Tramvaji opet na ključnoj prometnoj trasi: Sprema se zatvaranje još jednog mosta
Tramvaji su ujutro 31. prosinca opet provozili ključnom prometnom trasom u Zagrebu, Jadranskim mostom. Već i ptice na grani znaju da se most obnavljao posljednje dvije i pol godine, a nedavno smo ga obišli i od stručnjaka na terenu doznali kako je tekla sanacija pod posebnom prometnom regulacijom. Nakon završetka tih radova, građani već mogu pripremati živce za novu sanaciju preko rijeke Save koja bi trebala krenuti u 2025.
Zagrepčani su s nestrpljenjem dočekali povratak tramvaja na jednu od najfrekventnijih prometnih trasa u Zagrebu – Jadranskog mosta. Povratak prometa u punom profilu ujutro na posljednji dan 2024. godine naznačio je kraj obuhvatne prve od sanacija prometnih savskih mostova od njihove izgradnje.
No, građani već mogu početi pripremati živce za novu sanaciju. Taj posao nesumnjivo je zamoran baš svakom vozaču koji ovisi o prelasku mostova, ali neophodan.
Prva sanacija prometnog mosta
Već smo pisali o tome kako su zagrebački savski mostovi, njih ukupno osam, u vrlo lošem stanju. Nakon sanacije Starog savskog (pješačkog) mosta, krenula je sanacija Jadranskog mosta sagrađenog 1981. No, tu sanacijama nije kraj jer je nijedan zagrebački most nije obnavljan od izgradnje.
Na ovom mostu, kako smo doznali za nedavnog obilaska gradilišta, u okviru 14 milijuna eura vrijedne sanacije, koju je izvodila tvrtka Spegra, od inženjera Tomislava Elpeze doznali smo kako su tekli radovi pod posebnom regulacijom prometa. Iako nijedan korak nije bio jednostavan ipak se mogu izdvojiti složeniji radovi.
Kao najzahtjevnije Elpeza je istaknuo zamjenu ležajeva, postupak kod kojega je valjalo poštivati protokole. Opisao je kako se armiranobetonski most za tog postupka odizao sa cijevne skele, a prilikom odizanja privremeno je ostao na teškoj cijevnoj skeli, dok se paralelno vršilo uklanjanje dotrajalih ležajeva i ugradnja novih.
Dodao je kako je vrlo zahtjevan bio i rad u rijeci, prvenstveno zbog nemogućnosti da se uslijed klimatskih promjena predvidi vodostaj koji bi za izvođenje radova trebao biti jedan period kontinuirano nizak.
Spremaju se novi radovi
Pred sam kraj godine mukotrpna sanacija ipak je privedena kraju. Njime sada ponovno, u predviđenom roku, kreću voziti stare tramvajske linije, koje su posljednje dvije i pol godine vozile izmijenjenom trasom.
Tu, kako je već rečeno, nije kraj uređenju zagrebačkih savskih mostova, a prvi na redu ipak će biti Most slobode. Projekt je spreman, a iako početak radova ne slijedi ubrzo, vozači već polako mogu krenuti pripremati živce na nove gužve na tom po procjeni stručnjaka najvažnijeg prometnog savskog mosta. Dotad, ako ništa, možemo odahnuti po pitanju prelaska Save saniranim Jadranskim mostom i šetnjom susjednim pješačkim mostom.
Ovdje pročitajte što se sve točno radilo na mostu i kako su tekli radovi pod posebnom prometnom regulacijom.