključujući cestu s četiri trake dužine 1,3 kilometra i sedam mostova. Procijenjena vrijednost ovog segmenta iznosi više od 70 milijuna dolara, a dovršetak je planiran za prvi kvartal 2026.
CP II-2, vrijedan 77 milijuna dolara, pokriva 3,52 kilometra i predviđeno je da bude završen do trećeg kvartala 2026. Ostali segmenti, uključujući CP I-2 i CP I-3, također napreduju stabilno. Radovi na segmentu CP II-3 uskoro će započeti, no prije toga se čeka na raspisivanje javne nabave.
Po dovršetku, gradska obilaznica Davao smanjit će vrijeme putovanja između Torila i Panabo Cityja s dosadašnjih jedan sat i 44 minute na samo 49 minuta. Ovaj napredak očekuje se da će potaknuti gospodarski razvoj, proširiti poslovne mogućnosti i dodatno razviti turizam u regiji Davao i širem području Mindanoa, čineći stvarnim korake prema izgradnji Bagong Pilipinas. U Europi se trenutačno gradi velik broj mega tunela, a više o tome pročitajte ovdje.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.