Kongo gradi luku vrijednu 1,2 milijarde dolara u blizini prirodnog rezervata
Kreće izgradnja brodske luke u Demokratskoj Republici Kongo vrijedna 1,2 milijarde dolara. Grade ju emiratska multinacionalna tvrtka DP World i Vlada DR Konga, a dovršena bi trebala biti 2025. godine. Luka imena Banana zaprimat će velike brodove i utjecati na bolju međunarodnu povezanost Konga, koji je najveći proizvođač kobalta na svijetu.

Luka u Hamburgu | izvor: Pixabay
Gradi se zbog toga što more u susjednoj luci udaljeno 120 kilometara sjeverno od Banane nije dovoljno duboko da primi veća plovila iz Azije i Europe te se stoga teret u susjednoj luci Pointe-Noire mora prebacivati na manje brodove. Prva faza uključuje izgradnju 600 metara dugog mola s dubinom od 18 metara, a završit će se kroz godinu dana. Luka će godišnje obrađivati 322 tisuće kontenjera. Osim što će gradnja luke DR Kongu osigurati financijske uštede, pomoći će i u kontekstu uštede vremena pri distribuciji tereta, prenosi Port technology.
– Ovo je povijesni dan za Demokratsku Republiku Kongo. Naša vizija je razvijati luku Banana kako bi ideja pretvorbe Konga u regionalno trgovačko središte, što prije postala stvarnost, izjavio je predsjednik DR Konga Felix Tshisekedi nakon što je postavio kamen temeljac.

Félix-Antoine Tshisekedi i Sultan Ahmed bin Sulayem u trenutku sklapanja ugovora | izvor: DP World
Predstavnik grupe DP Worlda, sultan Ahmed bin Sulayem je izjavio kako će ‘Banana postati moderna luka svjetske klase koja će promijeniti stanje u DR Kongu’ te nadodao kako će izgradnja privući plovila iz Europe i Azije te će se time poboljšati pozicija Konga na međunarodnom tržištu.
Projekt smišljen u potpunoj tajnosti?
Banana Port se gradi u blizini prirodnog rezervata Mangrove, koji je dom brojnim ugroženim biljkama i životinjama, stoga mnogi ekolozi upozoravaju na negativne učinke gradnje. Iz afričke organizacije za zaštitu zviždača optužuju vladu DR Konga za pregovaranje bez propisanog javnog natječaja, prenosi Slobodna Dalmacija.
– Strateški važan projekt vrijedan više milijuna dolara planira se izgraditi u dijelu Demokratske Republike Kongo koji spada među ekološki najosjetljivija područja. Nezamislivo je da predsjednik Tshisekedi krene u realizaciju projekta koji je smišljen u potpunoj tajnosti, unatoč pozivima civilnog društva na transparentan proces, upozorio je upravitelj projektima u PPLAAF-u Gabriel Bourdon-Fattal.
Kongo je najveći proizvođač kobalta, svijet od Konga crpi čak 70% tog metala, koji je važan za proizvodnju magneta i električnih vozila.