Pretraga

EU šalje milijune u Mostar: Uskoro počinje gradnja jedne od nazahtjevnijih dionica autoceste

A- A+

Jedno od najvažnijih gradilišta u susjednoj Bosni i Hercegovini je Koridor 5c – paneuropski prometni pravac koji se proteže od Venecije, preko Hrvatske i BiH, pa sve do Kijeva. Projekt je nedavno dobio značajan zamah jer je Europska unija odobrila bespovratna sredstva u iznosu od gotovo 11 milijuna eura za izgradnju dionice Mostar Sjever – Mostar Jug. Riječ je o 13,8 kilometara dugoj trasi koja se smatra jednom od najsloženijih na cijelom Koridoru. Trasa prolazi kroz zahtjevan teren i podrazumijeva brojne inženjerske izazove, bit će izgrađeno šest dvocijevnih tunela ukupne duljine veće od osam kilometara, jedanaest mostova i vijadukata, tri potputnjaka te dva nadvožnjaka.

Koridor Vc | Foto: YouTube screenshot

Koridor 5c, jedan od najvažnijih paneuropskih prometnih pravaca koji se proteže od Venecije preko Mađarske, kroz Bosnu i Hercegovinu pa sve do Kijeva, ponovno je u fokusu. Radi se o prometnom pravcu dugom 700 kilometara, najdužem u Bosni i Hercegovini, koji djelomično prolazi i kroz teritorij Hrvatske. Nakon brojnih najava i dosadašnjih ulaganja, stigla je i nova važna vijest – Europska unija odobrila je darovnicu od 10,7 milijuna eura za izgradnju dionice autoceste u okolici Mostara, čime se projekt dodatno ubrzava. Shodno tome, Ugovor o financiranju ove dionice potpisali su direktor JP Autoceste FBiH Denis Lasić i direktorica EBRD-a za Srednju i Jugoistočnu Europu Charlotte Ruhe.

Izdvojeni članak

Jadranska magistrala nestabilna na jugu: Cesta propada, nasip je popucao, čeka se sanacija

Riječ je o dionici Mostar sjever – Mostar jug, dugoj 13,8 kilometara koja se smatra jednom od najzahtjevnijih na cijelom Koridoru. Trasa prolazi kroz složen teren s brojnim inženjerskim izazovima: na njoj će biti izgrađeno šest dvocijevnih tunela ukupne dužine preko 8 kilometara, jedanaest mostova i vijadukata, tri potputnjaka i dva natputnjaka.

Sredstva od gotovo 11 milijuna eura

Za izgradnju zahtjevne dionice ukupno je osigurano oko 200 milijuna eura. Projekt se financira kombinacijom sredstava – Europska unija osigurala je bespovratnih 10,7 milijuna eura kroz Investicijski okvir za Zapadni Balkan (WBIF), dok su ostatak sredstava osigurali EBRD kroz kredit od 110 milijuna eura te domaće komercijalne banke. Također, Grant sredstva namijenjena su pripremi, nabavi, nadzoru i implementaciji radova, što će omogućiti kvalitetnu provedbu projekta od samog početka.

Direktor Denis Lasić izjavio je kako ovaj infrastrukturni projekt ima strateški značaj za Bosnu i Hercegovinu jer osigurava bolju povezanost unutar zemlje, ali i prema regiji. Zahvalio je Europskoj uniji i EBRD-u na kontinuiranoj podršci te naglasio kako je financijska pomoć ključna za dobru pripremu radova i uspješnu realizaciju projekta.

Sličnog je stava i Charlotte Ruhe, koja je istaknula kako će grant sredstva iz EU fondova znatno ubrzati izgradnju, čime se osigurava učinkovitija implementacija cijelog projekta. Dodala je kako EBRD ostaje posvećen pružanju podrške Bosni i Hercegovini na putu prema boljoj prometnoj infrastrukturi i gospodarskom razvoju.

Izdvojeni članak

Sve o 700 kilometara Koridora Vc, Hrvatska završava svoju zadnju dionicu, susjedi se muče godinama

Predstavnica Europske unije Antonella Di Sandri naglasila je da ovaj ugovor predstavlja još jedan korak naprijed u procesu regionalne integracije. Istaknula je da Koridor Vc donosi konkretne koristi za građane – od sigurnijeg i bržeg putovanja do većeg gospodarskog potencijala za lokalne zajednice. Europska unija je, kako je podsjetila, do sada ukupno izdvojila 870 milijuna eura bespovratnih sredstava za izgradnju Koridora Vc, a samo za dionicu Mostar sjever – Mostar jug više od 155 milijuna eura.

Od Kutljivača do Blagaja

Dionica počinje petljom Mostar sjever u naselju Kutilivač, a završava petljom Mostar jug koja je povezana s magistralnim putem M6.1 Gnojnice – Blagaj. Trasa na dionici prolazi uglavnom brdovitim i planinskim terenom, pa se duž trase izmjenjuju usjeci i nasipi s većim brojem objekata.

Na ovoj dionici, osim navedenih petlji s bočnim naplatnim mjestima, gradit će se 11 mostova/vijadukata, šest dvocijevnih tunela, tri potputnjaka, dva natputnjaka. U sklopu petlje Mostar sjever projektiran je i Centar za kontrolu i upravljanje prometom (COKP).

Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap