Kukuruzni labirint: Krajobrazna arhitektura u službi zabave i turizma
Treću godinu za redom, u blizini Ivanić-Grada otvoren je kukuruzni labirint s folklornim motivom, uzorkom s narodne nošnje. Na površini od jednog hektara kreirala ga je krajobrazna arhitektica, Kristina Komšo. Labirint promiče održivi oblik turizma koji se temelji na prirodnim resursima i lokalnoj zajednici, smanjujući negativan utjecaj na okoliš i povećavajući svijest o važnosti očuvanja prirode. U njemu je pravi užitak izgubiti se, a poseban je doživljavaj i promatrati ga iz visine.
Kukuruzni labirint u Posavskim Bregima je sezonska atrakcija u okolici Ivanić-Grada koja se sastoji od velikih polja kukuruza kroz koja su izrezane staze, tvoreći složeni sustav puteva i skretanja. Posjetitelji se mogu kretati kroz ove staze pokušavajući pronaći izlaz, što stvara doživljaj nalik na igru.
Cilj projekta je podrška održivom razvoju turizma u ruralnom području koji uključuje lokalnu zajednicu, pruža posjetiteljima inovativno iskustvo i direktan kontakt s prirodom. Osim što privlači velik broj posjetitelja u ruralna područja koja inače možda ne bi bila turistička odredišta, labirint ima i edukativnu vrijednost.
Labirint promiče održivi oblik turizma koji se temelji na prirodnim resursima i lokalnoj zajednici, smanjujući negativan utjecaj na okoliš i povećavajući svijest o važnosti očuvanja prirode, a važan je alat za diverzifikaciju same turističke ponude.
Zahtjevna izvedba
Osmišljavanje i izrada labirinta trajala je nekoliko mjeseci, a obuhvatila je stvaranje nacrta krajobraznog arhitekta, geodetske izmjere, formiranje staza i uređivanje, osmišljavanje igre, te na kraju promocija i valorizacija te dizanje destinacije kroz dodatnu ponudu.
Projektantica Kristina Komšo, krajobrazna arhitektica, preuzela je uzorak labirinta s breške nošnje ‘skovačkoga’ koja potječe s početka 20 stoljeća, a iscrtana je i osmišljena u Zaklepici, u Posavskim Bregima. Sama nošnja je prebrana na tkalačkom stanu, ali sa više različitih boja i od tuda i sam naziv nošnje.
Zanimljiva igra
Kako bi labirint bio još atraktivniji, ovogodišnju igru ‘Uhvati zločinca i spasi Posavske Brege’ osmislila je Katarina Matkerić inspirirana posavskim pasminama (konj, kokoš, pas i guska), baštinskim elementima i povijesnim događajima iz 19. stoljeća. Skeniranjem QR koda ulazi se u igru koja posjetitelje vodi kroz labirint, uz koju će naučiti zanimljive priče iz ovog kraja koje sigurno nisu znali.
Labirint je besplatan te otvoren za sve posjetitelje svakog dana. Ostat će otvoren do početka studenog, tj. do vremena kad je predviđeno branje kukuruza. Tijekom mjeseci mijenjat će boju, od sadašnje jarke zelene do smeđe.
Pogledajte ovdje gradski tepih od cvijeća i doznajte kako hortikultura ima moć transformirati doživljaj arhitekture.