Gradilište čvora Orehovica: Zahtjevna montaža čeličnog nadvožnjaka od 190 tona
Rekonstrukcija i dogradnja čvora Orehovica ulazi u završnu fazu. Posla je još puno, no proteklih je dana ovdje obavljen jedan velik i važan zahvat – montaža nadvožnjaka od dva čelična elementa ukupne težine 190 tona. Priprema montaže obavljena je na tlu s obje strane prometnice, a potom su dijelovi u zraku spojeni uz pomoć velikih dizalica. Posao je obavljen u dvije faze, sa zatvaranjem prometnice, a nije bilo ni malo lako.
Čvor Orehovica koji spaja autoceste A6 i A7 gradilište je koje polako, ali sigurno ide u zalaz. No, trenutačno je u punom pogonu, prije nekoliko dana završena je montaža nadvožnjaka. Zahvat je izveden u dvije faze, a zahtijevao je zaustavljanje prometa na obje prometnice. Sada vizurom ovoga gradilišta apsolutno dominira plava, čelična konstrukcija koja je jasan znak kako se ovaj veliki projekt bliži kraju.
Zahtjevan proces
Dijelovi konstrukcije na gradilištu su od kraja 2024. godine, a tu su dopremljeni iz proizvodne hale Zagreb-montaže u Šibeniku, uz napomenu kako je procesu proizvodnje sudjelovao i GP Krk. Potom se za montažu čekao završetak pripremnih radova i povoljni vremenski uvjeti.
– Predmontaža je izvedena na zemlji, a sama priprema je trajala pet do šest sati, dok je za podizanje bilo potrebno 15 do 30 minuta po elementu, rekao je pomoćnik direktora za građenje i izvanredno održavanje HAC-a, Sanjin Velebit Pešut za riportal.net.hr, te dodao kako je riječ o dva, tzv. ‘roštiljna’ čelična segmenta od kojih je jedan težine 90, a drugi 100 tona.
Prednosti nove prometnice
Radovi na čvoru Orehovica, vrijedni su približno 7,4 milijuna eura, investitor je tvrtka Hrvatske autoceste, a izvođači radova Zagreb-montaža i GP Krk. Gradilište je otvoreno u studenom 2023. godine kada izvođač uveden u posao. Sve bi trebalo biti gotovo do ljeta, uz napomenu kako se čvor neće otvarati u fazama, već tek kada apsolutni svi radovi budu završeni.
Istaknuto je i kako će otvaranje čvora Orehovica donijeti nekoliko prednosti za Rijeku. Jedna od najvažnijih je aktivacija novog kraka prometnice kojom će se moći iz smjera Banskih vrata, odnosno s Delte ili s obale lakše kretati prema unutrašnjosti. Riječ je o, kako kaže Pešut, pozitivnoj redistribuciji prometa.
Također, Riječani će dobiti i novi izlazi s Orehovice prema Banskim vratima i gradu. Riječ je o rekonstrukciji koja je izlaz promaknuti bliže u smjeru Zagrebu što će bitno olakšati prestrojavanje na segmentu koji je često bi poprište ozbiljnih prometnih nezgoda.
Doznajte ovdje sve detalje o milijunskim ulaganjima u istarske ceste u 2025. godini.