Pretraga

Kreće gradnja 2,5 kilometara dugog tunela koji će preporoditi veliki hrvatski grad

A- A+

Sve je spremno za početak radova na velikom projektu Novi ulaz u Split’. Izvođač radova početkom idućeg tjedna otvara veliko gradilište najzahtjevnije sastavnice – tunela Kozjak. Sve bi trebalo niti gotovo u roku od 36 mjeseci, odnosno 2027. godine kada će prometovanje u Splitu doživjeti preporod.

cestovni tunel

cestovni tunel | foto: Freepik

U ponedjeljak započinje realizacija projekta spojne ceste čvor Vučevica na autocesti A1 koja je dio nove pristupne i izlazne ceste iz Trajektne luke Split te projekta Novi ulaz u Split – čvor Vučevica na A1 – tunel Kozjak – čvor na DC 8 – Trajektna luka Split. Ova bi prometnici trebala rasteretiti lokalne ceste, posebno u ljetnim mjesecima.

Izdvojeni članak

10 najdužih cestovnih tunela na svijetu – Betonske gromade koje probijaju granice i spajaju ljude

Izvođač radova  je tvrtka China Road and Bridge Corporation. Ugovor je vrijedan približno 93 milijuna eura, a ponuda ove kineske kompanije, koja je gradila i Pelješki most, odabrana je kao ekonomski najpovoljnija na javnom natječaju.

Izgradnja spojne ceste čvor 'Vučevica' na A1

Izgradnja spojne ceste čvor ‘Vučevica’ na A1 | foto: Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture

Spojna cesta Vučevica ukupne dužine 6,85 kilometara, a trasa obuhvaća tunel Kozjak, dug 2,5 kilometra, i cestu prema Jadranskoj magistrali dugu približno 4,3 kilometra. Tunel je projektiran kao jednocijevni s dvosmjernim prometom, te sa servisnom cijevi te 4,3 kilometra duge ceste prema magistrali u Kaštelima. Na magistrali će pak biti izgrađena tri nadvožnjaka, dva vijadukta i jedan cestovni prijelaz.

Vijadukt Vlačine bit će dug 151,5 metara i širok 15,6 metara, a Gaj će biti dug 225 metara i širok 14,35 metara. Što se tiče nadvožnjaka, prvo će se zvati Nakide 1, raspona 23 metra i širine 11,6 metara, Nakide 2 imat će rasponom od 17,2 metra i širinu od sedam metara, a Sibovica će imati raspon od 18,5 metara i širinu od sedam metara.

Projektom su predviđena još i dva prolaza odnosno propusta, te planinarski nathodnik. Također, gradit će se i zidovi za zaštitu od buke.

Doznajte ovdje tko gradi najbolje tunele, i to bez ikakve stručne kvalifikacije.

Copy link
Powered by Social Snap