Pretraga

Ovaj dalmatinski grad konačno dobiva obilaznicu, gradit će se od nule i koštati 50 milijuna eura

A- A+

Početkom veljače raspisivanjem milijunskog projekta najavljena je izgradnja obilaznice Orebića. U pitanju je projekt vjerojatno najvećih razmjera za to područje dosad, a procijenjena vrijednost doseže čak 50 milijuna eura. Cilj obilaznice bit će razdvajanje tranzitnog od gradskog prometa. Bit će duga 6,57 kilometara, no uz obilaznicu će se graditi i vijadukt, nadvožnjaci, podvožnjaci te pothodnici. Nakon raspisivanja projekta i definiranja potrebnih radova, za 2 milijuna eura traži se građevinski nadzor.

obilaznica

obilaznica | foto: Freepik

Krajem veljače ove godine, Hrvatske ceste raspisale su milijunski projekt i jedan od dosad najvećih natječaja na prostoru Orebića. Riječ je o 50 milijuna eura vrijednom natječaju za gradnju obilaznice kojoj bi glavna svrha bila razdvojiti tranzitni od gradskog prometa. Konkretno, gradit će se 6,57 kilometara prometnice koja će biti popraćena izgradnjom nadvožnjaka, podvožnjaka i ostalih važnih elemenata. U elektroničkom sustavu javne nabave već stoje troškovnici te se traži nadzor građevinskih radova.

Izdvojeni članak

Na kvarnerskom otoku nakon završetka radova bolji i sigurniji pristup trajektu

Prema opisu u troškovniku, radovi će uključivati brojne pripremne i građevinske radove na glavnoj trasi i priključcima, održavanje točaka operativnog poligona i repera, kao i sva nužna geodetska mjerenja. Prije radova, kao što to inače biva, izmještat će se postojeća signalizacija i s terena micati grmlje, šiblje, drveće. No, uklanjat će se i postojeći betonski elementi, a strojni i površinski iskop humusa bit će prebačen na stalno odlagalište. Na trasi će se izvesti strojni široki iskop tla, nakon čega će ostali građevinski radovi moći započeti.

D414, s kojom će se spajati nova obilaznica | Foto: screenshot Google Maps

U okviru radova na glavnoj trasi, izvodit će se i odvodnja, od izrade plitkih drenaža do perforiranih drenažnih PVC cijevi, na unaprijed definiranoj podlozi betona. Ugrađivat će se cijevi koje će se zatim zasipavati granulatom također predodređene kakvoće. Kad budu do kraja izveden nosivi sloj sa svim potrebnim elementima, točnije nakon izrade nosivog sloja te asfaltnog kolničkog zastora, postavljat će se potrebna prometna signalizacija i oprema. Na raskrižjima će se postavljati semaforska signalizacija križanja kao i potrebna semaforska oprema te provesti svi za taj postupak nužni građevinski radovi.

Od preostalih dijelova, uz obilaznicu će se graditi vijadukt Bilopolje, a prije gradnje će se provesti pripremni radovi. Zatim će se izvoditi betonski radovi donjeg ustroja, izrada temelja stupova i upornjaka te izrada stupova s oplatom unaprijed određene klase armiranog betona. Uslijedit će izrada ležajnih klupica kao i nabava, prijenos i ugradnja armature. Predviđena je i izgradnja podvožnjaka Stanković, podvožnjaka Trstenice, podvožnjaka Galbalovo, Ruskovići, Divovići, podvožnjaka Lampovo, pothodnika Žukovac te pothodnika Kučište.

Kod Zagreba se očekuje rekonstrukcija najprometnije obilaznice u Hrvatskoj. Ovdje pročitajte koje.

Copy link
Powered by Social Snap