Gradilište čvora Orehovica: Zahtjevna montaža čeličnog nadvožnjaka od 190 tona
Rekonstrukcija i dogradnja čvora Orehovica ulazi u završnu fazu. Posla je još puno, no proteklih je dana ovdje obavljen jedan velik i važan zahvat – montaža nadvožnjaka od dva čelična elementa ukupne težine 190 tona. Priprema montaže obavljena je na tlu s obje strane prometnice, a potom su dijelovi u zraku spojeni uz pomoć velikih dizalica. Posao je obavljen u dvije faze, sa zatvaranjem prometnice, a nije bilo ni malo lako.

čvor Orehovica | foto: screen shot You Tube
Čvor Orehovica koji spaja autoceste A6 i A7 gradilište je koje polako, ali sigurno ide u zalaz. No, trenutačno je u punom pogonu, prije nekoliko dana završena je montaža nadvožnjaka. Zahvat je izveden u dvije faze, a zahtijevao je zaustavljanje prometa na obje prometnice. Sada vizurom ovoga gradilišta apsolutno dominira plava, čelična konstrukcija koja je jasan znak kako se ovaj veliki projekt bliži kraju.

čvor Orehovica | foto: screen shot You Tube
Zahtjevan proces
Dijelovi konstrukcije na gradilištu su od kraja 2024. godine, a tu su dopremljeni iz proizvodne hale Zagreb-montaže u Šibeniku, uz napomenu kako je procesu proizvodnje sudjelovao i GP Krk. Potom se za montažu čekao završetak pripremnih radova i povoljni vremenski uvjeti.
– Predmontaža je izvedena na zemlji, a sama priprema je trajala pet do šest sati, dok je za podizanje bilo potrebno 15 do 30 minuta po elementu, rekao je pomoćnik direktora za građenje i izvanredno održavanje HAC-a, Sanjin Velebit Pešut za riportal.net.hr, te dodao kako je riječ o dva, tzv. ‘roštiljna’ čelična segmenta od kojih je jedan težine 90, a drugi 100 tona.

čvor Orehovica | foto: screen shot You Tube

čvor Orehovica | foto: screen shot You Tube
Prednosti nove prometnice
Radovi na čvoru Orehovica, vrijedni su približno 7,4 milijuna eura, investitor je tvrtka Hrvatske autoceste, a izvođači radova Zagreb-montaža i GP Krk. Gradilište je otvoreno u studenom 2023. godine kada izvođač uveden u posao. Sve bi trebalo biti gotovo do ljeta, uz napomenu kako se čvor neće otvarati u fazama, već tek kada apsolutni svi radovi budu završeni.
Istaknuto je i kako će otvaranje čvora Orehovica donijeti nekoliko prednosti za Rijeku. Jedna od najvažnijih je aktivacija novog kraka prometnice kojom će se moći iz smjera Banskih vrata, odnosno s Delte ili s obale lakše kretati prema unutrašnjosti. Riječ je o, kako kaže Pešut, pozitivnoj redistribuciji prometa.
Također, Riječani će dobiti i novi izlazi s Orehovice prema Banskim vratima i gradu. Riječ je o rekonstrukciji koja je izlaz promaknuti bliže u smjeru Zagrebu što će bitno olakšati prestrojavanje na segmentu koji je često bi poprište ozbiljnih prometnih nezgoda.

čvor Orehovica | foto: screen shot You Tube
Doznajte ovdje sve detalje o milijunskim ulaganjima u istarske ceste u 2025. godini.