Pretraga

Zaključena javna rasprava o cestovnom megaprojektu u Dubrovniku, građani otvoreno protiv gradnje

A- A+

Upravni odjel za zaštitu okoliša i komunalne poslove Dubrovačko-neretvanske županije u kolovozu je uputio je u javnu raspravu Studiju o utjecaju na okoliš ceste Dubrovnik-Zračna luka Čilipi. Javna rasprava upravo je zaključena, a Dubrovčani u rekli jasno i glasno ‘NE’ realizaciji ovoga projekta jer smatraju kako bi uvelike ugrozila prirodno okruženje Srđa. Uz napomenu kako je riječ o nepotrebnom potezu za koji postoje praktičnije alternative.

Dubrovnik

Dubrovnik | foto: Freepik, wirestock

Dubrovčani su od prve najave projekta uvelike protiv njegove realizacije. Tvrde kako bi nova prometnica uvelike ugrozila prirodno okruženje Srđa. I to, ističe se – nepotrebno s obzirom na to da postoje praktičnije alternative za razvoj cestovnih pravaca na ovome području. U ovome kontekstu spominje se razvoj starog puta od Orsule koji bi uz izgradnju samo jednog podvožnjaka mogao Dubrovnik spojiti na cestu D8.

Postoji i velika zabrinutost za ugrozu prirodno okruženje Srđa, prije svega zbog tunela. Obrazlaže se kako je planiran tunel kroz Srđ nepotreban, te da prolazi ugroženim krajobrazom.

Izdvojeni članak

Aglomeracija Dubrovnik: 4 naselja dobivaju 3,1 milijun eura vrijedan sustav odvodnje i vodovoda

Burno na javnom izlaganju

Svoje su nezadovoljstvo građani glasni izrazili na Javnom izlaganje o Studiji koje je održano 5. rujna u zgradi kampusa Sveučilišta u Dubrovniku gdje su stigli uz zvižduke i noseći transparente. Tamo ih dočekao Mario Pokrivač iz tvrtke Dvokut – Ecro koji je predstavio Studiju utjecaja na okoliš.

Građani su nakon izlaganja postavili niz pitanja vezanih uz zaštitu od buke, ugrozu okoliša i kulturno-povijesnih građevina, te su izrazili sumnju na ispravnost tehničke izvedbe studije. Ovom prilikom je gradski pročelnik, Božo Benić, rekao i kako Grad Dubrovnik ne podržava projekt, te smatra velikim propustom što Studija nije ispitala drugu varijantu koja je bila predložena Prostornim planom.

Dubrovnik nova cesta

dubrovnik nova cesta | foto: Dvokut Ecro

Izgradnja 4 tunela, 11 vijadukata

Prema podatcima iz tehničkog sažetka Studije koju je izradila tvrtka Dvokut Ecro, prometnica Dubrovnik istok – zračna luka Čilipi približne je duljine 27 kilometara. Trasa je uglavnom položena na ‘višim kotama’, te prolazi iznad naselja preko nepristupačnog brdovitog terena. Na području kojim prolazi projektirana cesta nije razgranata mreža prometnica, ali ima značajan broj bujica i klanaca. Zbog toga je planirano da glavna trasa sadrži po jedan most i podvožnjak, 4 tunela, 11 vijadukata i 31 cestovni propust.

Izgradnja prometnice previđena je u četiri faze. Prva faza obuhvaća dio prometnica i objekata na istočnoj strani mosta dr. Franje Tuđmana, s pripadajućim čvorištima na državnim cestama te tunel Gruž. Druga faza obuhvaća glavnu trasu s čvorištima i pripadajućim spojnim cestama od čvora Dubrovnik zapad do čvora Dubrovnik istok. Treća faza podrazumijeva izgradnju spojne ceste od čvora Ilijina glavica do čvora Dubrovnik istok i glavne trase planirane ceste s pripadajućim spojnim cestama i čvorištima od čvora Dubrovnik istok do čvora Cavtat. U posljednjoj, četvrtoj fazi trebala bi se graditi brza ceste od čvora Cavtat do čvora Čilipi.

Dubrovnik dobiva novi Dom za starije i nemoćne, pogledajte ovdje kako će izgledati.

Copy link
Powered by Social Snap