Predsjedničku kampanju financijski ozbiljno gura domaći građevinski div, evo na čijoj je strani
Dvojica kandidata koji su ušli u drugi krug izbora za predsjednika Republike Hrvatske prijavila su da su u dosadašnjoj predizbornoj kampanji potrošila ukupno 1.069.431 eura. Zoran Milanović prijavio je da je za kampanju u prvom i drugom krugu potrošio 215.078 eura. Dragan Primorac je, pak, prijavio da je u predizbornoj kampanji za oba kruga potrošio 854.353 eura. Osim što je Primorac od Milanovića u promidžbu uložio čak četiri puta više novca, u oči upada i činjenica da njegovu kampanju ozbiljno financira jedna od najjačih domaćih građevinskih tvrtki u Hrvatskoj – Radnik – sa svojim sestrinskim firmama.
Gong je za oba kruga predsjedničkih izbora izradio i objavio bazu podataka u kojoj se mogu pretraživati i uspoređivati donacije kandidatima, koliko su iznosili troškovi promidžbe, koliko su potrošili na medijsko oglašavanje te jesu li i kolike popuste dobili od medijskih kuća. Baza sadrži podatke preliminarnih financijskih izvještaja koje su izborni kandidati predali do zakonskog roka uoči drugog kruga izbora, a Državno izborno povjerenstvo objavilo 7. siječnja 2025.
Što se tiče donacija, Zoran Milanović je prijavio da ih je u dosadašnjoj kampanji primio 15 u ukupnom iznosu od 15.363 eura, dok je Dragan Primorac prijavio da je primio 637 donacija, ukupne vrijednosti od 387.526 eura.
Novac s bauštele
Zanimljivo je kako su kao najveći donatori Primorčeve kampanje, prema spomenutom izvještaju Državnog izbornog povjerenstva, prijavljene velike domaće građevinske tvrtke. Na prvom mjestu Radnik sa 20.000 eura, a potom Agro-steel, Bistra, Hidroing i Hidroregulacija s po 10.000 eura.
Treba reći da su tvrtke Radnik, Bistra, Hidroing i Hidroregulacija u vlasništvu Radnik grupe. Kao i da je građevinski div Radnik, u većinskom vlasništvu Mirka Fabijanca, od prije poznat i po tome što je od Vlade svojedobno dobio 4,9 milijuna eura za obnovu privatnog hotela. Naime, Radnik je, kako piše telegram.hr, dobio od Ministarstva turizma i sporta 4.925.959,88 eura europskih sredstava za rekonstrukciju i nadogradnju hotela Kalnik u Križevcima.
Ruska veza
Milanović je i uoči drugog kruga izbora prijavio da je najveće donacije, svaku od po 3.981 eura, primio od istaknutog mladog SPD-ovca iz Njemačke Kristijana Bodrožića, te od Stefana Vlahovića, počasnog konzula Republike Hrvatske u Kalinjingradu u Rusiji.
Najveće troškove u kampanji kandidat Primorac prikazao je kod tvrtki Millenium promocija (358.385 eura), Real Grupa (199.237 eura) i Diskurs (120.867 eura). Kandidat Milanović je, pak, najveće troškove prijavio kod tvrtki Promosapiens (66.075 eura), Meta Platforms Ireland Limited (40.147 eura), Europlakat (37.116 eura), Designsystem (25.000 eura) i Principatus (12.375 eura).
Doznajte ovdje što Mirko Habijanec govori o stanju u građevini u Hrvatskoj.