Propao natječaj za izgradnju ‘međimurske obilaznice’ prema Sloveniji, nitko ne želi raditi ovo
Hrvatske ceste zaključile su javnu nabavu za drugu fazu radova u sklopu projekta obilaznice Šenkovca, poznatog još i kao ‘međimurska obilaznica’. Izvođač nije odabran jer se na natječaj nije prijavila niti jedna tvrtka. Radovi druge faze ovog velikog projekta obuhvaćaju rekonstrukciju dalekovoda kako bi se zadovoljili uvjeti križanja dalekovoda, željezničke pruge i ceste. Bez ovoga se ne može dalje. Ima li nade za projekt?

obilaznica Šenkovca | foto: EOJN
Šenkovec je smješten u središnjem dijelu Međimurske županije, u neposrednoj blizini Čakovca. Nalazi se na jednom od najvažnijih pravaca sjeverozapadne Hrvatske, državnoj cesti D-209 prema granici sa Slovenijom. Novu prometnicu koja bi trebala osigurati bitno bolju protočnost prometa stanovnici s obje strane granice dugo zazivaju.
Javnu nabavu za dugoočekivanu obilaznicu Šenkovca Hrvatske ceste su raspisale krajem travnja, a natječaj je upravo zaključen bez da je odabran izvođač. Prema podatcima iz elektroničkog oglasnika javne nabave posao prelaganja i zaštite instalacija u vlasništvu HOPS-a, odnosno izmještanje dalekovoda, nije bio primamljiv niti jednoj tvrtki specijaliziranoj za radove iz ovoga sektora.
Vrijednost investicije iznosi 150.000 eura, a početak radova koji bi trebali trajati tri mjeseca očekivao se u kolovozu. No sada od toga nema ništa. Očekuje se da će Hrvatske ceste ponoviti natječaj, uz, pretpostavlja se, povećanje budžeta.
Obuhvat radova
Rekonstrukcija treba obuhvatiti demontažu postojećeg nosivog stupa, te ugradnju drugog zateznog stupa na novoj lokaciji – na udaljenosti približno 13 metara od postojećeg stupa u rasponu prema postojećem nosivom stupu na trasi dalekovoda. Također, predviđenim rješenjem stup br. 56 više ne bi trebao biti diferencijalni već rasteretni, a tako i manje opterećen.
Treba reći da su stupovi projektirani od vruće valjanih profila i limova koji su međusobno spojeni vijcima. Pojasevi, dijagonale trupa i glave te gornji pojasevi i ispune konzola predviđeni su od L profila, a donji pojasevi konzola od U profila. Materijal konstrukcije je opći konstrukcijski čelik.
Na dalekovodu su projektirani temelji za stup, bez povišenja, te krunom izdignuta 40 centimetara iznad terena. Uz napomenu da građevinci mogu očekivati pojavu podzemne vode u zoni temeljenja na dubini od 15 metara. Radili bi se raščlanjeni temelji, odnosno svaki od četiri pojasnika trebao bi biti usidren u zasebni temelj. Možda je to bio dio posla zbog kojega se budžet Hrvatskih cesta pokazao ‘tanak’.

obilaznica Šenkovca | foto: EOJN
Zahtjevna demontaža
Nosivi stup koji se uklanja nalazi na području katastarske općine Mihovljan u Međimurskoj županiji. Prije početka demontaže užadi i stupova izvoditelj radova mora bi pregledati dio predmetne trase dalekovoda na kojoj će se obavljati rekonstrukcija te izvršiti sve pripremne radove i obavijestiti nadležne institucije o početku izvođenja radova.
Inače, postupak počinje razbijanjem temelja. Kako su temelji uzdignuti iznad terena između 20 i 30 centimetara postupak se provodi razbijanjem i usitnjavanjem betona, dok se armatura reže do dubine od 80 centimetara ispod kote terena. Nastale jame potom se zatrpavaju zemljanim materijalom iz iskopa temelja novog stupa.

obilaznica Šenkovca | foto: EOJN
Doznajte ovdje sve o mega projektu izgradnje mosta preko Kaštelanskog zaljeva, natječaj je upravo raspisan.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.