Pretraga

Povijesni pothvat preko mora: Više nema prepreka, susjedi počinju graditi najduži viseći most na svijetu

A- A+

Naši prekomorski susjedi službeno su započeli realizaciju povijesnog projekta – izgradnje mosta preko Messinskog tjesnaca, koji će imati najduži viseći raspon na svijetu od 3,3 kilometra. Projekt vrijedan 10,6 milijardi eura predviđa most koji će povezivati kopno s Sicilijom te omogućiti cestovni i željeznički promet s kapacitetom do 200 vlakova dnevno i 6000 vozila na sat. Most će imati iznimne tehničke karakteristike, uključujući 399 metara visoke pilone i otpornost na potrese i jake vjetrove. Uz most se gradi i više od 40 kilometara dodatne infrastrukture, uključujući nove ceste, željezničke stanice i prometne čvorišta.

Najduži viseći most na svijetu, Messinski prolaz, Italija | Foto: WeBuild

Iz susjedne Italije stiže velika vijest – projekt izgradnje mosta preko Messinskog tjesnaca službeno je ušao u fazu implementacije. Talijanski međuministarski odbor za ekonomsko planiranje i održivi razvoj (CIPESS) odobrio je konačni projekt mosta koji će imati najduži viseći raspon na svijetu, objavila je kompanija Webuild na svojoj službenoj stranici.

Projekt obuhvaća i niz značajnih komplementarnih infrastrukturnih radova koji su od strateške važnosti za to područje. Odobrenje CIPESS-a slijedi nakon potpisivanja ‘Dodatka Ugovoru’ između koncesionarske tvrtke Stretto di Messina i Eurolinka, glavnog izvođača radova pod vodstvom Webuilda. Vrijednost tog dodatka iznosi 10,6 milijardi eura, a postaje pravno važeći nakon objave u talijanskom Službenom listu.

Rekordan raspon od 3,3 kilometra

Ukupna duljina mostne ploče iznosit će 3.666 metara, dok će središnji viseći raspon biti dug 3.300 metara, što ga čini najdužim visećim mostom na svijetu. Time će Strait Bridge premašiti trenutnog rekordera, most Çanakkale u Turskoj – za cijeli kilometar. Most će biti namijenjen kombiniranom prometu, s kapacitetom za cestovni i željeznički promet.

Izdvojeni članak

Mega projekt europske metropole: Izgrađen najviši i najduži most koji će srce grada povezivati s otočnim predgrađem

Paluba mosta, široka približno 60 metara, sadržavat će tri cestovne trake u svakom smjeru, dvije željezničke pruge i dvije servisne trake, osiguravajući brzu, pouzdanu i učinkovitu vezu između kontinentalnog dijela Italije i Sicilije, na kojoj živi oko pet milijuna ljudi. Kapacitet mosta predviđa do 200 vlakova dnevno i 6.000 vozila na sat, 24 sata dnevno tijekom cijele godine.

Čelični piloni mosta dosezat će visinu od 399 metara, a sustav ovjesa sastojat će se od kablova promjera 1,26 metara i duljine 5.320 metara – što predstavlja inženjerski podvig bez presedana. Most će biti projektiran za otpornost na seizmičku aktivnost i jake vjetrove te će biti opremljen inteligentnim sustavom nadzora za prediktivno održavanje i stalnu sigurnost.

Uz sam most, planira se izgradnja više od 40 kilometara prateće prometne infrastrukture, cestovnih i željezničkih veza, na obje strane tjesnaca. Projekt uključuje funkcionalne elemente, poput novih prometnih koridora, ali i nefunkcionalne komponente poput tri nove željezničke stanice u Messini te višenamjenskog centra u Kalabriji. Također su planirane mjere za ublažavanje utjecaja na okoliš i kompenzacijske aktivnosti.

Najduži viseći most na svijetu, Messinski prolaz, Italija | Foto: WeBuild

Najduži viseći most na svijetu, Messinski prolaz, Italija | Foto: WeBuild

Povezivanje Kalabrije i Sicilije

U Kalabriji će biti izgrađeno oko 10 kilometara novih cestovnih i 2,7 kilometara željezničkih veza koje će se priključivati na postojeću tirensku liniju i buduću prugu velikih brzina između Salerna i Reggio Calabrije. U mjestu Piale (općina Villa San Giovanni) predviđena je gradnja multifunkcionalnog centra za upravljanje projektom, s dodatnim sadržajima poput trgovina, restorana i kongresnog prostora.

Na Siciliji se planira izgradnja 10,4 kilometra cesta i 17,5 kilometara željezničkih pruga koje će se priključivati na postojeće linije Messina-Catania i Messina-Palermo. U sklopu projekta bit će izgrađene i tri nove željezničke stanice u Messini – Papardo, Annunziata i Europa, koje će omogućiti povezivanje mosta sa sveučilištem, bolnicama i centrom grada. Procjenjuje se da će se na Siciliji iskopati 12 milijuna kubičnih metara zemlje, a u Kalabriji 4,5 milijuna. Ti će se materijali koristiti za izgradnju prometnica i obnovu obalnog područja Tirenskog mora.

Najduži viseći most na svijetu, Messinski prolaz, Italija | Foto: WeBuild

Najduži viseći most na svijetu, Messinski prolaz, Italija | Foto: WeBuild

Dio šire europske prometne mreže

Visina mosta iznad razine mora iznosit će 72 metra, što omogućuje prolaz velikih brodova. Pod normalnim prometnim opterećenjem (uključujući istovremeni prolazak dva putnička vlaka), visina će biti 70 metara. Ti su parametri jednaki ili viši od postojećih mostova koji premošćuju velike međunarodne plovne putove.

Most će biti ključni dio šireg investicijskog programa za južnu Italiju, s ciljem razvoja moderne, održive prometne infrastrukture i jačanja povezanosti s ostatkom Italije i Europe. Uvršten je u skandinavsko-mediteranski koridor transeuropske prometne mreže (TEN-T), čime se južna Italija dodatno integrira u europski logistički, gospodarski i društveni prostor.

Najduži viseći most na svijetu, Messinski prolaz, Italija | Foto: WeBuild

Iskustvo i stručnost u mostogradnji

Webuild, globalni lider u izgradnji složenih infrastrukturnih projekata, predvodit će radove, dok koncesionarska tvrtka Stretto di Messina snažno podupire realizaciju projekta. Webuild je već poznat po izgradnji mosta Genova San Giorgio, kao i drugog i trećeg mosta preko Bospora u Turskoj.

Projekt će uključivati i renomirane partnere: španjolski Sacyr, koji je s Webuildom radio na proširenju Panamskog kanala; japanski IHI, koji je izgradio most Akashi u Japanu, Osman Ghazi u Turskoj te most u Braili u Rumunjskoj; kao i talijanske partnere Condotte i Itinera. Dizajnerski tim čine vodeći svjetski stručnjaci za viseće mostove, uključujući dansku tvrtku COWI, s više od 90 godina iskustva. Njihovi su poznati projekti most Çanakkale u Turskoj i Great Belt u Danskoj.

Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap