Pretraga

Tomašević jeftiniji od Bandića: Pred visoke temperature, za 1,5 milijuna € gradi nadstrešnice na 114 lokacija

A- A+

Pojedina zagrebačka stajališta javnog prijevoza vape za nadstrešnicama kako ljudi koji čekaju prijevoz ne bi bili toliko izloženi različitim vremenskim (ne)prilikama. Ulogom od nešto manje od milijun i pol eura, za nadstrešnice na 114 lokacija, grad odgovara na taj problem – barem što se autobusnih stajališta tiče. Nove nadstrešnice strogo su definirane projektima Vedra inženjeringa, a sve će biti od matiranog inoxa da bi se izbjeglo propadanje materijala s godinama. Samo neke će imati klupe, a za 34 lokacije predviđeni su i elektro radovi za reklamna osvjetljenja vitrina.

nadstrešnica | Foto: screenshot Google Maps

Nadstrešnice su u gradu s javnim prijevozom prijeko potrebne, a Zagreb ih nema dovoljno. I one koje postoje nekada se dugo popravljaju dugo, ili su ‘pod normalno’ u lošem stanju. No, očekuje se izgradnja čak 114 novih nadstrešnica na lokacijama diljem grada. U trenutnoj fazi ugovaraju se radovi procijenjene vrijednosti 1.400.000 eura, a izvodit će ih Vedra inženjering. Investitor je Grad Zagreb.

Podsjetimo, pokojnog gradonačelnika Milana Bandića pratila je afera Nadstrešnice koja je završila i na sudu. Nepravomoćnom odlukom prije dvije godine sud je osudio aktere zatvorskim kaznama i s povratom novca u gradski budžet, pisao je tada Jutarnji list. Za oko 600 nadstrešnica tada je izdvojeno 58 milijuna kuna, odnosno gotovo 7,7 milijuna eura. Prosječna cijena nadstrešnice tada i prema toj računici bila je 12.829€, dok Tomašević sada naručuje nadstrešnice za cijenu od 12.280€ po komadu. Svakako treba istaknuti da je razlika između svibnja 2024. i 2008. službena razlika u inflaciji prema DZS-u vrtoglavih 43 posto. Prema toj inflaciji, Bandićeve nadstrešnice bi danas koštale 18.345€.

Na stajalištima gradskog prijevoza

Nadstrešnice će se raditi na područjima stajališta javnog gradskog prijevoza na području grada Zagreba. Predviđaju se ugradnje novih kao i uklanjanje postojećih pa zatim ugradnje novih stajališta, kao i prilagodba elemenata urbane opreme postojećeg stajališta. Sve novoizgrađene nadstrešnice trebaju biti u skladu sa recentnim nadstrešnicama tramvajskih i autobusnih stajališta grada Zagreba.

Izdvojeni članak

Velika modernizacija tramvajskih pruga u Zagrebu: 6 milijuna eura za nove tračnice

Prema tehničkim specifikacijama, ponuditelj će prvo izvesti pripremne radove, a onda krenut izvoditi temelja nadstrešnica, postavu samih nadstrešnica, prilagodbu perona te elektro radove na 34 lokacije, uključujući 34 reklamna osvjetljenja vitrina. U tehničkim karakteristikama definirani su materijali, nosiva konstrukcija, učvršćenja, obloge, paneli i ostali za radove važni elementi.

Isto tako, opisane su i tehničke karakteristike reklamnih vitrina. Točnije, definirani su materijali, konstrukcija, dimenzije plakata, vrata, rasvjeta i temeljenje. Naručitelj za vrijeme izvršenja ugovora ima pravo izmjene broja lokacija, o čemu će ugovaratelj trebat biti pravovremeno obaviješten.

Sa ili bez klupa

Tehnički podaci nadstrešnica strogo su određeni projektima njihove izrade, a gradit će se od inoxa AISI 304. Predviđeno je da će materijal i boja novih nadstrešnica od matiranog inoxa biti visoko otporne na štetne utjecaje i na koroziju. Nosiva konstrukcija svake nadstrešnice bit će izgrađena od devet nosivih stupova, te je za sve vanjske površine od velike važnosti da budu glatke i uredno obrađene, a za spojeve da budu uredno zavareni ili drukčije pričvršćeni.

Dimenzije obloga i panela također su strogo propisani za nadstrešnicu na svakoj lokaciji, kao i prisutnost klupe. Klupe za sjedenje za one nadstrešnice za koje su predviđene bit će pozicionirane unutar samih nadstrešnica te će biti metalne, sa pvc površinama za sjedenje, bez vidljivih elemenata za učvršćivanje. Svaka nadstrešnica imat će obavijesnu vitrinu i city light vitrinu. Pritom, oko nadstrešnica, uređivat će se i njihov okoliš.

Grad Zagreb najavio je da se na gradskim tračnicama u budućnosti mogu očekivati novi, Končarovi modeli tramvaja. Koji su noviteti tramvajskih modela pročitajte ovdje.

Copy link
Powered by Social Snap