Pretraga

Svi žele prodati ili iznajmiti nekretninu brže i za bolju cijenu, a ne znaju za ovaj trik

A- A+

Home staging je usluga uređenja i dekoriranja nekretnina kako bi se iste prodale ili iznajmile brže i za bolju cijenu. No, koliko god da ova usluga olakšava život svima koji prodaju ili iznajmljuju nekretnine, riječ je o relativnom novom konceptu s kojim Hrvati još nisu dovoljno upoznati. Zato nam je vlasnica agencije za nekretnine i stručnjakinja za home staging Jasminka Fišer Gavranović objasnila sve o ovom pojmu.

Jasminka Fišer Gavranović / foto: Privatna arhiva

Jasminka je vlasnica agencije Alfa nekretnine u Vodicama. Prije 20 godina se iz Zagreba s obitelji preselila u Vodice gdje je sa suprugom otvorila agenciju za nekretnine koja aktivno posluje već 18 godina. Jako voli svoj posao i sve što je vezano uz njega. Svojevremeno je čak sudjelovala kao domaćin popularne američke TV emisije House Hunters International, gdje se prikazuje kako se kupuju nekretnine u raznim dijelovima svijeta.

– Snimali smo u Vodicama i bila je to odlična reklama za Hrvatsku, a ujedno i za moju agenciju, prisjeća se Gavranović.

Dječja soba prije home staginga / foto: Privatna arhiva

Dječja soba poslije home staginga / foto: Privatna arhiva

Vani je home staging najnormalnija stvar

Kako je veliki fan razno raznih stranih emisija o nekretninama i uređenju nekretnina da bi se brže prodale, tako je odlučila sama vidjeti bi li uređenje za prodaju funkcioniralo i kod nas. Nakon dosta istraživanja shvatila je da je to vani cijela jedna industrija, s ogromnim brojem firmi koje se time vrlo uspješno bave.

U inozemstvu je naime posve normalno da se prije davanja nekretnine u prodaju agencijama, angažira profesionalac koji će nekretninu urediti i dekorirati posebnim tehnikama i tek onda se ista daje u prodaju. Radi se o novoj tehnici uređenja i dekoriranja koja se zove home staging.

– Ja sam još 2014. godine završila obuku na engleskom jeziku i dobila diplomu ‘Certified Home Staging and Property Styling Professional’, a svoju djelatnost home staginga unutar agencije Alfa nekretnine sam nazvala Alfa dizajn, ističe Gavranović.

Spavaća soba prije home staginga / foto: Privatna arhiva

Spavaća soba poslije home staginga / foto: Privatna arhiva

Home staging funkcionira

Jasminka naglašava da je ona prvenstveno licencirani agent za nekretnine, a home staging je dodatna usluga koju pruža svojim klijentima. Naime, u svom dugogodišnjem radu u prodaji nekretnina se nagledala svakakvih prostora, te je smatrala da novim saznanjima može pomoći prodavateljima nekretnina da svoju nekretninu prodaju brže, a možda i za bolju cijenu.

– Spomenut ću primjer iz perioda kada su se nekretnine puno teže i sporije prodavale. Dakle radilo se o jednom prostranom stanu u potkrovlju stare kamene kuće u centru jednog dalmatinskog mjesta. Stan je bio potpuno renoviran, ali uređenje nije bilo potpuno i što bi mi rekli nije imalo ono ‘nešto’. Prodavatelj je svoju nekretninu dao u četiri agencije uključujući i nas, te smo ju svi aktivno oglašavali. Ta nekretnina je bila u prodaji više od tri godine, a mi smo u cijelom tom periodu vodili svega troje klijenata koji su uglavnom pokušavali spustiti cijenu, te jednostavno nismo uspijevali u prodaji, prisjeća se Gavranović

Izdvojeni članak

Hrvatska tek dvadeseta po rastu cijena nekretnina u Europskoj uniji, susjedna zemlja druga

Kada ju je prodavatelj već pomalo očajan upitao: ‘Što da napravim da se ta nekretnina brže proda?’, odgovorila je da bi možda trebali promijeniti strategiju prodaje i predložila je home staging. Kako je tek počinjala s tom djelatnošću, bojažljivo mu je objasnila o čemu se radi. Mđutim on je bio ugodno iznenađen što tako nešto uopće postoji kod nas i odmah prihvatio ponudu.

– Nakon mog angažmana, uređenja i dekoriranja nekretnine, potencijalni kupci su počeli više zvati i dogovarati termine za pregled. Moram reći da je dotičnu nekretninu išla pogledati, između ostalih, i jedna vrlo poznata osoba, što je meni zaista imponiralo. Uglavnom, vodili smo ukupno 12 klijenata da ju vide i prodana je u tri mjeseca za cijenu koja je tražena. Za tadašnje doba je to vrlo brzo i svi smo bili sretni i zadovoljni. To mi je nekako najdraži projekt kojeg sam odradila, ističe Gavranović.

Dnevna soba prije home staginga / foto: Privatna arhiva

Dnevna soba poslije home staginga / foto: Privatna arhiva

Njoj je ovaj posao užitak, a drugima spas

Za sada ju najčešće angažiraju vlasnici čije nekretnine dugo stoje na tržištu neprodane i koji su već nekoliko puta spuštali cijenu, zatim oni sa zastarjelim unutarnjim uređenjem svojih nekretnina. U zadnje vrijeme i vlasnici nekretnina koji su prezaposleni, a uviđaju da angažman oko uređenja iziskuje mnogo truda i vremena.

– Na kraju su svi izuzetno zadovoljni transformacijom i novim izgledom njihove nekretnine, a naročito brzinom prodaje bez spuštanja cijene. Nažalost još nisam imala iskustva, a to mi je velika želja, da me angažira neki investitor za potpuno nove stanove ili kuće koji želi da mu to budu ogledne, pokazne i luksuzne nekretnine, otkriva Gavranović.

Mood board – blue gold home staging inpiration / foto: Privatna arhiva

Mood board – green beige home staging inspiration / foto: Privatna arhiva

Home staging nije isto što i dizajn interijera

Home staging je nešto novo na našim prostorima, pa ova stručnjakinja za nekretnine kaže kako bi mogla nabrojati na prste jedne ruke kolegice koje se bave ovom djelatnošću u Hrvatskoj. Ipak, čini joj se da se polako probijaju na tržištu i promoviraju ovaj novi trend uređenja.

– Da ne bi bilo zabune, moram naglasiti da home staging nije isto što i dizajn interijera jer se dizajn interijera koncentrira na uređivanje prostora prema osobnom ukusu, željama i potrebama klijenta, dok je cilj home staginga sasvim suprotan. Home stagingom se treba koncentrirati na opremanje i uređenje na način da nekretnina bude privlačna najvećem mogućem broju potencijalnih kupaca, čime postižemo da ju prodamo brže i nerijetko za veću cijenu, objašnjava Gavranović.

Home staging je ustvari osmišljena, sistematska i koordinirana metodologija pripreme nekretnine za prodaju i najam na tržištu nekretnina. To je ujedno i umjetnost uređenja i dekoriranja nekretnina gdje se u njenoj prezentaciji ističu njene najbolje karakteristike i kvalitete, dok se ono manje dobro stavlja u drugi plan.

Spavaća soba prije home staginga / foto: Privatna arhiva

Spavaća soba poslije home staginga / foto: Privatna arhiva

Dobre fotografije su ključan dio home staginga

Kao što znate, kupac svaku nekretninu prvo vidi iz svoje fotelje na nekom od internetskih oglasnika i to isključivo preko fotografija. Te fotografije su vrlo važne jer je to prvi dojam koji potencijalni kupac stječe. Zato nekretnina na fotografiji treba biti uredna i privlačna, te se tako treba izdvojiti od konkurencije i drugih oglasa. Ako kupca nije privukla fotografija, samo će skrolati dalje dok mu neka lijepo uređena i fotografirana nekretnina ne privuče pažnju.

Potencijalni kupac želi na fotografijama vidjeti nekretninu u kojoj vidi sebe i stil života koji mu se dopada. Kada vidi lijepo uređenu nekretninu na fotografiji, bit će više poziva i više pregleda nekretnina, te je tako veća mogućnost za bržu prodaju.

– Lijepo uređene nekretnine se uvijek prodaju brže. Kad takvu nekretninu kupac vidi uživo, svoju odluku o kupnji donosi u prvih nekoliko sekundi, ističe Gavranović.

Kupaonica prije home staginga / foto: Privatna arhiva

Kupaonica poslije home staginga / foto: Privatna arhiva

Za kvalitetu fotografije ipak je presudno uređenje

Ova stručnjakinja smatra da bi prodavatelji nekretnina trebali malo više pažnje posvetiti uređenju kod prezentacije nekretnine. Naime, živjeti u nekretnini po svojim željama nije isto što i pripremiti ju za prodaju da se svidi kupcima.

– To isto vrijedi i za najam nekretnina, mada sam primijetila da se iznajmljivači više trude oko fotografija za najam nego prodavatelji oko fotografija za prodaju, dodaje Gavranović.

Ponekad prodavatelji jednostavno imaju previše nepotrebnih stvari u prostoriji, pa je tada potrebno osloboditi prostor od viška dekoracije i namještaja ili sve samo pravilno preraspodijeliti po prostorijama. Negdje je potrebno samo uskladiti boje, jer obično bude ili prešareno ili pretamno i naravno treba uskladiti stil uređenja.

Možda je negdje samo potrebno dodati neku lampu ili jastučić ili vazu s cvijećem. Često je potrebno i kupiti poneki komad namještaja ili dekoracije. Sve u skladu s budžetom za koji se radi.

– Ima tu puno detalja o kojima mi brinemo, od analize i mjerenja prostora, preko traženja i odabira dekoracije, narudžbe, kupovine, organiziranja dostave pa sve do kompletne postave i fotografiranja. Nekretninu za prodaju ili najam treba skladno urediti i upakirati u dobar proizvod da bi se mogao postići cilj, a to su dobra cijena i brza prodaja, objašnjava Gavranović.

Izdvojeni članak

Decollective – studio za uređenje interijera koji utire put novim trendovima na ovom području!

Uzmite ovaj savjet u obzir

Razmišljate li o usluzi home staginga uzmite u obzir ovaj osnovni savjet koji bi Jasminka svima dala.

– Pospremite i očistite detaljno nekretninu kao da dočekujete goste, maknite sve nepotrebne i osobne stvari iz vidokruga i osvijetlite prostor. Ako niste zadovoljni onim što ste napravili i niste sigurni da sve možete odraditi sami, a htjeli bi brzu prodaju, svakako angažirajte home stagera prije davanja nekretnine u prodaju agencijama, savjetuje Gavranović.

Letak za jednu od Jasminkinih prezentaciju / foto: Privatna arhiva

Svakako treba reći i to da se Jasminka konstantno trudi da ovu novu djelatnost propagira na razne načine pa je čak organizirala i besplatne prezentacije za sve one koje to zanima.

Jasminka drži prezentaciju / foto: Privatna arhiva

Copy link
Powered by Social Snap