Tomašević, Horvat, Vanđelić i Hanžek sastančili o obnovi Zagreba: ‘Identificirali smo sve što zajedno trebamo riješiti’
Zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević, ministar prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine Darko Horvat, ravnatelj Fonda za obnovu Damir Vanđelić i državni tajnik Središnjega državnog ureda za obnovu Gordan Hanžek prisustvovali su radnom sastanku održanom na temu postpotresne obnove Zagreba. Što sprječava bržu dinamiku obnove, promjena zakonodavnog okvira i povećanje administrativnog kapaciteta bile su neke od glavnih točaka susreta osoba na čelu obnove glavnog grada.
Sastanak vodećih ljudi postpotresne obnove Zagreba održan je jučer u prostorijama Ministarstva prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine.
U kojem smjeru ide obnova Zagreba, što sprječava njenu bržu dinamiku i hoće li se mijenjati zakonodavni okvir bile su glavne teme sastanka čelnih ljudi obnove Zagreba – gradonačelnika Tomislava Tomaševića, ministra prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine Darka Horvata, ravnatelja Fonda za obnovu Damira Vanđelića i državnog tajnika Središnjeg državnog ureda za obnovu Gordana Hanžeka.
Kao jedan od zaključaka donesena je i odluka o premještanju 20-ak zaposlenika iz Grada Zagreba u Fond za obnovu i to u cilju jačanja njegova kapaciteta, a samim time i ubrzanja administrativnog dijela procesa postpotresne obnove.
Preraspodjela ljudi u Fond obaveza je Grada
Kao jedna od glavnih tema održanog sastanka nametnulo se pitanje uzroka sprečavanja brže dinamike obnove Zagreba. Pokušaj rješenja ovog problema okupljeni vide u povećanju kapaciteta Fonda za obnovu.
– Dotaknuli smo se i problema privremene pohrane stvari građana za vrijeme obnove njihovih objekata te softverskih alata koji mogu pomoći u ubrzanju dinamike rada, naveo je ministar Horvat.
Novi sastanak najavljen je za ponedjeljak na kojem će se raspravljati o intenzivnijoj suradnji Ministarstva i gradskih ureda za katastar, prostorno uređenje i graditeljstvo te imovinsko-pravne poslove radi ubrzanja procesa i donošenja odluka vezanih uz obnovu.
– Identificirali smo sve što zajedno trebamo riješiti, smatra Tomašević te podsjeća da je za vrijeme prošlog sastanka, održanog prije desetak dana, oko 540 objekata čekalo na brzi statički pregled, a sada ih je samo 130 i to, dodaje, kompliciranijih.
Pitanje pregleda preostalih zgrada trebalo bi se riješiti tijekom idućih desetak dana, a kako bi se ubrzao i administrativni dio procesa obnove iz Grada najavljuju privremenu preraspodjelu zaposlenika u Fond za obnovu.
– Mi smo jedan od osnivača Fonda, i to je na neki način i naša obaveza, smatra Tomašević.
Komunikacija Ministarstvo-Fond
No, jedan od problema ostaje pitanje komunikacije na relaciji Ministarstvo prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine – Fond za obnovu. Na to je ukazao i Tomašević navodeći potrebu boljeg umrežavanja podataka kako bi se u Gradu moglo brže i bolje reagirati, odnosno kako bi se odmah znalo za koje oštećene objekte još nisu predani zahtjevi za obnovu te kako bi se vlasnike tih nekretnina moglo kontaktirati.
– To će povećati i broj zahtjeva, ali i kvalitetu obnove, što će dovesti do bržih odluka Ministarstva, spuštanja na Fond, a zatim i realizacije na terenu, zaključuje novoizabrani zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević.
Zadovoljstvo održanim sastankom iznio je i ravnatelj Fonda Damir Vanđelić naglasivši da je započelo uklanjanje triju objekata, dok na isti proces još čeka njih šest.
– Do kraja tjedna će sve zgrade biti pregledane. Dogovoreno je spajanje podataka Grada, Ministarstva i Fonda kako bi se izdavanje odluka ubrzalo, zaključuje Vanđelić.