Za ovu autocestu sve je kasnilo, a sada se napokon otvaraju ponude za posao ‘težak’ 200 milijuna eura
Nastavlja se priča o izgradnji dviju novih dionica autoceste A7. Nakon godinu dana čekanja, napokon se otvaraju ponude potencijalnih izvođača radova. Riječ je o dionici od Križišća do Jadranova, vrijednoj 110 milijuna eura, te o dionici od Jadranova do Selca, vrijednoj čak 200 milijuna eura. Zanimljivo je da je rok za otvaranje ponuda do sada pomican čak pet puta, i to zbog velikog broja upita potencijalnih izvođača radova. Uz to, cijeli projekt kasni i zbog zastoja u izradi te ishođenju projektne i građevinske dokumentacije. Također, valja naglasiti da je projekt poprilično izazovan jer se nalazi na prostoru kojim se protežu čak tri tunela. Rok za izvođenje radova je trideset mjeseci, odnosno dvije i pol godine od uvođenja izvođača u posao.

Autocesta, ilustracija | foto: Vlada Republike Hrvatske
Napokon se otvaraju ponude za izgradnju dviju dionica autoceste A7 na trasi od Križišća do Selca, piše novilist.hr. Kako su potvrdili iz Hrvatskih autocesta, službene ponude trebale bi biti otvorene u utorak, 18. ožujka, dok bi početak radova trebao početi u četvrtom kvartalu ove godine.
Riječ je o dvama dionicama – ona od Križišća do Jadranova dugačka je 5,2 kilometra i procijenjena vrijednost je 110 milijuna eura, dok je dionica od Jadranova do Selca dugačka 12,3 kilometra i procijenjena na velikih 200 milijuna eura. Zanimljivo je da je rok za otvaranje ponuda do sada pomaknut čak pet puta, i to zbog nekoliko stotina pitanja potencijalnih izvođača radova na koja je HAC morao odgovoriti u zakonom propisanim rokovima.
Stotine upita i kašnjenje dozvole
Nije riječ o čudnoj ili neobičajenoj situaciji. Primjerice, Grad Zagreb je za projekt u Kranjčevićevoj zaprimio preko 500 upita od potencijalnih izvođača radova, dok je početak gradnje cesta za Pelješki most kasnio iz istih razloga. Kako je izjavio predsjednik uprave HAC-a, Boris Huzjan, do kraja prošle godine pristiglo im je više od 250 upita.
No, to nije jedini razlog kašnjenja. Prema neslužbenim informacijama, cijeli projekt kasni i zbog zastoja u izradi te ishođenju projektne i građevinske dokumentacije. Primjerice, lokacijska dozvola za projekt izdana je tek sredinom prošlog mjeseca. Huzjan je u razgovoru za Novi list u listopadu prošle godine najavio da će lokacijska dozvola – koja je već tada kasnila – biti izdana najkasnije do kraja 2024. Kašnjenje je opravdao produženim postupkom izrade Studije utjecaja na okoliš, koja je umjesto 2023. završena tek potkraj veljače prošle godine.
Prema propozicijama natječaja, rok za izvođenje radova iznosi trideset mjeseci, odnosno dvije i pol godine od uvođenja izvođača u posao. Time bi dvije dionice između Križišća i Selca mogle biti izgrađene najranije sredinom 2028. godine. Cijela trasa prolazit će kroz zahtjevan, brdovit teren sa strmim padinama koje se spuštaju prema moru. Zbog toga će biti nužna izgradnja određenog broja objekata, uključujući tunele i vijadukte.
Na trasi čak tri tunela
Trasa predmetne dionice autoceste započinje tunelom (2.060 metara) uz jugozapadni rub naselja Križišće, a potom se pruža morskom padinom iznad Jadranova, na 1.300 – 1.500 metara od obale. Između trećeg i desetog kilometra prati državnu cestu DC8 na udaljenosti od 300 – 700 metara. U osmom kilometru prolazi tunelom Lokvica Sopaljska (590 metara).
Slijedi vijadukt Veprenica (270 metara), nakon kojeg trasa prolazi zaleđem Crikvenice kroz tri tunela: Crikvenica 1 (1.175 metara), Crikvenica 2 (670 metara) i Crikvenica 3 (1.210 metara). Između prvih dvaju tunela planiran je most Dubračina, visok čak 100 metara. Dalje kroz zaleđe Selca predviđen je vijadukt Selce (295 metara) i čvor Selce, koji povezuje autocestu s Vinodolskom dolinom, o čemu smo više pisali ovdje.
Rok izgradnje autoceste Križišće – Žuta Lokva službeno ostaje 2030., no kašnjenja dovode taj rok u pitanje. Trenutno se gradi samo dionica Selce – Povil, ali kao brza cesta s dva traka. Na njoj su već probijene obje cijevi tunela Zagori, izvedeni zemljani radovi i podignuti potporni stupovi vijadukta Ričina. Završetak je planiran za drugu polovicu iduće godine.
Što je s obilaznicom?
Radovi na obilaznici službeno su započeli prije tri godine, dok je završetak planiran početkom sljedeće godine. Obilaznici će biti moguće pristupiti s Jadranske magistrale, i to kod Selca i nakon Povila, kao i s prometnica koje vode prema zaleđu Crikvenice i Novog Vinodolskog. Početkom ove godine trebao je biti i raspisan natječaj za izgradnju preostalih dviju traka na ovom dijelu autoceste koji je dug oko 6,5 kilometara.
Gradnja dodatnih dvaju kolničkih traka, prema procjenama HAC-a, trebala bi trajati dosta kraće od izgradnje prvih dviju, jer su već odrađeni glavni zemljani radovi i probijen je tunel. Na ovoj dionici planira se graditi i vijadukt Ričina, dug više od kilometra i visok oko 50 metara na najvišoj točki. Trenutno je u izradi projektna dokumentacija za dionicu od Povila do Senja, a natječaj za tu izgradnju trebao bi biti raspisan do kraja ove godine ili početkom iduće. Riječka obilaznica dobiva važan čvor, više o svemu pročitajte ovdje.