Produžetak ulice u Zagrebu do novog savskog mosta: Povući će se pruga s Ljubljanice, evo detalja
Uz Sarajevsku, Heinzelovu, te najavu produžetaka tramvajske pruge do kampusa Borongaj i od produžene Vatikanske do Horvaćanske, sad stiže još jedna. Iz Grada Zagreba planiraju produžetak ulice Črnomerec i Fallerovog šetališta, a uključen je i produžetak tramvajske pruge s okretišta na Ljubljanici. Tramvajski produžetak treba predvidjeti moguće dogradnje u budućnosti – i sjeverno i južno od okretišta.

U planu još jedan produžetak ulice i tramvajske pruge. Može biti i korak ka izgradnji novog mosta | Foto: EOJN, Canva
U relativno kratkom vremenskom razdoblju, stiže i treća najava ‘pripreme terena’ za produžetak tramvajske pruge u Gradu. Posljednjih mjeseci, pričalo se o produžetku tračnica do kampusa Borongaj, o novim stanicama na zapadu u sklopu produžetka Vatikanske, a sad je izgleda na redu i produžetak pruge s Ljubljanice.
O ovome se već pričalo, a dogradnja tramvajske pruge stigla bi zajedno s produžetkom ulice Črnomerec/Zaprešićke te produženog Fallerovog šetališta. Cijeli projekt, da se zaključiti iz dokumentacije, potencijalno nagovještava izgradnju novog pješačkog Jarunskog mosta. Evo što se zna o svemu.
Tri mosta ‘na čekanju’ pola stoljeća
Još u starom GUP-u iz 1970-ih na zapadu Zagreba bile su ucrtana tri dosad neizvedena savska mosta. Iz Grada Zagreba na ljeto u 2024., gradonačelnik Tomislav Tomašević najavili su da je za ‘istočni Jarunski most’ predložena promjena karaktera iz cestovnog u pješačko-biciklistički, s obzirom na to da je vrlo blizu Jadranskom mostu kojim već prolaze tramvaji i ostali promet.
Za ostala dva, ‘zapadni Jarunski’ i ‘most u Savskoj Opatovini’, oba prometna, gradonačelnik je tada rekao kako su također nužni. Ipak, prioritetnim zbog gustoće naseljenosti procijenili su zapadni Jarunski most.

Jarunski mostovi prioritetni u Zagrebu | Foto: Grad Zagreb
Nedavno smo pisali o planu produžetka tramvajske pruge do Horvaćanske ulice, koji je usko vezan za taj most. Produžetak ulica sa sjeverne Trešnjevke, izgleda, usko je povezano s izgradnjom istočnog, pješačkog mosta, ali i još jednim produžetkom tramvajske zone.
Staza do budućeg savskog mosta
Grad Zagreb u javnoj nabavi traži izvođača Idejnog projekta i ishođenje lokacijske dozvole za produženu ulicu Črnomerec od Ulice kralja Tomislava do budućeg pješačko-biciklističkog mosta. U projektnoj dokumentaciji piše da bi se zahvat izveo u pravcu sjever-jug, s glavnim ciljem da se na predmetnom potezu uspostavi cjelovita, pješačka, a dijelom i tramvajska infrastruktura. Za pješake bi trebalo isplanirati staze gdje ih trenutno nema i razmotriti obostrano vođenje pješačkih staza uz uređena korita potoka.
Što se tiče elemenata biciklističke infrastrukture, planira se punionice za elektro-bicikle, te rampe na raskrižjima s postojećim prometnicama. Inače, već postoji djelomično izgrađeni koridor s elementima kolnih prometnica i pješačkih staza. Djelomično postoje elementi stajališta javnog prometa, no nema tramvajske ni biciklističke infrastrukture, tako da će tu biti najviše posla.
Tramvaj do Horvaćanske
Uz elemente za pješake i bicikliste, rješenje uključuje i novi produžetak tramvajske pruge. Zacrtani potez u grafičkom prikazu je od terminala na Ljubljanici do Horvaćanske ceste.
– Tramvajsku prugu potrebno je planirati na dijelu koridora od postojećeg okretišta tramvaja Ljubljanica na Ozaljskoj ulici do Horvaćanske ceste, piše u projektnom zadatku.
Tramvaj bi na Ljubljanici krenuo duž Ozaljske prema Fallerovom šetalištu i dalje prema jugu. Zamisao treba uključiti mogućnost kasnijeg proširenja tramvajske pruge prema sjeveru duž Fallerovog šetališta.

Tramvaj | Foto: Ramona Ščuric, srednja.hr
Sve, piše u projektu, treba koordinirati sa ZET-om i Sektorom za ceste, između ostalog i kako bi se utvrdila potreba za rekonstrukciju postojećeg okretišta. Važno je da se na raskrižju s Horvaćanskom cestom omogući kretanje tramvaja u svim smjerovima uz i u Horvaćansku cestu. Svakako valja planirati rješenje koje će kasnije omogućiti proširenje pruge prema jugu.
Treba utvrditi nova stajališta
Nadalje, idejno rješenje trebat će sadržavati tramvajska stajališta, odnosno nova stajališta na raskrižju sa Zagrebačkom avenijom, razmotriti nova stajališta između Zagrebačke avenije i Horvaćanske ceste, ali i sagledati raspored stajališta na raskrižju s Horvaćanskom cestom. Vjerojatno bi se izmještala postojeća stajališta nakon raskrižja, no još se ne zna koja bi bila nova stajališta.
– Preporučuje se planiranje tramvajske pruge na zelenoj podlozi. U zonama semaforiziranih raskrižja treba omogućiti prioritetni prolazak tramvaja, rješenja moraju ponuditi najmanji mogući broj kolizija s motornim prometom, zakljućuje projektni zadatak.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.