Važna studija bliži se kraju: Evo kako bi mogao izgledati most koji će Pašman povezati s kopnom
Studija predizvodljivosti koji će Pašman povezivati s kopnom trebala bi biti gotova do kraja svibnja. Dvama idejnim rješenjima studije prikazat će se potencijalni načini realizacije jednog od najvažnijih projekata za otok Pašman.
Za projekt most Pašman – kopno Općina Pašman u rujnu je prošle godine dobila potporu Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.
Kako će izgledati most koji će Pašman povezati s kopnom znat će se do kraja svibnja kada će biti završena studija predizvodljivosti mosta kojom se razrađuju dva idejna rješenja za jedan od najvažnijih projekata ovoga otoka u zadarskom arhipelagu.
Studiju, koju izrađuje međunarodna tvrtka Ernst & Young Savjetovanje d.o.o., financiralo je Ministarstvo iznosom od 700.000 kuna.
Povezivanje mosta i buduće obilaznice
Na kopnenoj strani most će biti povezan državnom cestom D8 s budućom obilaznicom Zadar – Pakoštane, a na samu obalu Pašmanskog kanala trasa izlazi na poziciji rta Tukljača.
Od kopna trasa ide prema otočiću Ričul udaljenom oko 400 metara od obale te se nastavlja prema otoku Pašmanu prelazeći Pašmanski kanal u duljini od oko 1400 metara. Na samom otoku Pašmanu trasa se dalje, preko čvorišta, nastavlja do državne ceste D110 te se na taj način most spaja s glavnom prometnicom otoka Pašmana i Ugljana.
Studija razrađuje dvije varijante mosta koje se u osnovi razlikuju po tipu mosta i gabaritima plovnih profila koje zadovoljava na mjestu prolaza plovnih putova. Ukupna duljina mosta je u obje varijante približno jednaka cca 2,2 kilometra kao i širina kolnika 6,6 metara koji se sastoji od po dvije vozne trake širine 3 metra te dvije rubne trake širine 0,3 metra, navode na službenim stranicama otoka Pašmana.
Za prvu varijantu je odabrano rješenje s grednim tipom mosta kojim bi bili osigurani plovni profili širine 90 metara i visine 35 metara na plovnom putu u Pašmanskom kanalu za smjer sjever – jug i jug – sjever.
Rješenje za drugu varijantu uključuje ovješeni tip mosta kojim bi na plovnom putu bili osigurani plovni profili širine 140 metara i visine 40 metara. Ova varijanta mosta predviđa i pješačke staze široke 1,2 metara s obje strane kolnika.