Pretraga

Prelomili su: Nakon 18 godina planiranja gradi se ‘Most prijateljstva’ koji će povezati Grčku i Tursku

A- A+

Turska i Grčka će se uskoro ponovno povezati ‘Mostom prijateljstva’. Glavna studija projekta i njegov dizajn su gotovi, a uskoro će se pronaći i izvođač radova. Tako će ‘Most prijateljstva’ postati vrlo važno čvorište budućeg ‘Koridora IV’ koji će se sastojati od nekoliko dionica autocesta od 602 kilometra, kako na turskoj, tako i na grčkoj strani. Novi most preko rijeke Evros bit će dug 841 metar, a njegova izgradnja očekuje se 2027. godine.

Most prijateljstva | Foto: Egis Grupa

Uskoro bi mogla započeti izgradnja vrlo bitnog mosta preko rijeke Evros koji povezuje Grčku i Tursku, piše greekreporter.com. Prema nedavnim izvješćima, glavna studija projekta i njegov dizajn su dovršeni, a na njima je radila grčka kompanija Egnatia Odos SA u suradnji s turskim kolegama. Izgradnja mosta bit će od velike prometne važnost, a ujedno je i riječ i o poboljšanju napetih odnosa ovih dviju država. Zato i nosi simbolično ime ‘Most prijateljstva’.

Izrada studije od 2006. godine

Nevjerojatno zvuči da se studija počela izrađivati prije 18 godina. S druge strane, shvatite li kontekst bilateralnih odnosa Turske i Grčke, to i ne mora previše čuditi. Dobre vijesti su što tog kamena spoticaja više nema pa su tako javnosti prezentirani i prvi dizajni projekta izgradnje mosta.

Izdvojeni članak

Problemi zagrebačkih mostova: ‘Puknuti’ zid, tramvajski kolosijek koji propada, jedan se skoro urušio

U sljedećih nekoliko mjeseci očekuje se predaje završen dokumentacije Turske i Grčke, što znači da će onda moći izabrati izvođače radova i krenuti u realizaciju projekta. Osim spomenute kompanije Egnatia, na izradi projekta su radile i tvrtke Egis Grupa te Mavrakis & Partners.

Vrlo bitno prometno čvorište

Kao prolaz između Europe i Azije, ‘Most prijateljstva’ bit će važno čvorište budućeg ‘Koridora IV’. Riječ je o paneuropskom koridoru koji se sastoji od 602 kilometra cestovne dionice i Istanbula, dok se 364 kilometra podudara s dionicom autoceste Egnatia – Solun – Kipi. Preostalih 256 kilometara na turskom teritoriju odnosu se na dionicu Ipsala – Istanbul.

Inače, novi most će služiti kao pandan postojećem mostu Ipsala – Kipi preko rijeke Meriç. Taj most, zbog povećanog prometa teških vozila i koncentracije turista nije u adekvatnom stanju. Novi ‘Most prijateljstva’ poboljšat će uvjete sigurnosti na cestama i osigurati nesmetano kretanje putnika i robe između dviju zemalja.

Koje su tehnikalije mosta?

Ukupne duljine od oko 841 metra, most će se sastojati od glavnog mosta dužine 400 metara i dva mosta za pristajanje duljine oko 150 metara na grčkom teritoriju i 291 metara na turskom teritoriju. Novi most će udvostručiti postojeći most, a postavit će se i nizvodno od njega.

Izdvojeni članak

Spajanje SAD-a i Engleske podvodnim tunelom od 20 trilijuna dolara, sve o najluđem građevinskom projektu

Novi most bit će kabelska konstrukcija koja će se protezati 400 metara iznad rijeke Evros. Širina mosta bit će do 31,15 metara i imat će četiri trake, po dvije sa svake strane. Središnji most sastojat će se od 3 raspona (110 m – 180 m – 110 m) i bit će položen tako da se sredina središnjeg raspona poklapa s osi grčko-turske granice. Izgradnja novog mosta koji povezuje Tursku i Grčku očekuje se do 2027. godine.

Što je s Jadranskim mostom?

Nedavno smo pisalo kako se sanacija Jadranskog mosta bliži kraju. Obnova, koja je započela 2022. godine se malo zakomplicirala, a kako stvari stoje, tramvaji će mostom prometovati početkom 2025. godine.

Od silnih radova, ostao je završetak južnog prilaznog vijadukta. Sanacije je vrijedna oko 14 milijuna eura, a što su nam rekli iz tvrtke Spegra i kakvi su se to radovi vršili, više pročitajte ovdje.

Copy link
Powered by Social Snap