Pretraga

Kod susjeda probijen najduži tunel, brži put do Sarajeva, ali i više od toga

A- A+

Koridor 5c koji povezuje Budimpeštu i Ploče po cijeloj dužini ima brdo aktivnih gradilišta. Neka napreduju brže, druga sporije, no s tako velikim projektom njegovo završavanje uistinu je proces. Jednim dijelom koridor prolazi kroz BiH, a na tom je dijelu u tijeku izgradnja autoceste duge 330 kilometara. Kraj radova ne očekuje se skoro, ali je ovaj tjedan svečano obilježeno probijanje najdužeg tunela u državi koji će skratiti put do Sarajeva.

tunel Golubinja | Foto: YouTube screenshot

Koridor 5c koji povezuje Budimpeštu i Ploče na jednom dijelu prolazi kroz Bosnu i Hercegovinu. U svibnju 2023. godine objavljeno je kako je Europska unija za izgradnju ceste na dijelu koridora u BiH osigurala dodatnih 43,8 milijuna eura i to kako bi ubrzala proces gradnje koji je ionako dugotrajan. Na jednoj dionici koridora u srijedu je probijen tunel Golubinja dug 3.610 metara koji će ubrzati put do Sarajeva.

Izdvojeni članak

Spajanje Sarajeva na Koridor V c, izgradnja zadnje dionice u niskom startu

Autocesta koja prolazi koridorom trebala bi biti duga oko 330 kilometara, a njena je vrijednost procijenjena na više od četiri milijarde eura. Gradi se već više od 20 godina, a prošle godine po prvi put se konkretnije govorilo o završetku radova. No, kraj radova očekuje se tek za nešto više od pet godina. EU je, spomenuli smo, dodijelila sredstva kako bi se izgradnja autoceste dodatno ubrzala.

Unutar projekta koji se smatra najvažnijim infrastrukturnim projektom u povijesti BiH, na Koridoru 5c u tijeku su za promet vrlo važni radovi. Na području općine Žepče u sklopu dionice autoputa na Koridoru ukupne dužine 5,5 kilometara radi se na najdužem cestovnom tunelu na prostoru Bosne i Hercegovine, koji je ovaj tjedan konačno probijen. Iskopavanje je izvela tvrtka Cengiz insaat Sanayi ve Ticaret A.S iz Turske, prenosi biznisinfo.ba.

Za tunel koji je probijen između Zenice i Žepča se očekuje da će znatno skratiti put od Sarajeva prema sjeveru BiH, budući da više neće biti potrebno ići kanjonom. Vrijednost ugovorenih radova iznosi oko 251 milijun eura, a dok je u srijedu svečanom ceremonijom proslavljen proboj tunela, završetak svih radova na tunelu planiran je za polovicu 2025. godine. Dok se u potpunosti spojen koridor 5c u BiH očekuje na ljeto 2026.

Kako izgleda gradilište zadnjih pet kilometara koridora kroz Hrvatsku pogledajte ovdje.

Copy link
Powered by Social Snap