Pretraga

Spremite se na kopanje Heinzelove! Velika hrvatska kompanija gradit će novu tramvajsku prugu od 50 milijuna eura

A- A+

Nakon što je u travnju poništen javni natječaj za izgradnju tramvajske pruge u Heinzelovoj ulici, a postupak ponovno pokrenut krajem svibnja i u srpnju zaključen s četiri ponuditelja, napokon je u zagrebačko nebo pušten ‘bijeli dim’ – izabran je izvođač radova. Posao je dobila kompanija GIP Pionir, koja je ovaj put dala ponudu od gotovo 48 milijuna eura, iznos koji je Grad Zagreb i predvidio u svojim planovima. Iako to nije bila najjeftinija ponuda, jer je pulska Hairli Gradnja tražila nešto manje, njihova ponuda na kraju je odbačena kao nepravilna. Sve u svemu, veliki infrastrukturni projekt napokon kreće u realizaciju, a svojevrsna uvertira su i radovi na proširenju Heinzelove ulice, koji bi trebali biti dovršeni već ovog mjeseca.

Tramvajska pruga, Heinzelova ulica, Zagreb | Foto: bauštela.hr

Projekt izgradnje tramvajske pruge na Heinzelovoj ulici, koji čini značajan dio infrastrukturnih obećanja aktualne gradske vlasti, zapravo nije novost u urbanističkim planovima Grada Zagreba. Podsjetimo, prvi natječaj raspisan u travnju završio je neuspješno, stigle su samo dvije ponude, od kojih je jedna bila nepotpuna, a druga preskupa. U svibnju je natječaj ponovljen, a sada je ovaj veliki projekt konačno dobio svoj epilog. Nakon dugog čekanja, može se reći – bijeli dim!

Poznat je izvođač radova – GIP Pionir, kompanija koja trenutačno radi i na proširenju Sarajevske ceste. Paralelno s time, austrijski STRABAG gradi tramvajsku prugu, o čemu smo pisali i u našoj bauštelskoj reportaži.

Osim izvođača, izabrane su i tvrtke zadužene za stručni nadzor, kontrolna ispitivanja materijala te usluge koordinatora zaštite na radu, u ukupnoj vrijednosti od 600.000 eura. Riječ je o kompanijama Zem Nadzor, Ziv-Tica i Geo-Informatički Studio.

Izdvojeni članak

Tramvaj bi Heinzelovom trebao voziti do Kvatrića: Projekt ‘ide’ i bez rušenja sporne zgrade na trgu

Kako je tekla javna nabava?

Projekt izgradnje tramvajske pruge u Ulici Vjekoslava Heinzela, jedan od važnijih infrastrukturnih planova aktualne gradske vlasti, dugo je čekao svoj rasplet. Podsjetimo, postupak javne nabave pokrenut je još u prosincu 2024. godine. Na prvi natječaj stigle su tek dvije ponude. Grad je predvidio ulaganje od 48 milijuna eura, no španjolska Comsa S.A. tražila je čak 67,8 milijuna, dok je GIP Pionir ponudio 50,9 milijuna eura, ali je njihova dokumentacija bila nepotpuna pa ponuda nije mogla biti prihvaćena. Natječaj je tada poništen i najavljeno je da će se cijeli postupak ponoviti.

Novi krug javne nabave raspisan je u svibnju, no ni tada nije išlo bez problema. Rok za dostavu ponuda, prvotno određen za 23. svibnja, nekoliko se puta pomicao. Postupak je na kraju zaključen sredinom srpnja, a nakon isteka žalbenog roka bilo je jasno da je ovaj put konkurencija ozbiljnija. Najnižu cijenu ponudila je pulska Hairli Gradnja, i to 45,2 milijuna eura, odmah iza nje našao se GIP Pionir s ponudom od 47,9 milijuna, dok je zajednica ponuditelja Texo Molior i Tigra za isti posao tražila 51,9 milijuna eura. Najskuplja je ponovno bila Comsa S.A., čija je cijena iznosila 60,5 milijuna eura, dakle i dalje daleko iznad planiranih troškova.

Tramvajska pruga Heinzelova | foto: Grad Zagreb

Spremite se za kopanje Heinzelove

Odabir izvođača znači i da se svi stanovnici hrvatske metropole moraju polako pripremiti na velika kopanja jedne od najvažnijih i najfrekventnijih gradskih ulica. No, na jednom dijelu Heinzelove već se radi, gotovo kao uvertira u veliki projekt izgradnje nove tramvajske trase. Riječ je o proširenju dijela ulice koje je započelo 7. srpnja, a završetak radova očekuje se u rujnu.

U sklopu tog zahvata tijekom ljeta je i HEP morao izmjestiti naponski kabel, što je bio preduvjet za početak izgradnje nove trake za desno skretanje prema Ulici Donje Svetice. Radovi su sada pri kraju, ali pravi izazov tek slijedi. Naime, prije nego što započne gradnja dvokolosiječne tramvajske pruge s kontaktnom mrežom i ispravljačkom stanicom za napajanje, neizostavan korak bit će rekonstrukcija starih kanalizacijskih kolektora, izgrađenih još između 1920. i 1950. godine.

Tramvajski kolosijek na Zvonimirovoj ulici | screenshot GoogleMaps

Što se tu spaja i zašto?

Za one koji nisu upoznati s predviđenom trasom, nova tramvajska pruga u Heinzelovoj ulici trebala bi povezivati okretište Savišće sa Zvonimirovom ulicom. U teoriji, tramvaj bi na vlastitom, izdvojenom koridoru trebao predstavljati bržu opciju od osobnih vozila, koja u prometnim špicevima često zastoje u kolonama. No, nameće se pitanje – je li ta pruga uopće potrebna i što bi konkretno donijela prometnom sustavu tog dijela grada? O svemu tome ranije smo razgovarali s profesorom Markom Ševrovićem s Fakulteta prometnih znanosti u Zagrebu.

Sugovornik ističe da se ovaj slučaj ne može promatrati crno-bijelo jer se u računicu ipak treba uzeti i pješačenje od Zvonimirove do Kvaternikovog trga za sve putnike u tom smjeru I druge važne čimbenike. Dok nabraja logističke detalje, Ševrović postavlja pitanje – što se tu u stvari povezuje i zašto.

–  Što ste spojili? Povezali ste Borongaj s Radničkom i Heinzelovom. U blizini te tramvajske pruge nitko ne živi kao što je primjerice slučaj na Tratinskoj ili Maksimirskoj. Uz Heinzelovu nema nekih ozbiljnijih stambenih blokova koji su bliže prometnici od 5 ili 6 minuta hoda, a vrijedi podsjetiti i da će tramvaj trasom prolaziti rijetko, odnosno ne više od svakih 10 do 15 minuta. To znači da vam u ‘startu’ treba 20 minuta gdjegod išli, pri čemu prometne gužve u ovom dijelu grada nisu toliko strašne. Uz samo dva ili tri kritična križanja automobile će i dalje biti atraktivniji od tramvaja, a ako je prelazak na javni prijevoz svrha projekta, hoće li se predviđenim rješenjem uistinu postići, pita se Ševrović.

Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap