Tko će urediti raskrižje na državnoj cesti koja spaja obalu? Jedina pristigla ponuda mogla bi biti preskupa
Na spoju grada Makarske s državnom cestom DC8 trenutno se prometuje četverokrakim raskrižjem s dvotračnim privozima iz svakog smjera. Zbog nezadovoljavajuće usluge raskrižja radi prevelike prometne opterećenosti traži se izvođač koji će izvesti zahvat deniveliranja dviju državnih cesta i županijske. Projektom će se postojeće zamijeniti raskrižje s pet privota, dok će denivelirani dio D8 s kontinuiranim prometom biti odvojen potpornim zidovima. Problem bi mogao biti što je za radove procijenjene vrijednosti 5 milijuna eura pristigla samo 2,5 milijuna skuplja Strabagova ponuda.
U Makarskoj se sprema denivelacija za grad iznimno važnog križanja državnih cesta DC8, DC512 i županijske ceste ŽC6197. Strateški značaj ove dužobalne prometnice krije se u tome što povezuje sjeverni i južni Jadran te se proteže od granice sa Slovenijom sve do granice sa Crnom Gorom.
Kako se na ovu cestu vežu svi ulazi u i izlazi iz gradova i ostalih mjesta na Jadranskoj obali, tako i Makarska te ostala mjesta s Makarske rivijere preko nje ostvaruju vezu s ostalim gradovima i općinama. Zbog križanja dviju državnih i županijske ceste istočni ulaz, odnosno izlaz iz Makarske opterećen je intenzivnim prometom, što rezultira nezadovoljavajućom razinom usluge raskrižja. Stoga se traži rekonstrukcija važnog križanja, no čini se da je na ovaj posao spreman samo Strabag, i to za 2,5 milijuna eura više u odnosu na procijenjeni iznos od 5 milijuna eura.
Nezadovoljavajuća usluga
Grad Makarska, kao i sva ostala mjesta na Makarskoj rivijeri svoju vezu s ostalim gradovima i općinama ostvaruje preko državne ceste D8 koja se proteže uz sjeveroistočni rub grada i gdje se mogu izdvojiti dva glavna ulaza u odnosno izlaza iz centra grada. To su: zapadni i istočni.
Radi križanja dviju državnih i županijske ceste istočni ulaz u, točnije izlaz iz grada Makarske opterećen je intenzivnim prometnim tokovima usluga tog raskrižja postaje nezadovoljavajuća. Trenutno se prometuje četverokrakim raskrižjem s dvotračnim privozima iz svakog smjera gdje je po jedan trak za kretanje ravno i desno i jedan dodatni trak za skretanje lijevo, dok promet regulira svjetlosna signalizacija.
– Planirani zahvat je izrada deniveliranog raskrižja državnih cesta D8 i D512 te županijske ceste Ž6197 u Makarskoj. Predmetno raskrižje koje je uglavnom i istočni ulaz u centar grada koriste uglavnom vozači koji dolaze državnom cestom D8 iz smjera Vrgorca i Ravče, to jest državne ceste D512, stoji u opisu u Elektroničkom sustavu javne nabave.
Kružno raskrižje s pet privoza
– Ovim projektom postojeće četverokrako raskrižje se zamjenjuje kružnim raskrižjem sa pet privoza. Državna cesta D8 koja se pruža iz smjera Splita prema Dubrovniku se denivelira, to jest spušta u odnosu na postojeće raskrižje. U svakom smjeru predviđene su izlazne i ulazne rampe na rotor koji je premošćen sa dva nadvožnjaka iznad denivelirane ceste D8. Denivelirani dio državne ceste D8 s kontinuiranim prometom bit će odvojen potpornim zidovima od rampi koje izlaze i ulaze u kružno raskrižje, može se iščitati iz opisa u EOJN-u.
Nadalje, zbog širenja prometnih površina izvest će se novi potporni zidovi na vanjskim granicama trase. Ipak se čini da tvrtke ne izgaraju obaviti ovaj posao. U stvari, jedini ponuditelj bio je Strabag čija je ponuda pritom bila i znatno viša od procijenjene vrijednosti, za čak 2,5 milijuna eura više, javlja tportal.hr.
Iako su Hrvatske ceste zaprimile samo jednu ponudu, za koju se isto tako treba još utvrditi je li pravovaljana kao i hoće li se pristati na ponuđen iznos od 7,36 milijuna eura, smatra se kako žalbi ne bi trebalo biti. U svakom slučaju, bude li odabran, Strabag će za realizaciju radova imati godinu dana.
Nakon sage potrage za izvođačem tko će izvesti najskuplju dionicu autoceste u Hrvatskoj pročitajte ovdje.