Pretraga

Galerija: Druga cijev Učke, moderan cestovni tunel građen prema najvišim sigurnosnim standradima

A- A+

Druga cijev tunela Učka, jedan od najznačajnijih infrastrukturnih objekata i najmoderniji tunel u Hrvatskoj, svečano je otvoren u petak, 13. rujna 2024. godine. Tijekom izgradnje tunela korištene su inovativne građevinske tehnike koje su u kombinaciji s naprednim ekološkim mjerama omogućile brz i učinkovit napredak usprkos izazovnim uvjetima. Tunel se gradio tri godine, a njegova realizacija uključivala je 165 kubika isporučenog betona, 365 kt agregata i 55 kt cementa, uz kontinuirane dostave 24/7 i oko 50.000 kamionskih isporuka. Pogledajte kako izgleda danas.

druga cijev Učke

druga cijev Učke | foto: Vlada RH

Druga cijev Učke okarakterizirana je kao monumentalni projekt. Novi Tunel Učka je dug 5,6 kilometara, te označava prekretnicu u unapređenju prometa između Primorsko-goranske i Istarske županije, omogućujući brži i sigurniji protok vozila u skladu s najvišim europskim sigurnosnim standardima. Tu valja istaknuti kako će dvije cijevi u buduće biti povezane s čak 24 prolaza.

Izdvojeni članak

Otvara se druga cijev Učke, probijena s više od 2.000 miniranja i preko 1.000 tona tekućih eksploziva

Tijekom izgradnje tunela korištene su inovativne građevinske tehnike koje su u kombinaciji s naprednim ekološkim mjerama omogućile brz i učinkovit napredak usprkos izazovnim uvjetima. Holcimov ECOPact beton igrao je ključnu ulogu u smanjenju ugljičnog otiska projekta – emisije CO2 su smanjene za 30%, a materijali iskopani tijekom gradnje tunela ponovno su korišteni, čime je ušteđeno preko 200.000 tona prirodnih agregata.

Također, u sklopu projekta korišten je Hydromedia propusni beton za izgradnju odvodnog kanala, čime se omogućuje ultra-brzo ispuštanje vode izravno u tlo, smanjujući rizik od poplava i lokvi, dok se istovremeno prirodno puni podzemni vodonosnik.

Tunel se gradio tri godine, a njegova realizacija uključivala je 165 kubika isporučenog betona, 365 kt agregata i 55 kt cementa, uz kontinuirane dostave 24/7 i oko 50.000 kamionskih isporuka. Unatoč velikom obimu radova, nije zabilježena niti jedna ozljeda, što svjedoči o visokoj razini sigurnosnih mjera koje su bile primijenjene tijekom čitavog procesa.

Do kraja rujna u prometu bi trebale biti obje cijevi tunela Učka, a potom slijedi zatvaranje stare cijevi, njezina obnova i izgradnja tri poprečna tunela. Promet kroz Učku će se odvijati novom cijevi, a po završetku obnove, predviđeno je da će od sredine svibnja 2025. godine u funkciju biti obje cijevi, izvještava Primorsko-goranska županija.

Sve o projektu konstrukcije druge cijevi tunela Učka pogledajte ovdje.

Copy link
Powered by Social Snap