Pretraga

Veliki posao u srcu Njemačke: Krenula izgradnja nove S-Bahn trase s tunelima i modernom postajom

A- A+

U Frankfurtu je položen kamen temeljac za proširenje Nordmainische S-Bahn linije, ključnog projekta vrijednog preko 200 milijuna eura. Švicarska tvrtka Implenia izgradit će podzemnu dionicu od Konstablerwachea do Fechenheima, uključujući nove tunele i stanicu. Projekt će značajno poboljšati povezanost istočnog Frankfurta s okolicom te povećati kapacitete lokalnog prijevoza, što je važno za mobilnost i klimatske ciljeve regije Rajna-Majna. Završetak dokumentacije očekuje se 2025., početak radova 2026., a završetak do 2031. godine.

Nordmainische S-Bahn | Foto: YT screenshot

Nakon što je švicarska građevinska kompanija Implenia potpisala ugovor za proširenje münchenskog S-Bahna, položen je i kamen temeljac velikog infrastrukturnog projekta u Frankfurtu. Riječ je o proširenju dionice Nordmainische S-Bahn, jedne od ključnih prometnih osi u središtu grada, čija vrijednost premašuje 200 milijuna eura. Projekt se smatra važnom prekretnicom u tranziciji mobilnosti regije Rajna-Majna.

Implenia, kao izvođač radova za DB InfraGO AG, preuzima gradnju kompleksne gradske dionice koja će prolaziti ispod zemlje – od Konstablerwache preko nove S-Bahn stanice Frankfurt (Main) Ost (tief) do Fechenheima, čime će se značajno poboljšati povezanost istočnog Frankfurta s Maintalom i Hanauom.

Dvije dodatne pruge za veću učinkovitost

Projekt Nordmainische S-Bahn uključuje izgradnju dviju dodatnih pruga između Frankfurta, Maintala i Hanaua, sjeverno od rijeke Majne. Riječ je o jednom od najvažnijih projekata proširenja željezničke mreže i kapaciteta u prometnom čvorištu Frankfurt (Majna).

Izdvojeni članak

Sve je moguće: Kako je Kina u samo nekoliko godina došla do ponajbolje željeznice na svijetu

Povećanje kapaciteta lokalnog prijevoza pridonijet će boljoj integraciji regije Rajna-Majna, omogućujući sustavu da u budućnosti bolje odgovori na potrebe stanovništva i klimatske ciljeve. Putnici koji svakodnevno putuju na posao mogu očekivati veću pouzdanost, udobnost i točnost.

Zahvaljujući znatnim ulaganjima savezne i pokrajinske vlade, projekt donosi zamjetna poboljšanja lokalnog i međugradskog prijevoza, ne samo na izravno pogođenoj trasi, već i u širem kontekstu njemačke željezničke mreže. Implenia ovim projektom potvrđuje svoju stručnost u izgradnji tunela, niskogradnji i specijalističkom temeljenju.

Nordmainische S-Bahn | Foto: Implenia

Tunelske cijevi u srcu grada

Projekt uključuje više građevinskih faza: izgradnju glavne građevinske jame Trog, iskope za podzemnu stanicu, pomoćne jame i razne pripadajuće objekte. Posebno izazovan dio odnosi se na bušenje dviju tunelskih cijevi ukupne duljine oko 1,2 kilometra, za što će se koristiti suvremeni strojevi za tuneliranje.

Zbog lokacije u gusto izgrađenom gradskom središtu i visokih zahtjeva održive gradnje, Implenia će provesti i zahtjevne temeljačke radove. Završetak projektne dokumentacije očekuje se do kraja 2025., početak radova planiran je za početak 2026., a završetak do 2031. godine.

– Održavanje i razvoj funkcionalne prometne infrastrukture ključno je za održivi razvoj naših gradova. Vrlo sam zadovoljan što Implenia može doprinijeti poboljšanju javnog prijevoza u gusto naseljenoj regiji Rajna-Majna, izjavio je Edwin Scherer, voditelj građevinskog odjela tvrtke Implenia.

Nordmainische S-Bahn | Foto: Implenia

Proširenje S-Bahna i u Münchenu

Sličan projekt paralelno se odvija i u Münchenu, gdje je Implenia u konzorciju s tvrtkom HOCHTIEF (u omjeru 50:50) dobila ugovor za izgradnju istočnog dijela druge gradske željezničke jezgre – poznate kao Zweite Stammstrecke. Ugovor obuhvaća radove na novoj podzemnoj stanici München-Ost (Ostbahnhof) te gradnju dviju tunelskih cijevi koje će povezivati Marienhof i Ostbahnhof. Dionica je duga oko tri kilometra, a uključuje i izgradnju evakuacijske galerije, više spojnih struktura između glavnih tunela, niz okana i galerija te betonsku školjku za novi podvožnjak kod postojeće postaje. Vrijednost projekta procjenjuje se na nekoliko stotina milijuna eura, a radovi bi trebali započeti u lipnju 2025. i završiti do svibnja 2033.

Zbog složenih geoloških uvjeta i lokacije u središtu grada, projekt će zahtijevati napredno tuneliranje, specijalna temeljenja i precizno planirane radove u niskogradnji. Poseban izazov predstavlja izvođenje radova uz neprekinuti željeznički promet kroz jedno od najvećih prometnih čvorišta u Njemačkoj. Za učinkovito upravljanje projektom planirana je primjena BIM tehnologije i Lean metoda građenja, kako bi se osigurala optimalna provedba radova u tehnički i logistički zahtjevnim uvjetima, navodi se na službenoj stranici Implenije.

Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap