Pretraga

Otvara se tunel koji će nakon 50 godina ponovno spojiti dvije europske zemlje

A- A+

Tunel Somport je od 1970. godine zatvoren, no španjolske i francuske vlasti su korak bliže njegovom ponovnom otvorenju. Kraj prošle godine godine španjolska Vlada je najavila rekonstrukciju tunela vrijednu 93 milijuna eura. Tunel će se obnavljati u dvije faze, jedna će trajati 24 mjeseca, a druga 18 mjeseci. Kako stvari stoje, tunel će biti otvoren do 2032. godine.

tunel Somport | Youtube screenshot

Tunel Somport koji povezuje Španjolsku i Francusku korak je bliže ponovnom otvaranju, piše railfreight.com. Riječ je o tunelu koji je zatvoren 1970. godine zbog velike prometne nesreće u kojoj je sudjelovao teretni vlak. Trenutačno se željeznički tunel koristi kao prostor za evakuaciju cestovnog tunela istoga imena.

Projekt vrijedan gotovo 100 milijuna eura

Krajem prošle godine španjolsko Ministarstvo prometa najavilo je rekonstrukciju tunela Somport u vrijednosti od 93 milijuna eura. Predložene su tri opcije rekonstrukcije, a prva, koju je Ministarstvo odabralo kao najbolju, podrazumijeva uklanjanje postojeće obloge i zamjenu novom oblogom debljine 20 centimetara.

Druga opcija odnosila se na zadržavanje postojeće obloge tunela uz dodavanje dodatnog sloja debljine 10 centimetara radi zaštite od požara i vode. Treća opcija uključivala je postavljanje nove unutarnje obloge povrh postojeće kako bi se pokušao eliminirati rizik koji predstavlja neizvjesnost nosivosti konstrukcije.

Projekt tunela Somport podijeljen je u dvije faze. Tijekom prve faze, koja će trajati 24 mjeseca, bit će definirani potrebni građevinski radovi i radovi na pruzi za prilagodbu međunarodnog željezničkog tunela. U drugoj fazi, koja će trajati 18 mjeseci, provodit će se dodatna izvješća i potrebne radnje.

Problem ventilacije

Jedan od problema tunela bila je ventilacija. Studija je ponudila dva prijedloga za rješenje: implementaciju 36 ventilatora promjera 1200 milimetara ili 62 ventilatora promjera 900 milimetara.

Prva opcija predviđa 18 niša za ventilatore, od kojih bi se 10 nalazilo na španjolskoj strani, a 8 na francuskoj strani. U drugoj opciji ventilatori bi se postavljali pojedinačno – 32 u Španjolskoj i 30 u Francuskoj. U oba slučaja razmak između ventilatora (ili parova ventilatora u prvoj opciji) bio bi 100 metara.

Uključila se i Francuska

Željeznički tunel Somport, dug 7,8 kilometara, izgrađen je između 1908. i 1915. godine, ali je u promet pušten tek 1928. zbog kašnjenja uzrokovanih Prvim svjetskim ratom. Nakon što je više od 40 godina povezivao Francusku i Španjolsku, tunel je 1970. godine zatvoren zajedno s cijelom dionicom prijelaza Canfranc-Bedous zbog nesreće u kojoj je sudjelovao teretni vlak. Ponovno otvaranje ove dionice omogućilo bi ponovno uspostavljanje željezničke pruge koja povezuje Zaragozu s Pauom, a potom i s ostatkom Francuske, što bi bilo vrlo korisno za željeznički teretni promet.

Osim Španjolske, i Francuska poduzima korake u vezi s projektom. Dugo se činilo da je Španjolska jedina voljna ponovno otvoriti tunel Somport i obnoviti željezničku prugu Pau-Canfranc te uspostaviti međunarodni željeznički teretni promet preko Pirineja. Međutim, francuski infrastrukturni div SNCF Réseau nedavno je pokrenuo tromjesečnu javnu raspravu o ponovnom otvaranju pruge, koje bi se moglo realizirati do 2032. godine. Ostaje nam vidjeti hoće li se taj plan ostvariti. Uskoro slijedi otvaranje važnog tunela u Alpama koji spaja Italiju i Francusku, o čemu više možete pročitati ovdje.

Copy link
Powered by Social Snap